Временно възстановяване на повредени гумени съединения в полеви условия!

Започната от Nebhotep, 26 Юни 2014 11:19:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Предполагам, че на някои от вас се е случвало да им се спука гумено съединение в неподходящ момент или на неподходящо място и е бил поставен пред въпроса как може, поне временно да закрепи положението.

Сигурно и много от Вас знаят за съществуването на студено само-вулканизиращите се ленти, използвани и доказали се предимно за изграждането на съединителни муфи и глави на силови кабели Средно Напрежение на електро-разпределителната мрежа.

Идеята ми е тук да споделя малко подробности и тънкости в използването на самовулканизиращите се ленти за възстановяване на различни гумени съединения и за някои други "рационализации", които биха увеличили ефективността на използването им.

Ще се радвам, ако вземете компетентно отношение по темата, и евентуално ще приема Вашите конструктивни забележки (ако има такива).

В практиката и у нас и в другите страни обаче са се утвърдили ленти само на двама американски производители: Plymouth Bishop и 3М. И двете фирми са много добри и затова, опитвайки се да спазвам принципа на равнопоставеност между тях ще се опитам да отбелязвам и еквивалентните ленти (ако има такива).

В случая ще използвам лентите на Plymouth Bishop, които все пак в някои случаи имат малко предимство пред 3М, което съвсем не означава, че 3М няма да Ви свършат работа.

При спукване на водно, хидравлично или друго гумено съединение на път трябва може да го възстановите в състояние така, че колата да Ви закара поне до най-близкия град, а защо не дори и до в къщи.
(За водно съединение метода е пробван и е издържало от морето до София)

Тук вече мисля, че всеки трябва да си има в колата от точната само-вулканизираща се лента, с която може да възстанови всякакви гумени съединения.

1. Избор на различни видове ленти:

1.1. Единият вид само-вулканизиращата се лента, която може да използвате е Plymouth Bishop W963, или аналога на 3M Scoth 23.
Лентите са устойчиви на влага, висока температура - до 130°С. Имат също така добра механична и химична устойчивост.

(Външен вид на Plymouth Bishop W963)



1.2. В предвид работните условия за които ни се налага да използваме лентата обаче, ни трябва другата само-вулканизираща се лента: Plymouth Bishop W962, която на външен вид е почти една и съща, но е за препоръчване поради следните много важни причини, освен гореописаните на първата лента:
- устойчива на масло (използва се за работа с кабели с хартиено-маслена изолация)
- по-малка водопоглъщаемост - само 0.02%
- по-голяма якост на опън
- по-голямо относително удължение

Както виждате устойчивоста на масло и по-малката водопоглъщаемост са много важни в случая, поради неизбежния контакт на лентата със замърсени повърхности, а също така и с антифриз и/или масло.

Тази лента няма аналог на 3М.

(Външен вид на Plymouth Bishop W962)



1.3. В предвид, че понякога се налага да се възстановяват и повредени съединения и при системи, които работят под някакво налягане, с оглед на увеличаване устойчивостта на възстановения уастък счетох за удачно да използвам и една друга специална лента. Медна покалаена оплетка Plymouth Bishop 15 Plybraid или аналога на 3М Scoth 24.

(Външен вид на Plymouth Bishop 15 Plybraid)





1.4. За да завършиме и да запечатаме ремонтирания участък използваме лента Plymouth Bishop Premium 85 CW или аналога на 3М Scoth 33+.
Лентите са едни от най-добрите изолационни ленти, устойчиви на температури от -18 до +105°С. Самогасящи се, устойчиви на химикали, вода и UV лъчи.

Всъщност това е един по-специален "изолирбанд".

За тези от вас, които се интересуват по-подробно от техническите характеристики на различните видове ленти може да ги видят в прикачените файлове.

https://www.dropbox.com/s/jwm15mg099kwz54/Bishop%2015plybraid.pdf

https://www.dropbox.com/s/14xwqb2ay2thqsl/Bishop%20premium%2085.pdf

https://www.dropbox.com/s/6pkqy5hz0cqqaqn/Bishop%20w962.pdf

https://www.dropbox.com/s/f8lohwl9bd0zwe7/Bishop%20w963.pdf

https://www.dropbox.com/s/c7am66ookf95zvo/Scotch%2023.pdf

https://www.dropbox.com/s/yzj0tu496hfbj36/Scotch%2024.pdf

https://www.dropbox.com/s/na774k1hu2g8ar4/Scotch%2033%2B.pdf

2. Технология и инструкция за работа със самовулканизиращите се и други ленти

След като се почисти и обезмасли (доколкото е възможно) повредения маркуч вземаме лента Plymouth Bishop W962, отделяме хартиеният разделителен слой на лентата и започваме да навиваме първият слой, като при навиването разтегляме лентата около 100% и застъпваме предната навивка с 50%.

За Вас съм се опитал импровизирано да направя една "кръпка", като вместо гумен маркуч използвах някаква плътна пластмасова пръчка.



Както забелязвате лентата се опъва хубаво (докато почне да посивява) и от време на време се къса бялата хартиена разделителна лента. За да се получи добра и с достатъчна дебелина кръпка, трябва да се навие поне 3-4 пъти от единия до другия край на повредения участък.  Получава нещо такова:



След като сме навили първия слой на само-вулканизиращата се лента започваме да навиваме и металната оплетка за по-голяма здравина и издръжливост на налягане (ако има разбира се).
Оплетката се опъва, но по-леко и разбира се навивките се застъпват.



След като навиеме докрай оплетката я фиксираме с една навивка Bishop 85, за да не се развива.



След това започваме отново да навиваме върху оплетката няколко слоя от самовулканизиращата се лента.
Забележка: При започване на навиването на лентата гледайте въртенето на навиване да съвпада с въртенето на навиване на предишният вид лента.





След като навиете няколко пъти от единия до другия край на повредата вече следва и "запечатване" с Plymouth Bishop Premium 85 CW. Лентата също се опъва добре преди да се навие и навивките се застъпват.



Готовата "кръпка" в идеалните условия трябва да изглежда горе-долу така:



Разбира се при ремонт на пътя условията са съвсем различни и показаните снимки могат да бъдат само илюстративни. Важен е принципа, който трябва да се следва.

Предполагам и много от Вас биха искали да направя дисекция на това нещо, което току що сътворих и затова, въоръжен с подходящ инструмент пристъпвам към порене.

Хората със слаби сърца да не гледат!!!!!



Резултата от аутопсията лично на мен ми хареса.
Вижда се, че първите четири слоя на само-вулканизиращата се лента са се превърнали в едно цяло. Дебелината също мисля, че е добра.

Горният слой, над металната мрежа е по-тънък, защото там навих само два пъти лентата.







Моля да изчакате и втора част, а именно показване на избраната от мен технология и импровизирана инструкция за работа с лентите.




По материали от: http://www.offroad-bulgaria.com


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!