Труднопалещ и тромав 1.8тди мк1...докато не попадна в правилните ръце

Започната от BIGFORDFAN, 25 Декември 2011 23:57:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

BIGFORDFAN

 Здравейте колеги,намерих време и аз да напиша за моя проблем с ''новото'' ми(от юни месец)  Мондео мк1,защото ми трябваше дизел,та старото бензиново зверче отиде за части... :'( . Всичко започна с тест на едно мк2 на колега от другия клуб,което ми допадна като динамика за всекидневието (карал съм доста мощни коли и не може да ме впечатли особено).След известно търсене се спрях на едно мк1 в Лом,нов внос Италия,без грам ръжда и т.н., но без транзитни номера,затова тестдрайва беше доста кратък.Колата работеше перфектно,ускори горе-долу добре,та спазарих добра цена и хайде към София.Минах през Петрохан,но нещо не останах очарован от динамиката на колата,много нееластична,постоянно минаване на по-ниска предавка,развърташе се след 2700 об/мин  ??? и т.н.На другия ден паленето стана след доста въртене(юни месец!),но пък нямаше проблеми след запалване освен тромавостта.И така до декември,когато реших да подобря все по-трудното палене със смяна на подгревни свещи,за което я дадох на едно гаражче до блока ми,момчето обслужва всички коли в квартала и ми смени едната свещ(само тя била заминала) за 45лв. с работа (уж била Бош).Обаче ефект никакъв!И вече решавам че дългоотлаганото ми посещение до specialista в Ямбол трябва да се случи час по-скоро.Написах му съобщение кога в събота,че трябва да ме има впредвид,а той пък ми върна че в понеделник идва в София на командировка за два-три дни...ебаси късмета  (happy).Чухме се по телефона,човека ми каза къде да се срещнем,отидох и бидях един много начетен и мил човек,готов да помогне на напълно непознат човек БЕЗВЪЗМЕЗДНО,с разбиране и приятелско отношение.Още като му вдигнах капака и му обясних симптомите той видя че маркучетата за обратна нафта се разпадат и подкачащата помпичка не действа,като за преглед на улицата в мъглата,без инструмент и стенд,друг майстор няма и да се занимава...Обясни ми как да си ги сменя сам,за да ми спести пари  ???,но аз го помолих той да ги смени,за да съм сигурен че всичко е наред.На другия ден купих маркуче 1метър за 5.70лв. и ремонтен комплект за подкачаща помпа за 25.80,разбрахме се за обедната му почивка и човека ми ги смени на улицата,с чужди непрофесинални инструменти.Накрая пипна тук-там по ГНП-то и ми каза да запаля...колата си заработи супер,не менеше грам обороти и т.н. Накрая аз супер благодарен го питам за цената,пък той ми казва-колкото дадеш,не се притеснявай...при което аз направо онемях  :-X.Платих средна сума,която той първоначално не искаше да вземе-много било  ??? и се разделихме поживо поздраво, с покана за новия форум и т.н. Тръгвам си аз и вече съм спокоен че поне колата пали много лесно,пък другите проблеми ще ги мислим напролет в Ямбол,но излизайки на хубав път настъпих колата и...ЧУДОООООООО.Колата набираше обороти много по-леко,турбината се включва по-рано и отчетливо (преди все едно я нямаше),абе колата стана много приятна за каране(а вече мислех че няма компресия,турбината заминава и т.н.) и това направено на улицата,без професинален инструмент и условия, и за символична сума...Ето това е истински SPECIALIST  (thup). Сега карам колата с удоволствие,дърпа много хубаво за 88к.с.,просто разликата е потресаваща  (happy). След тази ''магия'' specialista заслужи моето ОГРОМНО уважение и признателност.
П.С. ''съживяването на мъртвеца'' нямаше да е възможно без логистичната,морална и инструментална подкрепа на Пърхел  (fri)   


toretosz

Искрено се радвам че го споделяш малко са хората който споделят подобни приятни моменти и все се оплакват или обиждат.Относно ТДИ имам ескорт с такъв мотор ето 3 неща който не са скъпи за да тръгне още.

1во  спортен филтър който го переш на 3-4 месеца.Иначе смяна на другия през 6 месеца и то с мото пфое най добре върви.Просто колкото повече прах събира толкова по трудно дърпа турбината.

2ро изместваш кулера отпред пред радитора за водата ниско долу с турбо пътища и колена.Тази конверсия се усеща най много лятото когато е горещо.

3то но не по важност махаш катализатора(с приходите от него ще си купиш всичко необходимо за горните 2.единствения недостатък е че почва да се чува как свири турбината все едно си в бегачка.Е не чак толкова ама както на 2.5 бмв или по мощно.


има и още но там вече ще минеш 105-110 коня и ще трябва да дадеш някой лев.става въпрос да пуснеш турбината до 1 - 1,2  бара и да занесеш да ти настроят помпата.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

Alexi

бмв 2.5 няма турбина ,вероятно си чул ролките които са за смяна от години ама няма кой  :))

toretosz

Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

BIGFORDFAN

 Ами аз ще правя още неща,това беше на улицата в София и нямаше как,а и излишни финанси в момента нямам...Но живот и здраве през пролетта колата отива в Ямбол и там се почва:пълна профилактика на горивната с-ма,затапване ЕГР,мерене компресия,смяна термопатрон(щото е заминал),махане катализатор,лека корекция на включването на турбината и по-голяма порция гориво...,абе чакам пролетта с нетърпение!Но всичко това ще се прави САМО от specialista,друг ''майстор'' няма да пипне по колата!!!