За евтиния ремап (чип тунинг)

Започната от Pyrhel, 10 Октомври 2011 01:28:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Нещо напоследък съм на вълна "евтин чип тунинг". Да не се разбира, че търся местата, където е най-евтино. Нищо не търся, чудя се :(

Чудя се колко са читавите чипаджии в България, които знаят какво правят. Напоследък срещам десетки, да не казвам стотици псевдо тунерчета, които са намерили от някой торент кракната и архаична WinOLS/ECM/Race2000/etc, отварят картата за горивото и турбо бууст-а, вдигат по 30% и - айде, ние сме великите чипаджии, с дългогодишен опит в областта на тунинга, направили сме десетки коли.

Друг вариант. Отиваме при някой "лидер на пазара". Сваля ни оригиналния софтуер, рови в някаква таблица и след 2 минути ни качва уж "тунингования", взима някакви смешни парички и по живо, по здраво. Какво се оказва? Ми, човекът си има един запас от файлове, които е намерил в интернет и качва наред. Да, ние сме доволни - колата върви малко повече, пуши като Чавдарка, а той ни е взел пари "само" за една вечеря с жената/приятелката в хубав ресторант.

Добре, ще отидем при някой, който взима много пари и колата ни ще е направена както трябва и от истински професионалист, такава ли е поуката? НЕ! Абсолютно не! Видях хора, които взимат достатъчно много пари за ремап, а буквално са си оставили ръцете в новия файл. ТЪЖНА и ГАДНА история!

Лоша работа, как човек си избира при кого да си чипне колата? Не знам! Това искам да разбера! Първо - как да изберем точният тунер и второ - как да докажем на клиент, че ние сме по-добрите, защото знаем какво правим и не си заслужава да бъде излъган заради по-ниската цена на конкуренцията.

Да вземем първото условие - избирането на правилният човек. Все повече и повече си мисля, че е невъзможно да го намерим. Всички се направиха на големи специалисти, а като им зададеш въпрос за градуси след ГМТ и (bye) Пък като стане въпрос за поколение на common rail, Обаче нали си говорим, че обикновени хора отиват да си чипосват колите, а не sleeper-и. Обикновеният човек какво го интересува изобщо какво е ГМТ?! Оказва се, че трябва да разрови по форумите и да разчита на хорски приказки. Обаче... Попада в тунинг.бг и вижда едно голямо плюване, мацане, мерене на пишки... Какво прави - прибягва до големите фирми за чип тунинг. Прибират му една камара кинти, а дали и те не са направили същото?

За второто условие - да приемем, че ние сме чипаджии. Как да кажем на човека - при мен чипа струва 1000 лева, защото знам какво правя, а при бай Гроздан е 80 лева, защото той не знае и цъка по програмите за чип-тунинг като по еквалайзер на winamp. До тук добре, после следват няколко въпроса от сорта на "а ти от къде знаеш", "е не може ли по-евтино, моята кола е често срещана", "гаранция даваш ли?", "колко гаранция даваш?". И ние като чудни чипаджии му даваме гаранция, казваме му, че ще му върнем парите и стария файл, ако не е доволен, обаче колко и каква гаранция да му дадем? 20к км? 50к км? 100к км? Ами ако човека реши, че нафтата му е скъпа и почне да сипва олио, прецака инжектори и помпа? Естествено - няма как да направим каквото и да било, отпращаме го. Разбира се по нашенските форуми хубавите думи за фирма се разбират като реклама и се трият, хората спират с тях. Почват да пишат само когато не са доволни. Ето го и нашия олио-герой - регистрира се във всевъзможни форуми и почва да клепа: "тоя нещастник ми развали колата",разправя колко некадърен и тъп е оня, при който си е правил колата. Нещата се завъртат и ние ставаме най-долните чипаджии.

Силно се отплеснах... :) Та, как да си изберем подходящ мапер?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

според мен е задължително чипа да е от реномирана фирма занимаваща се с ремап ,такава българска за сега няма .. отделно на една старичка кола винаги крие рискове които като теглиш чертата не си заслужават ..

