Автомобил Нов внос...откъде?

Започната от BIGFORDFAN, 06 Април 2012 22:21:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

BIGFORDFAN

 Тъй като това е един от вечните спорове особено в нашата държава(гробницата на автомобилна Европа), нека всеки сподели мнение и най-вече реални впечатления от автомобили, внесени от Европа. За мен лично има само един вариант(за коли над 9 годинки) и това е Италия! В семейството сме имали 3 коли от Германия и 5 от Италия, като разликата е фрапираща... Основната разлика разбира се е в състоянието на купето, като Форд произведен преди 2000 год. от Германия и Австрия е погълнат от ръжда отвсякъде, а това не се лекува, просто се замазва за година-две и така до безкрай... За другите основни възли и агрегати всичко опира най-вече до късмет(просто всички коли са с превъртян километраж), но аз досега НЕ съм имал проблем с ''Италиянка''. Имам още какво да споделя по темата, но като за начало стига толкова!
П.С. по-новите автомобили(под 8 годишни) от Германия са много добри!  (fri)


VENTCI

За автомобил на 9 и повече год. гласувам с две ръце да е от Италия - причината е ръждата с която идват от Австрия и Германия. Близо седем години имах Ескорт внесен от Германия и още на втората год. му правих такъв ремонт на цялото купе, че все едно го произведох отново. Скоро обикалях автокъщите из Шумен  -  доста внесени от Холандия автомобили но и те с ръждички или на пръв поглед без но всъщност неумело замазани.

Иван Вълков

Аз съм с две ръце за Австрия/Германия. Кола стопанисвана добре няма да има необратими щети по купето, относно другите възли много рядко е да имат проблеми. Като цяло колите се стопанисват по-добре. За кола внос от Италия си е тото до голяма степен. Имам много наблюдения: три коли + един бус от Италия и да ви кажа по мотора, ск. Кутия и ходова част нямат нищо свое, а са копувани от място а не джамбазин. 5 коли от Австрия - досега никакъв проблем. За протокола Монди миналата година като беше на бояджия, отдолу имаше 2 точки и дотам. Единствено праговете бяха за смяна.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

road runner

+ 1 за италия ,въпреки че и от там има риск :) Моя фокусник е от там , доволен съм от състоянието на колата (вътре/вънка) .

hotblooded

  Няма голямо значение от къде е. Втора ръка кола си е котква в чувал - никога не знаеш какво си взел докато не го покараш една година - ще си покаже всичките магарии. В Италия колите са леко по евтини и с може би малко повече екстри и това може би накланя везните натам. Но - реално хубавите коли (който са посещавали редовно сервиз, не са били на "мармалад" след ПТП, километража не е връщан с един пробег до Луната) - са на почти еднакви цени в целия ЕС. За мен е водещо реалното състояние на колата, а не от къде е!

Alexi

автомобил нов внос .. отникъде .. по добре да се вземе върната от лизинг кола с ясна история и пробег .. ама много по добре е вярвай ми .. 2 италианки съм взимал ,не че са толкова зле ама .. повече кола нов внос не бих вземал .. като сложиш 1000 докарване ,печалба за търгаша тука и там ,то не остават пари за колата т.е. тя е кошара по подразбиране ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 07 Април 2012 14:02:18
автомобил нов внос .. отникъде .. по добре да се вземе върната от лизинг кола с ясна история и пробег .. ама много по добре е вярвай ми .. 2 италианки съм взимал ,не че са толкова зле ама .. повече кола нов внос не бих вземал .. като сложиш 1000 докарване ,печалба за търгаша тука и там ,то не остават пари за колата т.е. тя е кошара по подразбиране ..
Аз се чудех дали да не отида до Германия и да си купя кола от там но не от автокъща, а от частно лице. Имам близки които живеят там и нямаше да е проблем 4-5 дена да пренощувам и да се прибера с кола. Даже имаше вариант да не разнасям пари - те да ме финансират, аз като се прибера в България да им преведа парите по банков път. Само че като прегледах цените - това което търсех ( 307/Астра/Фокус - 120-150 коня) идваше изравенено да го взема от тук и без да се разкарвам. От Горубляне/Дупница/Враца кола не бих си взел.... просто знам как изглежда кола от Германия/холандия на реални 275 000 и като видя някоя кочина да ми разправят че е на 100-130 хилияди - мерси. Тука се качих  на 3 (още няколко огледах само отвън и не се качих) италиански фокуса - 5-6 годишни - "нямаха" 100 к км... ми майтап бе уили - казвал съм защо не ги взех....

