Картерна вентилация на Фокус 2.0 SYDA двигател

Започната от ADiDimitrov, 13 Юли 2019 13:57:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Имам две питания. Първо на какъв интервал сменяте филтъра на картерната вентилация, който се намира във филтърната кутия? И от къде си го поръчвате <оказва се че доста трудно се намира по големите вериги за авточасти> И второ къде се намира клапана за картерната вентилация и как се проверява дали работи коректно? Благодаря предварително!


Ilian Petrov

От както имам колата, съм го сменял само веднъж. Спомням си, че беше доста омаслен. Взех го от МП и струваше 3 лв. и нещо. Всъщност си е едно парченце дунапрен. Това е от мен

Bizu

#2
Аз също съм го сменял един път, преди около 2 години. Взех го от МП за около 5 лв. Ето това трябва да е 1694449 (това е за Цмакс, но при теб трябва да е същото)
https://ford.7zap.com/en/car/49/no/28/1564/15647/68450/?detail=1364789#6A631

Относно клапана при мен е това 1251743. Струваше оригинален 36лв.
https://ford.7zap.com/en/car/49/6.47294,7.24135/28/1564/15643/68429/?detail=1251743#6A666

ADiDimitrov

Цитат на: Bizu в 13 Юли 2019 20:37:36
Аз също съм го сменял един път, преди около 2 години. Взех го от МП за около 5 лв. Ето това трябва да е 1694449 (това е за Цмакс, но при теб трябва да е същото)
https://ford.7zap.com/en/car/49/no/28/1564/15647/68450/?detail=1364789#6A631

Относно клапана при мен е това 1251743. Струваше оригинален 36лв.
https://ford.7zap.com/en/car/49/6.47294,7.24135/28/1564/15643/68429/?detail=1251743#6A666
Парт номерата ги намерих, но ме интересува как се проверява клапана дали работи коректно? Има ли някакви признаци когато не отваря?

Bizu

За съжаление не знам. Майстора каза че трябва да се смени и го смених.

anikolov

Колеги, дали може да помогнете за Мондео МК4, 2,0 Дуратек / AOBA/ за филтъра на картерната вентилация.  3 пъти го пера вече, но не става. В МП ми казват, че не се продава за автомобила. Ако можете да намерите номер или да взема като вашите, ако е същия този дунапрен. Като му гледам формата, сякаш е същия? Клапанът на км. ли се сменя или при повреда и какви са симптомите, ако е така? Поздрави и благодаря предварително!

zloster

Аз за Фиестата си изрязах от употребявана кухненска гъба. От тези, които имат тъкан за по-грубо търкане. Тази тъкан я махнах. Старият се беше изпекъл и се ронеше.
Размери има дадени тук: https://ffclub.ru/topic/54474/

Относно симптомите при проблеми с картерната вентилация:
Клапанът се сменя при проблем само - не е на пробег. Той общо взето представлява съчма на пружинка и корпус около нея. Препоръчва се почистване от време на време. Това зависи от пробег, гориво и използвано масло. Като симптоми се споменават неравномерна работа, гаснене, запъване при ускорения и подобни. Ето към руския ФФКлуб препратка: https://ffclub.ru/topic/164004/

Ето и от края на миналата години официалната сервизна акция на Форд в САЩ по въпроса са проблемен клапан на картерната вентилация. Проблемът засяга 2 литра бензиновите от 2012-2018. Възможни симптоми гаснене и проблеми с работата на двигателя. Най-долу са прикрепени документите с подробна информация: https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=18V735000&refurl=rss

За по-новите двигатели клапанът не се продава официално отделно. Комплект е с някакви тръбички. Тук има снимки: https://www.drive2.ru/l/7861415/ Но някъде из ffclub.ru имаше публикувана информация как да се замени с такъв от ВАЗ. Любопитното на този от ВАЗ беше, че според каталога на Бош тази модификация е слагана на ВАЗ, Ферари и Мазерати.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Ако разсъждавам технически при неработещ клапан би трябвало да се повиши налягането на газовете в картера! По тази логика те ще търсят път за избиване и според мен това би било щеката за масло! При по износен мотор може би ще избият през сегменти те и ще повишат разхода на масло! Предполагам че всичко това ще е съпроводено с сив пушак от ауспуха! Но пак казвам това са само разсъждения от моя страна!

ivchotr

На Ладите и Москвичите въпросът се решаваше с пускане на един маркуч под двигателя и картерните газове да вървят където искат. Не е много екологично, ама те и колите не бяха :D

ADiDimitrov

Вчера смених въпросния филтър. Докараха ми оригинален с щампа на Форд цена 8.50. Стария се разпадна още докато го вадех. Беше много омаслен явно никога несменян . Имаше и масалце по филтърната кутия!


Ilian Petrov

Е'аси, за едно дунапренче 8.50 :)  Доста е поскъпнал. И при мен беше силно омаслен, когато го смених.

ADiDimitrov

Цитат на: Ilian Petrov в 17 Юли 2019 08:41:15
Е'аси, за едно дунапренче 8.50 :)  Доста е поскъпнал. И при мен беше силно омаслен, когато го смених.
То сигурно струва 3 лв. Ама всеки дилър като си сложи по 1-2 лв. печалба и до мен идва на 8.50 😂😂 ама здраве да е !

zloster

https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10421.msg134786#msg134786
Ето снимки на самоделния.

За 2 (два)!!! лева можеш много гъба да вземеш. Не е редно така да се "печелят" пари.
https://bauhaus.bg/gaba-za-plochki-170x115x70-mm/p/26756
https://bauhaus.bg/kuhnenska-gaba-vileda-style/p/16241
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Здравейте колеги, темата е стара но ще я понадигна с следния въпрос, от известно време имам омазняване около капачката на маслото. На първо четене мисля да я сменя, но ми идва на акъла, дали това не е признак че клапана за картерни газове който е се намира на главата отзад , не е сдал багажа??

locke

Цитат на: ADiDimitrov в 13 Юли 2019 22:56:38
Парт номерата ги намерих, но ме интересува как се проверява клапана дали работи коректно? Има ли някакви признаци когато не отваря?

при мен с фокус едно ми казаха, че ако клапана дрънка като го разклатя, значи работи. Почистих го хубаво с обезмаслител за спирачки, както и около него и вече е сухо. При теб би трябвало да е същото. А малкото парче дунапрен идва с по качествените въздушни филтри