ремонт на помпа и инжектори Делфи

Започната от koyota, 09 Април 2014 10:08:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

koyota

Ето малко снимки от ремонтите с който се занимавах




Ето вече демонтирана от колата!





Почистване и разбира се отваряне да се види за какво иде реч!





Имаше износване по първичната помпа не се вижда много много но все пак! И по камбаната на високото също но нямам снимки да покажа. Ще снимам и ще ги кача и тях.






koyota

Още малко снимки. Как си рециклирах инжекторите!




Така изглеждаха и четирите инжектора като ги извадих.





Следва отваряне и смяна на клапанчетата за високо налягане









Старият и новият клапан!






Pyrhel

Имало е играчка около колата, ама поне ще си спокоен сега. Гледам, че и новите клапани са делфи, от къде са купени? Видях, че си писал, че си сменил помпата, сигурно си ровил, има ли ремонтни комплекти за нея?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

интересно  ,явно си сръчен с тия неща .. кажи малко повече и за помпата нова ли сложи или от морга или я ремонтира ?

koyota

#4
Сега не знам дали е редно да го пиша но клапанчетата ги взех от един човек от Асеновград за 110лв едното. Имаше и по ибей за по 30$ но предпочетох да си купя истинските. А за помпата няма резервни части.. рових много четох доста просто няма. Единственото което успях да намеря е няколко О-пръстена но не съм ги сменял. Помпата успях да я купя на голям късмет от ибей за 45 паунда и 19 лева доставка. В родината ни нямаше под 350 лева за втора ръка. Нямах идея дали ще работи просто рискувах. Отворих я и нея като пристигна да я изчистя и да я огледам вътре за износени детайли, че ме беше страх да не съсипя инжекторите. Но за късмет беше като нова. В обявата пишеше че е смъкната от кола на 67 000 мили.

пп. Тук по сервизите за рециклиране на горивните с-ми ми искаха 100 лв за монтаж и 300 лева да оправят старата помпа. И по 300лв. на инжектор - 40лв. за демонтаж и 260лв за рециклирането му!  Отказах се от този вариант едно че са не малко пари а и защото не ми обясниха какво точно и има и какво ще правят по нея. Казаха ми имало някакви болтове където се отпускали с времето и такива. Стори ми се несериозно и така ме накараха без да искат да се захвана с нея сам.

koyota

Ето я и камбаната на висото налягане. Тази е новата


А това е единственото нещо което подлежи на регулиране! Но не ми изглежда читав вариант. Разсъжденията са ми следните: това което може да се направи е да се натегнат малко торксовете но от там ще се повиши триенето на ролките в камбаната и оттам е въпрос на време да започне да отделя стружки (или по скоро нафтата да стане абразивна и да скапе инжекторите) Може и да греша!

Alexi

извадил си късмет да изпадне в ибей .. а с натягане на пружините няма да постигнеш нищо .. налягането пада когато по повърхността се образуват миниатюрни драскотини предимно от каране с нечитав горивен филтър който не филтрира до 5 микрона да речем ,ами до 10 или 20 ,или просто от дълга експлоатация .. в тая връзка добавянето на масло в горивото да пазело помпата ми се вижда на мен излишно ,то ако има микрочастици маслото няма да помогне .. лагеруването на ротора в какво състояние е на старата ?

koyota

Ами да си призная не съм наясно къде точно е проблема на старата помпа. Това с първичната част на помпата не е бил проблемът ми, тя със сигурност ще успява да захрани вторичната (високото налягане. По скоро тя е била причината за скапалите се инжектори. А по камбаната дори и да има много дълбоки драскотини пак не виждам причина да се отрази на самата помпа. Нямам направени снимки да покажа. Под ролките които се виждат на снимката има буталце с диаметър около 5 мм Погледни на 9мин. Не съм ги барал още торксовете да видя какво променят. Погледни клипчето да ме разбереш какво имам на впредвид.

Поздрави!

hotblooded

 В един момент тези помпи просто спират да "дават" високо налягане, по скоро идва  момент в който не могат да повишат налягането достатъчно бързо за да насмогнат на консумацията при "газ до ламарината" и това е свързано със износване на триещите се повърхности.  Спорен е въпроса колко изкарват, по простата причина че почти никога не хвърлят топа при първия собственик (ако се кара с качествено гориво и филтър).... Има коли на 300+ к км които не са сменяли, има и хора които ремонтират и преди 200 к..

Dundee

Цитат на: koyota в 09 Април 2014 13:55:40
Ами да си призная не съм наясно къде точно е проблема на старата помпа. Това с първичната част на помпата не е бил проблемът ми, тя със сигурност ще успява да захрани вторичната (високото налягане. По скоро тя е била причината за скапалите се инжектори. А по камбаната дори и да има много дълбоки драскотини пак не виждам причина да се отрази на самата помпа. Нямам направени снимки да покажа. Под ролките които се виждат на снимката има буталце с диаметър около 5 мм Погледни на 9мин. Не съм ги барал още торксовете да видя какво променят. Погледни клипчето да ме разбереш какво имам на впредвид.

