Букса за фар H7

Започната от icoguns, 19 Февруари 2020 08:36:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

icoguns

Здравейте колеги,от известно време имам проблем с буксата на левия фар за късите светлини.Смених три пъти крушка,докато разбера,че проблема е в буксата.Знае ли някой,от къде да си купя такава букса?Това което намирам в интернет са само някакви универсални букси,които изобщо не приличат на оригиналната.Слагам снимки.
Благодаря.
Ford Mondeo 1.8 TDCI 2009 г.


Pyrhel

Драма е с всякакви оригинални букси :(
Освен от някоя ударена да отрежеш, друг вариант мисля няма...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ozzie

Поне по моргите Фордове има.
Едва ли тази букса ще е специфична само за Мондео. Вероятно се ползва и в други модели на марката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Мисля че при Фокус 2.5 е същата букса.

zloster

Всичко по тях е разглобяемо. Кабелните накрайници (обувки, pins) са кербовани (crimp) към проводниците. Отделните части се продават - пластмасов корпус, кабелния накрайник (краче), уплътнителите и т.н.
Ето електрическите схеми на Мондео Мк4. Последните грубо 30 страници са всяка букса, каталожният ѝ номер, къде се слага и какви кабели с какви сечения седят на нея.

По-късно (довечера) ще допълня с информация за разглобяемостта.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Ето препратка за частите на примерна букса (не е за търсената):
https://ffclub.ru/topic/23216/jump_3090/ Цъкнете на "Скрытый текст" за изображение. Каталожните номера от различни производители са разписани в текста.

Допълнително как изглеждат различни кабелни обувки и друга информация:
https://www.drive2.ru/b/1672822
https://www.drive2.ru/l/2927813/
http://www.zip-2002.ru/razyemy/avt_soediniteli/

Всичките имат някаква форма на "палче/пъпка", която блокира измъкването на кабелната обувка от корпуса на буксата. Има професионални инструменти за притискането им, че да излизат лесно. Иначе с нещо тънко и твърдо (игла, карфица и т.н.) се работи. И съответно клещи за кербоване (стискане, crimp). Преди време буксите/съединителите/щепселите можеха да се засекат през международния каталог на Бош за авточасти. Ама лятото на 2019 г. го спряха за "преработване" и още не са го пуснали. Ето страницата на български за тях: http://bg.bosch-automotive.com/bg/parts_and_accessories_6/electronics_and_accessories_2/connectors_4/connectors_5 Виждал съм и при големите доставчици на електронни елементи, схеми и т.н. да се предлагат.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Може да е случайност, ама и при нашия дизел пак лявата букса се беше разпаднала. Проблемът беше в не добре лягащите кабелни обувки върху крачетата на крушката. Явно започва да искри и нагрява пластмасата на буксата, в следствие на което същата сдава багажа. Временно я бях направил с отделни кабелни обувки с изолация. После намерих цял фар, щото на нашия му се беше скапало моторчето. Та "новият" си имаше здрава букса и сега всичко е ток.

доницети

Евтин вариант:Намираш читава букса втора употреба с обувките и кабелите. Режеш оригиналните кабели, насукваш новите и ги изолираш. По желание може да ги запоиш.
Скъп вариант: Намираш си нова букса с кабели. На тях слагаш мъжки кабелни обувки (с кербовка или запояване- както предпочиташ), които напъхваш в старата букса (или, ако е много опечена и се разпада, направо я натрошяваш и отделяш обувките й) като в зависимост от състоянието и ще прецениш как да изолираш и осигуриш сглобките, за да не окъсят по време на експлоатацията.
Междинен вариант: Нова букса монтираш по първия метод.
Може да ползваш букса за каква да е кола, стига да е за Н7 разбира се  ^-^

zloster

Да допълня с видеоматериал - преглед как се разглобяват някои от буксите при Форд:
https://www.youtube.com/watch?v=PB6KcLSCAGU
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/