Форд Мондео mk4 2.0 дизел ангренажен ремък/флуиди

Започната от fgg, 06 Януари 2025 23:26:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

fgg

Здравейте, имам Мондео мк4 2.0 дизел 2009 година.
Скоро ще трябва да сменям ангренажен ремък (което разбрах, че означава ангренажен ремък, пистов ремък, ролки, водна помпа).
Така и така колата ще стои в сервиза, режих също да сменя всички флуиди. Неща като спирачна течност и масло на рейката може да са все още оригиналните.
Та въпросът ми е:
Имате ли препоръки за ремъци и ролки марка/модел
Каква трябва да е спирачната течност, каква марка/модел бихте препоръчали.
Каква трябва да е течността за рейката, каква марка/модел бихте препоръчали.
Какъв трябва да е антифриза, каква марка/модел бихте препоръчали.
Какво трябва да е маслото на скоростната кутия, каква марка/модел бихет препоръчали/какво количество трябва да е.

надявам се не пропускам нещо
Благодаря предварително


ivchotr

Маслото на двигателя няма ли да го сменяш?

Alexi

за подобно голямо обслужване ( което се прави и доста рядко ) аз лично заложих на официалния сервиз с оригинални части и гаранция .. също като теб смених доста неща така и така ще се разглобява .

fgg

ivchotr маслото ми е ясно. Но не са ми ясни другите консумативи и за това питам..
относно официалния сервиз, нямам особено доверие на Мото-Фое (поне това на бул. Малинов, София) защото не винаги сменят това, за което си платил...

Alexi

за това искаш всички стари части да ти си запазят хем да ги инспектираш и да прецениш за тия км до сега кое колко се е амортизирало

ivchotr

Няма никаква гаранция, че няма да му пробутат нечии други стари части, а неговите да си му ги оставят в колата. За тези на бул. "Ал. Малинов" става въпрос. Избягвам ги при всяка възможност. Вече може да не са същите, ама лошото чувство си остава.

По отношение на течностите, разгледай тук: https://www.kroon-oil.com/en/

Ремъците на Континентал са доста добри. Ако нямаш кора под обслужващия (пистовия) ремък, си вземи усилен. Издържат повече на всичко, дето може да им се метне отдолу.

Alexi

мда по добре да смени ангренаж в гаража на кварталния майстор наистина ..  :D в Пежо форума има една такава хубава темичка един дето смени така ангренаж и после колата не пали и майсторите вдигали ръце ,не знам оправи ли я дано не е ударила клапани

ivchotr

Щото теб не са се опитвали да те правят на глупак, както практикуваха в МотоПфое на бул. "Ал. Малинов" в София.

fgg

Така... нека обясня защо нямам особено доверие на мото фое Малинов: преди време имах един познат, който работеше там. Той ми продаваше оригинално и хубаво масло + филтри за жълти стотинки. Идва някой да му обслужат колата, тръгва си със "сменени" чарколаци, и такива като мен ги взимат...
Преди много години: върнат от лизинг форд фокус се купува от мото фое Плевен. Съответно човекът иска да бъде сменено маслото на двигателя. След смяна на маслото, вдигаме щеката и.. о чудо... колкото е разстоянието от мин и макс на щеката, толкова е разстоянието от макса до маслото (т.е. 2-пъти повече масло от колкото трябва). При показване на щеката отговора беше: "Карай, то ще си изхвърли ненужното масло.."
бих се доверил на подобен тип сервиз ако мога да си взема едно столче и ги гледам какво правят. Но те не ме пускат вътре... За парите, които ми взимат би следвало и кафенце да ми донесат.

ivchotr

Как кафе, бре! Поне бутилка водка трябва :D

Аз и друг път съм го казвал, ама ще се повторя. Закарваме на периодичен гаранционен преглед 3 нови Фиести. Това пак преди време. Моткахме се насам - натам, дойде време да си вземем колите (служебни бяха) и някакъв "майстор" (иначе младо момче) изкара само едната. Другите не можели да излязат, защото били с повреди. Какви повреди, бе ??? Колите си вървяха без проблем, преди да ги докараме! Онзи вика: "Трябва да се сменят някакви чаркове, дето струват по 300+ лева". Я, мойто момче, му казвам аз, бягай пак вътре и да дойде някой шеф, че работата съвсем скоро ще загрубее. Идва приемчикът след малко и пита какъв е проблемът. Обяснявам му, че сме докарали здрави коли за някаква профилактика, а не могат да ги изкарат от сервиза, защото били счупени. Онзи отиде в халето и след малко изкара колите, които пак си работеха без проблеми. И взе да обяснява, че онзи новобранец бил обърнал буксите на въпросните чаркове наобратно и затова колите не работели :D Ами вземете ги научете как да включват буксите, му казах аз. Какво да му обяснявам, че и ние включваме букси и няма начин да се обърне такава букса, че и да я включи както е обърната който и да е. Е, може би само Чък Норис :D Та новобранецът може да е бил твоят човек или приемчикът... или просто всички в това представителство са правени в един гъз. И, ако се бях съгласил да оставим за "ремонт" колите, щяхме да платим чарковете за нечия друга кола. Така, че гледам да ги избягвам тези "специалисти".