Поздрави!
При мен, след като ремонтираха помпата, от сервиза върнаха този чарк, който на снимката е на 11 часа (онова с вала и шлицовете горе в ляво) с обяснението че той е сменен заради износване. Проблемът на помпата беше че не правеше достатъчно високо налягане на пълна газ.


Alexi

това е ротора .. този тип помпи се срещат и при бензиноколонките но там тия ролки са заменени с графитени ламели с голяма площ осигуряващи висок дебит при ниско налягане ..

Иван Вълков

#11
Браво човече, доказа, че всичко е човешка направия и всеки технически грамотен човек със нужните резервни части би се справил. Във всеки сервиз щяха да ти обесняват видиш ли колко е ложно ма пък стендове ама настройки и накрая дай няколко хилки, амам за гаранция недей да питаш.

п.п. След като гледах клип как един румънец си смени клапанчетата на обратната нафта буквално на пътя с два китайски раздвижни ключа - ми стана ясно колко е "сложно". Браво кефя се на хората който сами си ремонтират колите и даже го правят като професионални монтьори.

п.п 2. Аз мисля че износването на цилиндъра ( частта с вала завършваща с шлици) е по скоро, че вече не е идеална окръжност а е станала лека елипса. От там след това помпата губи налягане. В тази насока на расъждения все си мисля, че може да се оформи нова окръжност като получилата се разлика да се обере от ролките или нов размер ремонтни ролки.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

то вътре не е цилиндър това но принципно да износва се с някакви микрони но според мен не подлежи на ремонт точно тоя детайл ,трябва да се замени и явно го има като резервна част щом на Dundee са го сменяли

Иван Вълков

#13
Пфуууу вярно...аз сега гледам тоя италиянец как разкости помпата. Вярно, че била "странен квадрат".  Аз първоначално си го представих като
но се вижда доста усложнено. Хубаво е че го има като резервна част и най вероятно както оригинално на Delphi ще има и алтернатива.


п.п. Изглежда по опростена спрямо ГНП-тата при по старите дизели.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

koyota

Цитат на: hotblooded в 09 Април 2014 15:07:08
В един момент тези помпи просто спират да "дават" високо налягане, по скоро идва  момент в който не могат да повишат налягането достатъчно бързо за да насмогнат на консумацията при "газ до ламарината" и това е свързано със износване на триещите се повърхности.  Спорен е въпроса колко изкарват, по простата причина че почти никога не хвърлят топа при първия собственик (ако се кара с качествено гориво и филтър).... Има коли на 300+ к км които не са сменяли, има и хора които ремонтират и преди 200 к..

Напълно съм съгласен със теб. На диагностиката (Bosh kts) докара до 172 MPa което до колкото разбрах си е окей. И аз си го обеснявам така, че графиката на налягането е изместена надолу спрямо тази която колата очаква. Незнам не ми е ясно  (facepalm) Дори да предположил че т.нар. от мен камбана е износена с 1мм. примерно? Какво се променя, ходът на буталото е същият, достигам максималното налягане. Каква е причината не мога да си обесня. Факт е обаче че старата не работеше  :-[

hotblooded

Като максимално налягане може да го достига, но в процеса на работа не може да го направи достатъчно бързо, или не може да достига желаната комбинация налягане/дебит

Alexi

а дали проблема не е в клапана ?

koyota

 Сменях го него с 3 различни. :) Не е от него.

Alexi

#18
ти викаш 1 мм да се износи не е проблем но това според мен е адски много .. за да вдига 1800 бара трябва допуските да са много точни вътре ,май падне ли с 10%( дали не бяха 5% ) очакваното налягане и почва да записва грешка .. сега прочетох ,че колата е на около 200к мили ,това е достоен пробег за тия части повече няма какво да се иска от тях

koyota

Е не разсъждавам само! 1мм е адски много! Идеята ми беше че ходът на буталото се запазва и просто си измества работната точка.. знам ли... ще разпарчосам и главата на помпата, пък току виж съм понаучил нещо интересно.  А колата я купих на 162 к мили сега е на 186к изминати с проблемна помпа  (rofl) Изпреварването беше болна тема  :D


radikn

Браво, колега !

Най-вече кураж трябва за да се захванеш с този ремонт !
Като знам какво правят в сервизите, и аз предпочитам да чета и ремонтирам сам-поне с мерак ако не с умение !

Рано или късно ще се намери "ключ" за Delphi.

Поздрави!

miri4

Браво на колегата.
Все пак мен ме интересува въпроса как да си купя оригинални клапанчета за инжекторите. Опитите в  ибей за сега  са безуспешни. Ако някой има линк да   го даде.