Труден първи старт

Започната от 1stford, 08 Септември 2021 07:54:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

1stford

Здравейте колеги!
Колата е Форд Фокус мк2 1.6 109 к.с
От миналата зима колата започна да пали трудно(стартера върти до 5-6 пъти и пак не запалва от първи път) Подгрява и на втория път след 3-4 пъти въртене запалва.
Стартера е рециклиран, свещите сменени с NGK.
Преди няколко дена на 15 градуса пак започна със същите симптоми при палене.
Чудя се от къде да захвана да търся проблема.


iwo_19

Почни от горивния  филтър , че финала е помпата .....

ADiDimitrov

Горивен филтър, подгревни свещи, смуче въздух, ГНП.

Alexi

отиди да ти замерят налягането на горивото на стартер ( след като смениш горивния )

1stford

Благодаря колеги,
Ще почна със смяната на горивния филтър.
Разучих и цените на ГНП, цяла вечер кошмари  :o :'(


Водниядух1

#5
 Тоя мотор трябва да пали и без подгр. свещи,особено на плюсови температури. Погледнете дюзите и буксите на кабелите към тях.

1stford

Здравейте Колеги,
За да не отварям друга тема ще задам нов въпрос тук.
Как мога да съм сигурен дали датчика за температура на изгорелите газове все още работи (намира се на ДПФ'а) 1.6 ТДЦИ
Когато направя диагностика с OBD ми излиза грешка P0166.  Днес демонтирах въпросният сензор изчистих го и на професионално устройство за сканиране видяхме, че отчита градуси.
Но се чудя защо ми покасва тази грешка отново след като сканирам с OBD

zloster

Колега,
по-добре си пусни отделна тема. Не е добра практика това с една тема за всякакви въпроси - след време става трудно за другите хора да се доберат и/или разберат информацията. Иначе да - в момента за теб е по-лесно: вече има писано в нея и се надяваш по-бързо да получиш отговор.

Иначе на въпроса ти:
кратка, бърза и не особено изчерпателна справка показа, че P0166 грешката/диагностичен код е за "ламбда сондата/кислородния датчик" (мери концентрацията на кислород).

Източници:
https://www.walkerproducts.com/o2-sensor-training-guide/obdii-codes/
https://www.obd-codes.com/p0166
https://www.talkford.com/threads/ford-fiesta-error-codes.153571/

Ти говориш за "датчик за температурата на изгорелите газове (в DPF-a)". Сигурен ли си в кода на грешката, който си написал?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

1stford

Колега ще имам напредвид забележката ти за отделянето на темите.
Всъщтност си прав този сензор е за нивото на къслород.
Но защо тогава в професионално устройство за диагностика показва температура от този сензор а не стойност VOLT.
И като извадим буксата по време на диагностика спира температурата да се движи в + или -
Също така този сензор, който е на ДПФ'а ми е единствен в цялата изпускателна система за газове. Друг няма никаде по веригата.

zloster

Изображението, което си прикачил, е редактирано и не се вижда най-същественото. Прикачи такова без замаскиране.

Датчиците от тип "ламбда сонда" са винаги като минимум в комплект/двойка. Има един преди катализатора и един след катализатора. Прилагам и два видеооткъса от едни от най-подробните и информативни канали за автомобилна диагностика "ScannerDanner" и "Schrodingers Box":
https://www.youtube.com/watch?v=vyVnhCIMDnw
https://www.youtube.com/watch?v=vKLFO8MF7SY
Тяхната тематика е "диагностициране и определяне дали наистина катализаторът е загубил своята ефикасност". Т.е. дали катализаторът още работи като катализатор, който преобразува някои от отровните вещества в отработените газове. Споменава се и защо са по двойки ламбда сондите/датчиците. Дават и рецепти как да се определи дали ламбда сондите работят правилно.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


1stford

#10
Бях под колата и доста се оглеждах за втория датчик.
След ДПФ'а има мека връзка и директно следва дългата тръба на изп. система до следваща "спирка" крайното гърне   ::)

П.п - колега zloser може ли да ми кажеш кой код/номер отговаря на този 2ри сензор   :-[

zloster

Пробвах да поровя в каталозите. Нещо странно се получава: тоя двигател от тия години по тези каталози излиза, че няма втора ламбда сонда. Ако отвориш и провериш Фокус мк2.5 там в каталога има вариант да е с:
1) температурен датчик;
2) ламбда сонда.

