Теч от гарнитура на термостата, или...?

Започната от jorrddan, 12 Февруари 2014 10:59:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jorrddan

Привет, пак съм аз.
Имам много странен теч на антифриз, Мондео МК2.
Тече изпод капака на черна пластмасова кутия, отдясно на двигателя, в която са свързани един маркуч от радиатора и един по - тънък под него. Отгоре има включен датчик. Капакът се захваща с 3 болта, разположени в триъгълник (после ще опитам да кача снимка, че съм от телефона.).
Според мен, това е термостата.
Интересното е, че тече буквално първите 30 секунди след запалване на мотора и постепенно спира до пълна сухота.
Дали опира само до затягане, смяна на гарнитурката, смяна на целия термостат или проблемът е по - сложен?


Alexi

пробвай леко да притегнеш болчетата .. ако не поддават ще трябва да смъкнеш капачето ,отдолу ще има гарнитура или о-пръстен - за смяна .. гарнитура може да се изреже от клингирит или друг подхорящ материал а о-пръстени се продават по размер

jorrddan

#2

Тече точно при върха на кривата стрелка
Много благодаря!
Справих се със снимката :)
Това е черната кутийка.
От къде мога да намеря материал за гарнитура и о-пръстена не беше ли метален. Много ми е интересно и защо тече и защо спира след малко.
Пак мерси!
Линк към снимката http://imgur.com/sj3aS6M

momo76

Там има два варианта да тече
1. От гарнитурата, по точно О пръстен - сменя се и си готов.
2. Спукано термостатно тяло, леко е пластмасово и понякога се пука и тече.

Първо пробвай с О пръстена и не стягай много болтчетата да не спукаш тялото.

jorrddan

#4
Сега говорих с Мото пфое, 10, 40 струва уплътнението на кутийката (кожуха) на термостата. О пръстенът е на самия термостат, но според мен проблемът е в уплътнението на кутийката. Ако е термостата, не би трябвало да спира да тече след малко. То не, че има логика да спира, но така ми се струва.
Тъпото е, че дори и там го няма и трябва да се чака 10 дни.
Не знам от какъв материал е, а и не знам къде правеха такива уплътнения.
Под термостат но тяло имаш предвид самия термостат или кожуха /кутията?
Ако е уплътнението на самия термостат, тогава ефектът няма ли да е друг?

S.Stoyanov

Уплътнението на термостатното тяло е О-пръстен.Пробвай да го смениш 1-во него(във всеки магазин за О-пръстени ще намериш) и ако не се оправи в моргата и термостатно тяло.Проблема не ти е в термостата.

jorrddan

Много ви благодаря!
От разговорите в магазините разбрах, че има гарнитура между блока и термостатното тяло (кожух).
Днес в Моторкрафт ми казаха, че имат такова уплътнение и струва 6 лева. Въпросът е да не ми дадат гарнитурата за към блока (не че няма да я взема да си я имам де)
Преди малко натегнах горните 2 болта. Имаше доста за затягане, но не посмях да напъвам много и натегнах с малко повече от половин оборот. Има мегдан за още. Долният болт не го затегнах, че трябва да се маха маркуча, а на тъмно ми е куцо. Сега най-много да протече отдолу :)
Утре ще пиша какво е станало.

jorrddan

Не мислех да пускам поредно мнение, но в Opera mini не виждам бутона за редакция, има само "цитирай".

Сутринта пак протече след затягането, по - малко но си тече. Представям си какво ще стане, като отвори термостата, рекичка.
Днес ще взема уплътнение или направо термостат с уплътнение. Вчера видях термостат BGA с уплътнение за 10 лева в някакъв сайт.
Ще опитам да намеря и в магазин.
Поздрави!

К.Методиев

Това за 10лв едва ли е термостат, не си играй с тази част.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

jorrddan

Мне, купих си гарнитура (О-пръстен, гумен) за 6 лева от Моторкрафт магазина. Сега трябва да успея да стигна до колата по светло пък да видим.
според мен термостатът работи (пу, пу да не му е уруки), а не ми се сменя ако е оригиналния.
Иначе този термостат от 9,30 е BGA (чувал съм марката, като средна хубост), а има и VERNET за 12.64лв., който днес на Симеон ми го предлагаха за 17-22 лева. Според мен е въпрос доколко ще го натовари търговеца, иначе всичките са на цени между 5 и 15 лева.
Оригинален - 39 лева.

П.С: Ако взимам термостат, мисля първо да го сваря преди да го сложа


К.Методиев

Термостатите вернет са същите боклуци, гледай WAHLER или Behr или моторкрафт това е, всичко останало го избягвай.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

baibradar

И аз имам лек теч от същото място. При мен обаче е мазано със силикон между капачката и термостатното тяло и въпреки това има теч. Смятам да взема нов термостат Гейтс със нови уплътнения и да избърша мазания силикон. Дано да спре теча от тази гимнастика.

jorrddan

Да докладвам и да отговоря на колегата преди мен.
Днес, с неподходящи инструменти се измъчих, но смених гарнитурката. Термостатът е Моторкрафт.
Старата гарнитура е леко напукана по ръба, но не изглежда повредена.
Докато завивах болтовете, скъсах единия и то без никакъв зор. Предвид състоянието на старата гарнитура, според мен болтът е изпуснал и затова е текло.
Колега, задължително смени болтовете, не разчитай на старите да нямаш проблеми.
Размерът им е 6х25мм и стават всякакви. Вземи им и шайбичка.
Вземи си хубава гарга ако нямаш ключ за гадните скоби. Вземи и скоби с винтче и на всички маркучи, които откачиш им смени скобите. Аз не го направих и ме е яд.
Мислех да снимам, но а/бях омърлян до ушите, б/ няма какво да се снима толкова, развиват се трите болтчета и капакът изпада. Почистваш мястото и слагаш гарнитурката (о-пръстен от гума). Има разлика между двете страни на гумения пръстен, виж стария на термостат как е поставено, че аз я махнах и после видях асиметрията. По пътя на логиката, сложих по-тесния край отпред (по посока на капака), а по-дебелият остана отзад (към тялото). Откачаш маркучите от тялото, взимаш малко гедоре (аз бях с голямо и се изтормозих до край), оригиналните болтове са с 8мм глава. Сегашните са с 10мм и пасват.
Ами това се сещам, ако има нещо, казвайте. А ако мога да помогна, насреща съм.