mediacenter

Последната ми кола Мондео мк4 си я взех от С-я от автокъща,внесена от Италия.
Предпочетох този вариант пред перспективата да си взема същия автомобил,върнат от лизинг от Мото Пфое,само че с 4-5 хиляди лева по-надолу.
Ами няма как да стане...
Не знам на какъв принцип оценят колите тук,но лично аз смятам ,че доста ги надценяват.Поне преди 1 година и нещо.Скоро не съм проверявал.
Да,съгласен съм и с колегите за ясния произход и поддръжката,но за такава разлика в цената предпочитам "италианка"
Карам го от 1 година..ами няма ядове..една перка изгоряла имаше се оказа..но минах леко
Абе всичко е късмет,колегата е прав -"котка в чувал" ;)

amplified

Старата ми беше от Австрия, единствената ръжда се появи на 16-тия и рожден ден и то на два елемента, които бяха пребоядисвани 99-та след като й се изсипа един палет тухли отгоре. Шофьорът на камиона съвсем леко беше забравил да ги обезопаси!
Пребоядисвана беше в България.
Беше производство 93-та.
Ама тука не говорим за коли преди 96-та и техния голям слой защита и боя.
Новите ги боядисват с плюнка :)

Alexi

Цитат на: mediacenter в 08 Април 2012 01:07:19
Последната ми кола Мондео мк4 си я взех от С-я от автокъща,внесена от Италия.
Предпочетох този вариант пред перспективата да си взема същия автомобил,върнат от лизинг от Мото Пфое,само че с 4-5 хиляди лева по-надолу.
Ами няма как да стане...
Не знам на какъв принцип оценят колите тук,но лично аз смятам ,че доста ги надценяват.Поне преди 1 година и нещо.Скоро не съм проверявал.
Да,съгласен съм и с колегите за ясния произход и поддръжката,но за такава разлика в цената предпочитам "италианка"
Карам го от 1 година..ами няма ядове..една перка изгоряла имаше се оказа..но минах леко
Абе всичко е късмет,колегата е прав -"котка в чувал" ;)
сега към тия 4-5к прибави още поне 1000 печалба за автокъщата тука ,1000 докарване и ми кажи колко остават за колата и дали тя теоретически може да е читава и на реални км ... пропуснал си и други важни неща - когато е нов внос разходите не приключват с купуването - екотакса ,регистрация ,застраховки обслужване задължително вкл и ремъци щото не се знае км колко са .. все неща които предпочитам да си влизат в цената .. възможно е дори върнатата от лизинг кола да е гаранционна ,което е още един плюс за нея .. получаваш и една сигурност че колата ти не е милионник някъв за мен това е важно особено при дизела където има скъпи ремонти като станат повечко км ..


hotblooded

  Докарването ако работят със собствен автовоз им е не повече от 200 лв на кола. еко и тем подобни такси - на коли под 5 години са символични (спрямо цената им), относно пробега - като не е карана по пътища като нашите и с горива като нашите - може и да стиснеш зъби и да рискуваш... Само че не знаеш колко е карана - в България по може да намериш девствена манекенка от колкото "нов внос" с не връщан километраж.

mediacenter

Когато човек си купува 3-4 годишна кола,внесена от европейска държава...ами добре де ,тази кола нали е била купена нова?
Там да не би да няма същите условия и гаранции ,като при нас?
И какво излиза?
Купуваш кола,която е на една година след приключване на гаранция и сервизното обслужване..примерно
Относно печалбата и колко в действителност струва колата...ами зависи.
От сезона,от зора на продавача..и от още други неща.По-скъпите автомобили се продават по-слабо от колите среден клас а и има пазарлък :)
Не че съм направил сделката на века...може би ми се иска да вярвам че е така 8)
От Мото Пфое съм купувал 2 коли преди това, едната беше фиеста /за гаджето/ и там уцелихме,ама рейнджъра дето вземах беше дроб,въпреки гаранционното обслужване и всички други простотии.