Pyrhel

Вече не съм сигурен и за реномираните фирми... Остава варианта с чиповете на "официалните" чипковци - ABT, Lorinser и т.н. Е с Тишо от pitlane.bg сме си говорили по тоя повод - колко са хората, които ще дадат една камара пари за такова нещо... Почти няма, защото там цените почват от 2500 лева/ремап. За големите дизелови мотори (4.2 TDI примерно) отиват до сума, за която ще си купиш кола...

И реално погледнато цените са такива заради няколко фактора - първо - това е супер прецизен занаят и за него в нета не пише. Има "курсове", които са доста скъпи, но след като са ти показали някои неща идва моментът с ученето и упражненията... Трябват ти коли, много коли... Второто - техниката. Еми, един програматор струва колкото форда ми... А са необходими повече от един, пък, че не е само до програматорите, трябва и друга техника.

Сега се сещам за прословутия "custom remap". Как се прави на повечето места? Питат те "кво си сменял", аз примерно казвам "турих си голям кулер" -> Ооо, значи трябва да ти надуем турбината! Аре, +х%. А и това процентно увеличение... Трябва да вземат и да го махнат от всички тунинг софтуери... Доста от келешите ще изкапят тогава (evil)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

  Некадърността в "нашата мила родна страна" е издигната в култ. Всеки иска да прави нещо от което ще изкара пари, а дали разбира какво прави - друг въпрос. Важното е че си мисли че разбира. Че рЯга там %-тите и всичко е наред... А че не всичко е да набиеш нови таблици, че има неща с които да се съобразяваш, че по високото налягане след турбината води до по висока температура и може да се стигне до буквално закоксуване на масло в лагерите на турбото...  Че не всичко е %ти - примерно да вдигнеш с 20% налягането след турбо и съответно вдигаш 20% горивоподаване... а аванса на впръскване на първа порция (при комънреил) колко трябва е да бе, майсторе? Аааа буташ и него с 10%... чакай, ама той зависи и от обороти и темепратура от %-trotle. ... Ако натикаш много аванс - само мъчиш мотора и повишаваш разхода, буквално се гавриш със демпферни шайби и маховик, повишаваш работна температура....  Благоприятното време за "вкараването" на горивото е кратко, а ако не сменяш дюзите(разпръсквачи) - m x f (хидравлично съпротивление по сечение)  остава фиксирано, тоест трябва да качиш дебит през същите горивопроводи и разпръсквачи, дебит... да дефакто качват налягането, хубаво, ама хидравличното съпротивление се променя в зависимост от налягането... и в крайна сметка колко трябва да повишим, майсторе... Ако се повишава налягането достатъчно - струята ще стигне до стената на цилиндъра или до дъното на буталото и тогава има усмивки от старите ленти - ако в някои режими се стига до утаяване на нафта по дъното на горивната камера после гледаме стопени бутала, клапани.... Или ще бъзикаме докато се получи, или докато някои дойде с винкел... Или просто казваме - абе имам софтуер който директно качвам, проработил е при много хора... колко много, знаеш ли ги... или просто си дръпнал нещо от някои (най често) руски форум... Това че нямаш необходимите знания да разчетеш това което си дръпнал и приемаш всичко на доверие - изобщо не бива да притеснява клиента ти - ама хич, нали? После за всичко може да обвиним калпавите горива...
  А негово величество клиента... отива и си купува най-често двигатели със сравнително голям обем - доста се търсят 1,7 1,9 2.0 CDTI, TDCi TDI, CRDi във най слабите си модификации - защото регистрираме колата с ниска мощност, а после ходим да ни "чипосат"..... И какво ще ти стане ако вместо да търсиш 2.0 Tdci/130 и да чипосваш до 160 коня си купиш 2.2 TDCi и си го караш стоково?  Или като искаш да си "резачка" не си купиш направо ST или GTI? Защо смяташ че в някакъв гараж са по големи специалисти (с повече опит и апаратура от тези в завода)? Или както каза Анатоли - иска гаранция, а ако получи - отива и слага всякаква "гряз" в резервоара, изрязва колата още преди да е мръднала стрелката за температурата - защото е в гаранция...  ИЛи смятат че двигателите могат да се чипосват безгранично... че ако сложим турбо от кораб - ще станем болид от Ф1...
   Сбъркана работа...

