Форд С-Мах 2.0 дизел 2004 136 к.с Сериозен проблем

Започната от burbur, 27 Септември 2012 21:43:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

burbur

Колата вдига нивото на маслото и вкарва нафта . Нафтовата помпа е сменена .Закарах колата в МОТО ПФОЕ и от там ми казаха , че за този модел филтъра за твърди частици трябва да се сменя на 150000км.От този филтър може ли да се вдига нивото на маслото и може ли този филтър  да се премахне и колата да се кара така.


hotblooded

 Ами да си проследи нивото на антифриза, ако се губи значи е антифриза, но пък в МП да сбъркат толкова левашки  ::)
Колега, някакви лампи по таблото да светят или мигат? Четоха ли грешки - имали записани такива и какви са?

Pyrhel

Здравей и добре дошъл!
За жалост това, което са ти казали от МП е истината. В маслово влиза нафта при процес на регенериране. Идеята на този просес е, че в 4ти такт се хвърля нафта, която доизгаря в ауспуха и по този начин повишава температурата на газовете, за да изгорят саждите от DPF-а. За жалост в този случай и маслото страда.
Сега... Дали трябва на 50, 100 или 350к км да се сменя филтъра - божа работа. Много зависи къде е карана колата, с какво гориво и т.н.
Първата стъпка е да се пусне регенерирането през IDS-а, ама това в МП предполагам, че са го направили. Колко пари ти взеха за услугата?
После, ако не стане, сваляш, носиш го на пароструйка, ама истинска, дето е над 100* водата и миеш, за да падне цялата мизерия. И вече ако и това не става, живеем в България - реже се, слага се една права тръба и приключваш с еко-глупостите. Лошото на последното е, че трябва да се разбъзика малко управляващия софтуер...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Относно чистенето на нагара - да отиде на някое място където заваряват глави на ДВГ - имат едни вани с спец разтвор за почистване - ще го топнат за 1 нощ и ще лъсне!

Alexi

добре дошъл .. филтъра за частици ти е запушен ,постоянно се включва регенерирането и за това ти пълни картера с нафта .. оправията вече са я написали

jfs

Мда... До болка познат проблем. Няма правило на колко км. се запушва. Зависи от това как караш колата. Ако е само градско може и 50к км. да не изкара, ако пък караш само извънградско или от тук до Германия и обратно най-вероятно никога няма да се запуши. На старата ми кола този ДПФ ми беше отровил живота. По същия начин ми пълнеше нафта в маслото и го сменях през 2к км. Какво ли не опитах, и регенерация, и ръчно чистене, и разпробиване на филтъра нищо не помогна. Накрая както ти казаха колегите го махнах. Тази работа обаче не е толкова проста колкото звучи. Първо на неговото място се слага резонантно гарне. Само с тръба ще си промени звука колата. И второ което е по-сложното трябва да се пипне софтуера на колата. Много хора казват, че могат да го направят, но от моя опит ще ти кажа, че не е така. Съветвам те да направиш процедурата или в Пловдив или в Русе. Това са сервизите с най-добри отзиви, а за пловдивчани (Medness Morot Sport) мога да ти дам и лични най-горещи препоръки. Надявам се че даването на името не противоречи на някакви правила за реклама - просто споделям личен опит, за да съм полезен.
Като цена предполагам ще ти е интересно да знаеш: взеха ми 500лв. което включва демонтах на ДПФ, ново резонантно гарне с гаранция 2г., монтах на въщото и ремепване на софтуера. Стария филтър го върнах на едно место където изкупуват катализатори за 180лв. Т.е. на финал ти излиза 320лв. процедурата и забравяш за този неприятен проблем за винаги. Кората започна да върви по-добре и да харчи по-малко. Има обаче едно НО... незнам какво ще стане ако затегнат още повече техническите прегледи и ти си без ДПФ ::)

hotblooded

  Да добавя нещо - колега (с С-макса) - така и така ще сваляш и разнасяш DPF-a да го чистят - свали и почисти и EGR-a щом ти задръства DPF, EGR също ще е батак. Ако ще носиш филтъра (DPF) да го къпят (почистване във вана с разтвор) - занеси и клапана (EGR-a), ама да потопят само самия клапан без управлението. А ако махнеш DPF-a - да не се учудваш че ще понапушва малко колата :)

Pyrhel

Имайте предвид, че това с резонаторното гърне е чиста доза лакомия. Има какви ли не небиавлици изписани и казани по тоя въпрос - промяна на шума извън купето, промяна на шума в купето, нямало да тегли в ниските обороти, повишаване на разхода и т.н.

Истината се крие в една права тръба от край до край. Вкъщи освен Фордовете има и един Ситроен 2.2 HDi, който много преди да му се предаде филтъра го изкормих, че даже и Еолис остана и мисля да го продам на някой екологичен ентусиаст :D Посещаващите софийските срещи от другия път ще могат да потвърдят това, и на мондеото отивам да му слагам права тръба днеска.

Друго важно нещо е да се има предвид, че при софтуерното премахване най-най-най-лесния и евтин вариант е да се изкормят DTC таблиците (всичките! :)) ). Лошото в случая е, че при бъдещ проблем, колата е почти невъзможно да влезне в авариен режим и да се диагностицира според грешките и т.н. Имайте го предвид и питайте тунерите :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.