Alexi

има си и доза късмет винаги да ,но търгаша гледа максимална печалба .. за това той няма да купи кола от човек - гаражна запазена без удари и на малко км ,а ще вземе кола която е била под наем/оперативен лизинг/служебна/на доста км с цел да я лустроса/върне км и да спечели повече .. те и в МР ги поизлъскват поне не връщат км ,а има мондеота на по 2г и 120-140к км ( а смятай ако са на 5-6 г на колко ще са ) които ако се внесат отвън ще станат на 40-50к км и айде "качваш се и караш" , към сервиза :)) това че км нямали значение и че важна била поддръжката и т.н. са горублянски митове .. най важно е на колко км е колата .. ако те са 300+к е мерси както и да се поддържа си е една разкована барака била тя и на 3г .. тъй като съм сменил много нови коли имам и лични наблюдения .. както върви и стъпва една нова кола ,на 50к вече не е същата ,на 100к е още по зле и около 200к вече няма нищо общо с нова колкото ида е запазена .. за нагоре км да не говорим ..

hotblooded

  Абе познавах търговец който внасяше само хубави коли - сам ходеше да ги избира, купуваше от хора или от официални дилъри на марките 3-5 годишни коли, не пипаше нищо (освен километража) - обаче точно тези коли сега се търсят най малко. Сега купува "барутници", връща километражите, или претапицира салон,волан, скоростен лост - но поне гледа да не са блъскани сериозно :)

Иван Вълков

Колеги, понякога колкото и да е хубава колата, дори и търговеца незнае какво точно е при мотора. Истината е да се купи кола за Немският и Австийски пазар, било то и втора ръка. Аз просто останах с отворена уста като видях Поло 96г. найстина като ново, но и цената от 4000 евра си е дебела за такава кола. Австриеца само поклати глава и ни каза че е за тяхният пазар. После били изгнили и ръждиви Австрийките и Германките. Мога да дам пример и с една Е-класа същият набор, ама 10 000 евра. Това са цени преди около година и половина - тогава бях за последно в Австрия

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

escobar

Е сега търгаш... Търговията и спекулата не са мръсни думи.
Има много митове за "италианките", но аз съм с положително мнение по собствени наблюдения.

Бащата беше "търгаш", в началото на 90-те отиде с още двама юнаци с влак до Австрия, купи Форд Ескорт за 4000 долара, дядо ми рева, че е изгорял, че така става с "търгашите", продаде го за 26 часа за 5200.  ;D

Alexi

90те беше друго ,всякакви барутници се продаваха на двойна цена .. тия времена за щастие няма да се върнат ..

escobar

В Перник и Дупница масово са талянки, а там са баси борсите.

Chr81

Въпреки, че е много относително ще кажа и аз няколко неща:
1. Alexi е абсолютно прав. Търгашът ще вземе развалина,бракувана, удряна, ще й смени волана и скоростния лост, ще я излъска и ще търси голяма печалба и ниска продажна цена. И на Запад има хубави и запазени коли без проблеми, но те държат цена и напрактика са непродаваеми тука.
2. В Германия и Австрия колите се карат много бързо, но се поддържат. Бързото каране си е предпоставка за износване на двигателите и чаркалаците. Проблем е тежката зима и ръждата.
3. В Северна Италия зимата пак е тежка /предпоставки за ръжда/, пътищата са им по-хубави от Южна Италия, там жителите са по-богати и съотвено колите им са по-поддържани.
4. В Южна Италия зимата е мека, ръжда общо-взето няма, но жителите са по-бедни и колите са по-неподдържани, пътищата там са по-лоши.
5. В Швейцария зимата пак е тежка /предпоставки за ръжда/, но хората си обслужват и поддържат колите. Ако колата е с регистрация и в движение, то трябва да е минала техния ГТП, а изискванията на техния ГТП са такива, че само изправна кола може да ги мине т.е. колата би трябвало да е "качваш се и караш".

За Италия са ми разправяли, че италианецът купува нова кола, кара я 3 години, изобщо не й сменя маслото и я продава, след това взима пак нова. В Германия, Австрия и Швейцария това би трябвало да не е така.

zliqiliq

Абе стига с тия митове и легенди.Хората гледат какво се копува и тва е.Моята е италянка и от дупница.Имах ядове малко ама от мото фое като купиш с 5палки по-скъпо и е горе доло в същото състояние не си направил голям удар.Вярно трябва да набиеш 2 палки за италянката ама това е за да ти е мило после да я блъскаш :)).Предишната ми кола беше "карана от пенсионер на 105к и много запазена" да ама си я покарах 5годинки почти без ремонт.


mediacenter

"За Италия са ми разправяли, че италианецът купува нова кола, кара я 3 години, изобщо не й сменя маслото и я продава, след това взима пак нова. В Германия, Австрия и Швейцария това би трябвало да не е така."