Alexi

аз казах преди време още .. купувам си колата която ме задоволява като вървеж и не я бутам .. той си знае производителя как да я мапне да живее дълго .. ако не ме задоволява като вървеж се продава и се купува по силна .. ремап - няма нужда .. пътувам много проблеми не ми трябват ..

TourneoRS





Някой може ли да познае какво е ставало тука , снимките съм ги снимал аз . Ще дам и жокер , колата е без никакъв софтуерен , хардуерен тунинг .  :P
Жокер номер 2  - колата е тойота Жип . 8)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Продължително време на високи обороти или недостатъно охлаждане :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

  Не мога да видя добре от снимките - буталото само обгорено ли е или е срещало и клапан?

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 04 Юни 2012 21:06:13
Продължително време на високи обороти или недостатъно охлаждане :)
Става и при пикаеща дюза (или при класическите дюзи - регулирана на твърде ниско налягане на отваряне)/или счупена пружина)- горивото не може да изгори напълно (защото е твърде много и защото няма добро смесообразуване) - в резултат по дъното на горивната камера се утаява недоизгоряла но тлееща нафта която се разплава при досег със свеж въздух, но горенето по ред причини е бавно - така челото няма време да се охлади...

TourneoRS

#9
Това нещо е станало на втория тунел към Софията , не е карана на високи обороти , с нормална температура . На магистралата преди ОМВ е премигнала лампата на маслото , спрели са проверили маслото - било  е наред и продължили до тунела където угаснала и повече не могла да завърти дори . Когато я отвориха в Русе майсторите .. мнението им беше , че маслото не е сменяно от поне 30 000 км . На което аз много не вярвам понеже , ние бяхме сменили един път маслото вече на 10 000 , а и колата беше гаранционна до тогава . Буталата са само леко обгорели  :D това беше най- зле  взех си го за спомен но моята половинка го изхвърлила със старите корнизи  :))

И аз мисля че проблема е бил в горивната система , ако беше в маслото буталото преполагам щеше да има големи поражения отдолу .. а всичко е ставало в горивната камера .

Няма много общо с темата .. но резултата е същия .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


hotblooded

Виждал  съм  задрал двигател без смазване - поражения по челата на буталата няма. Едно бутало беше скъсано точно на канала на първи сегмент - но челото не беше пострадало.  Ако е от маслото или липсата му - първо заминава лагер и се разхлопва да си....Ако се прецака дюза - ще даде фира само единия цилиндър (на който е скапаната дюза), а ти казваш че са надрани всички цилиндри.. Лампата за маслото светва и когато някои лагер даде голяма хлабина и помпата не може да подържа налягане, тогава по стреснатите шофьори спират и викат пътна помощ, а по смелите вдигат щеката, виждат че има масло, продължават и се стига до грозни гледки. Задира се и от прегряване но трябва да оставиш охл. система направо суха...

TourneoRS

До колкото успях да разгледам , две от буталата бяха само доста черни , другите две бяха полу разтопени -това е най- зле . Колата е Лендкрузер 3.0 d4d 2006 г. купувана нова от магазина , беше на около 170000 км когата стана фала .Сега след ремонта е на около 210 000 , но не е същата кола като вървеж ..(hammer)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

mapmot

#12
Понеже имам доста свободно време напоследък, реших да съживя тази дискусия, а и да я върна в релси, понеже последните няколко мнения не са точно по темата...

