Какво става, ако се кара с масло, неотговарящо на спецификациите на произв.?

Започната от Bobi, 17 Февруари 2014 23:55:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Тази тема ми е интересна, а в мрежата мненията са противоречиви, като преобладаващи са тези, че карането с масло, което не отговаря на спецификациите на даден производител, е нежелателно.  Ще се радвам, ако се заформи дискусия. Повтарям, не говорим за вискозитет, а за спецификации.

Личното ми мнение е, че въпросните спецификации са малко или много маркетингови трикове, защото ми се струва, че няма как даден производител на масло да прави разработки, изследвания, тестове и да произвежда масло за определен произв. на автомобили.


Alexi

спецификациите за конкретен производител са ала бала естествено .. примерно за твоя мотор Форд препоръчват Формула ,а Пежо и Ситроен някакво друго масло ( а мотора се слага и на куп други коли като мазда волво и т.н. )

hotblooded

 Teзи "спецификации" са 99% "ала бала - тоя производител на масло ми бута тънканак масло за първоначално наливане и докато сте в гаранция ще карате само с него"
Спазвате вискозитета, срока за смяна (от производителя на двигателя, а не на маслото) и дали е "за бензин" или "за дизляк" - и както казва Алф - "Няма проблеми"

moni74

Тогава има ли смисъл да търся 5w30 А1, като има в изобилие 5w30 без тази спецификация?


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 18 Февруари 2014 09:02:19
Тогава има ли смисъл да търся 5w30 А1, като има в изобилие 5w30 без тази спецификация?
Аз вече 30 000 км карам с Total Quartz ineo 5w30, и изобщо не съм му гледал спецификацията....

jfs

А какво ви пречи да спазвате спецификациите дадени от производителя? ::)

moni74

Примерно това, че може да се намери по-добро масло. А и не виждам каква е разликата между 5w30 за дизел с А1 или без А1? Ситроена го карам с Тотал от 2006г насам, ако мина и на Мондеото с него ще ми е по-лесно да си менкам между колите излишното масло след смяна.
В този ред на мисли, на бензин с 10w40 ако го сменя с 5w30 какво ще стане? При положение че масло не гори не би трябвало да се притеснявам май /на 10к пробег 500-800мл максимум/.


----------------------------

hotblooded

Цитат на: jfs в 18 Февруари 2014 10:37:58
А какво ви пречи да спазвате спецификациите дадени от производителя? ::)
Понякога пречи цената.... и факта че фалшификати има навсякъде и всеки взема масло от място от където уж е сигурен че не му продават менте. 

Alexi

маслата А1 са доста редки и някои от тях и скъпи примерно Мотула .. аз карам с Кастрол А1 сега ,щото изпадна евтино от Англия не че държах да е А1 ..

NoSoulBorn

Цитат на: moni74 в 18 Февруари 2014 10:44:56
В този ред на мисли, на бензин с 10w40 ако го сменя с 5w30 какво ще стане? При положение че масло не гори не би трябвало да се притеснявам май /на 10к пробег 500-800мл максимум/.

Попринцип, предполагам че знаеш, 10w40 означава на каква температура издържа маслото... 10ката е горе долу за -10, 15 градуса а 40ката мисля, че беше до към 45 градуса.. като цяло 5w30 са характеристики за Америка, за други страни не знам. Другото, което е, че 5w30 е по-тънко и ако ти е по-стар двигателя може да има някви мини-дупчици, от които то да тече, а 10w40 да не тече. На мен ми препоръчаха 5w40 защото е пълна синтетика а 10w40 е полусинтетика - това за ACDelco за други не знам дали е така.
Моля ако има някакви критики към моето мнение да ми бъдат казани, дори нищо от това да не е вярно :D , тъй като всички "твърдения" са от други хора, а не от личен опит, благодаря! : )


Bobi

В голямата тема за маслата има графика, показваща кой вискозитет на какви температури отговаря и според нея за нашите географски ширини отговаря 5w40.