А пък един трети братовчед от страната на чичото на леля му, май бил чул,че на  стринка му мъжа и казал,че в южна Франция откъм границата с Испания били най-запазени колите,ама само ако ги купуваш през високосна година!
Да бе,не вярвате ли? :P

Dmitarcho

Според мен всичко опира до късмет и добър оглед на автомобила. Фокусника ми беше от Италия /нямам си идея от коя част на Италия/. Автокъщата в Габрово си доставя повечето коли от Дупница, така и пишеше на фактурата която ми дадоха, все едно съм си купоил автомобила от Дупница. Три години само съм му сменял маслото и наливал нафта. Човека на когото го продадох, каза, че е обиколил Варна, Бургас, София и нам къде си още .... но такъв Форд не бил виждал ;) Още веднъж .. според мен всичко си е на късмет. Независимо дали е нов внос или си го взел от Предтсавителство на дадена марка - нямаш гаранция, че след 2 седмици няма да се скапе тотално автомобила ;)
Ръца Пръца

BIGFORDFAN

 Повдигам темата с един нагледен пример и коментар по подобна тема от друг форум:

Мнение от diesel1.6:
Да, ръждата е много работа. Колата ми е прегледана и ремонтирана основно и мога да ти кажа по-лошите места.
Връзката на подовата ламарина със стената на двигателния отсек, това е точно под петата на крака на шофьора, важи за двете страни на колата.
Връзката на пода с кутията над резервоара - точно под пътника на задните седалки.
Целия долен ръб на прага, целият ръб на задната вежда, сменя се с вежда и подкалник комплект, свалени от италианска кола.
Болтът, стягащ амортисора в шенкела се вади със специални приспособления и сръчност, или с оксижен и изгаряне на половината окачване. Шлиците на карето в главината се избиват с боен чук, къртач за бетон с накрайник за избиване или друг механичен чук, преса или се разглобява половината предница и често се търси нова главина комплект. Болтовете на скобите, държащи стабилизиращата щанга към рамата на силовата установка, се вадят със специални мерки и инструменти. Болтовете, държащи биалетките - също са проблем.
Отзад блокират от ръжда болтовете за регулирана на сходимостта на колелата. Ръждясват вътре в стоманената втулка на тампона и при регулиране майсторите късат тампона и често си траят, регулировката наникъде, на сняг не уцелваш пътя и гори повече. От болтовете на моста към купето също има някои застрашени от неотвиване.
Всъщност само за това се сещам, може да съм изтървал нещо дребно, но ти ако оправиш трите слоя на всеки праг, свалиш успешно каретата за дребен ремонт като смяна маншон или лагер, спреш пълненето с вода и шума от гумите и асфалта в краката на предните седалки и си регулираш хубаво задния мост, вече ще си много добър в ръждата.
Моята кола е от Германия, пазена, познавам собственика (втори), предният е известен и имаше да кажем 1/2 или 1/3 от изброеното преди 5 години като я купих и оправих. Купувах части (вежди, за двигател и други) от едно италианско мондео - много добро беше.



Иван Вълков

#23
Абе и Италианките и те страдат от ръжда особено  след 2-3 зими в България.


п.п То до 12-тата година гледана кола не ръждясва ако не е удряна.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

ffmk1l

Моя Фокус е от Италия, Модена, поне така пише на сервизната книжка. Година на първа регистрация - 1999, няма грам ръжда, отдолу превантивно съм я намазал със ZINGA. Има разлика между колите от Германия/Австрия и тези от Италия, поне що се отнася до ръждата.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

BIGFORDFAN

Цитат на: Иван Вълков в 13 Март 2013 20:24:17
Абе и Италианките и те страдат от ръжда особено  след 2-3 зими в България.


п.п То до 12-тата година гледана кола не ръждясва ако не е удряна.
Старото ми Мондео беше 1994г., купих го 2007, карах го до 2011, на задна лява вежда имаше паднало парче от боята, за 4 зими навън пред блока така и не ръждяса там. На зет ми мк2-то е 1999г., взе го 2009, за 4 зими пред блока не е мръднало, ама грам!

П.С. тоя Мерцедес къде е удрян според теб, по ръбовете на вратите?

Alexi

тоя модел както и С-класата си гният доволно .. няма нужда да е удрян ..