Хората винаги избират евтиното пред качественото. Класически пример е VHS срещу BetaMax - последното е безспорно по-качествения формат, но хората предпочитат по-евтиния и с по-голям капацитет VHS. Същото се получава при Sony Minidisc и последно със AVCHD. Накрая Sony си научават урока при BluRay срещу HD DVD - последното е  безспорно по-качествения формат, но хората предпочитат по-големия капацитет на BluRay.

Така че въпроса е не дали е евтин или скъп чип тунинга, а за каква сума си готов да го правиш, ако се занимаваш с това. По-надолу има и тема "До каква сума сте готови да отделите за измерване на дино стенд?", и съвсем закономерно повечето отговори са "Ами трябва да е безплатно" :)

Въпроса е дали си готов да предложиш нискокачествената услуга на съответната ниска цена, примерно сваляш готов файл от интернет и го наливаш в ECU-то, и дотам. Той човечеца толкова пари дава. ти толкова му предлагаш. Другия вариант е да предлагаш услугата на хора, които знаят какво търсят, на цена, на която ти си готов да я вършиш.

Наскоро бях изправен пред подобна дилема, и установих че не мога да претупвам работата, за да се вместя в някакъв бюджет, но останалите от екипа нямаха проблем да работят на принципа "Абе дай да го избутаме за да им вземем парите"

moni74

#13
Аз на моя кола не бих вдигнал мощността допълнително, по простата причина че ако ми е слаба ще търся по-мощна.


----------------------------

Pyrhel

Това, на което си му направил рекламата, нали знаеш, че общото му с ремапа е... 0. :)
Това е powerbox, или иначе казано резистор, който се връзва към сензора на рейла. Ако изключим дистанционното управление, може да се постигне с материали за по-малко 10 лева от близкия магазин за електроника.

Гаранцията важи, защото ги свалят преди да ги вкарат в сервиза. Не случайно има тунинг компании, които са удобрени от производителя (ABT, например, където цената на ремапа е няколко хил. лв http://www.pitlane.bg/en/performance/chip-tuning-power-box/abt-power-chip-tuning :) )
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

К.Методиев

Поурбокса си е тъпотия реално, преди повече от година приятел си купи поуърбокс от германия към 300 и нещо лева от известна тутнинг фирма, бокса беше за пежо партнер 2.0 хди, а скоро имахме възможност да замерим колата реално с бокса и без него, с бокса изкара някакви 6 измислени коня които не се чувстват реално, нито цената си заслужава нито мъките друго си е качествен ремап.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Bobi

Аз пък недоумявам как за нещо, което струва 50 лв ( с лъскавата кутийка) макс., някой му иска 1200+ лв? Като отворих сайтът Stainbauer ли бяха или Seinbauer... главата почна да ми пулсира от нерви! Още повече недоумявам как има хора, които дават една торба пари за това  (puke).

П.С. Ще направя един призив. Споменавайте името/сайт или друго на такива "тунинг" компании, защото колкото повече мнения има, толкова по-добре гугъл ги индексира и излизат на предна страница. По този начин може да "спасим" някоя заблудена овца, която желае +200 коня от кутийка.

Мнението ми за тия кутийки си е същото от много време, а то е : SAME SHIT, DIFFERENT DAY!

moni74

#17
Ако мислите, че правя реклама конкретно за даден човек - моля да ме извините. Ще си изтрия първия пост. Но не съм написал нито име, нито телефон. А в сайта няма координати за България.
Аз не правя разлика между ремап, чип, пауър бокс и т.н. Резултатът от всичките тези процедури е надуване на мощността, затова всичко за мен е чипосване.
Отделно от това, не вярвам някой да даде толкова пари за малко повече мощност. Там клиентите са с коли над 100 бона.


----------------------------

don_Kyci

колеги,

ввсичко изписано до сега е много интересно, но на обикновенния потребител на този форум, който се интересува да си чип-не колицата какъв извод може да си направи?
   Pyrhel, препоръчай ми(може и на лично) контакт за качествен чип?


весели празници

Pyrhel

Не препоръчвам, защото ако някой не си свърши работата, после аз съм виновен. На ЛС ще ти напиша кои хора и фирми да избягваш. (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.