Ето за Мк2.5 каталога: https://ford.7zap.com/en/car/50/6.11425/16/1552/15420/67045/#12B591
Ето и за Мк2 съответно: https://ford.7zap.com/en/car/43/6.11425/16/1552/15420/67040/#12B591

Това определено е принципно ново нещо за мен. Ще поровя тези дни, че ми стана интересно.

Ама и първата ламбда сонда не мога да я открия в каталозите за този двигател. Пък из сайтове за авточасти изкачат ламбда сонди за този модел. Повечето ги дават след 12-ти месец 2007 година: https://www.avtochastionline24.bg/ford/focus-ii-da/18378/10148/lambda_soenda?sort_categories%5B0%5D=3922
Но примерно тази няма ограничение по годините. Пише след 8-ми месец 2004 г.: https://www.avtochastionline24.bg/ngk/13580372

А грешка за ламбда сонда си имаш.

Кратко обобщение:
Диагностиката едва ли ще си измисли сама кода за грешката. Ако не се бъркам, през две различни диагностики си видял една и съща грешка. Значи би трябвало да има ламбда сонда. Трябва да се открие къде е.
Пробвах да потърся информация къде са ламбда сондите на този двигател, но нещо не успях - нито картинки, нито видео на английски. Единственото на това кратко описание попаднах: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/115276-lambda-sensor/?tab=comments#comment-811752
" It's at the top of the DPF can, under the turbo heatshield.
You'll see the two bright blue wires going to the DPF, those are temp sensors, the lambda is the other one. "
Само, че там говорят за Фокус от 2011 г.

Не виждам с какво още да те насоча, освен да огледаш по внимателно електрическата инсталация, че да се разбере къде е тази ламбда сонда.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

1stford

Грешката я откривам с две различни програми. Едната е Car Scanner, а другата Torque Pro. Интересното е, че при сканиране с професионална програма MotorData OBD която е Руска и в нея може да си вземеш точен протокол за съответната марка и модел, а аз си взех този за скромните 15лв показва само грешка за ДПФ'а (P02458) която ми остава постоянна и не се изтрива.

Всъщност едва ли ще изскочи някъде тази ламбда сонда монтирана в изп.система.  Въпроса е дали това ниво на кислород не се отчита от друг сензор. И в случая той да не функционира вече правилно.

zloster

@ivchotr
Не си се объркал. Нещата около P0166 не са отделени в отделна тема.

Сега за останалото:
1) Дизелите по принцип не им трябвало "кислороден датчик", за да управляват горивния процес. Ама как следят състоянието на катализатора, въобще не ми е ясно. При бензините с двата (или повече) датчици се следи и състоянието и ефикасността на катализатора;
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/diesel-equivalent-of-o2-sensor.2629/
https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-does-a-lambda-sensor-work-in-a-common-rail-diesel.331285/
https://www.quora.com/Why-is-there-no-O2-sensor-in-a-diesel-engine?share=1
При въвеждане на по-строгите ограничения за отработените газове и отровите в тях, при дизелите също се появява кислороден датчик. Той обаче е "широколентов/wideband" - мери по-голям обхват от съотношения на кислорода.

2) Извънредно трудно се изнамира информация за този 1,6 TDCi двигател. Примерно търсачката на Гугъл много усилено не връща резултати от големите автомобилни форуми. Не мога да намеря отговор на въпроса: този двигател има ли кислороден датчик или не.
Успях да изровя един документ с подробно описание на 1,6 TDCi DLD-416 DV6DTED. Това е 8-клапановата модификация с Евро5 ниво на отработените газове. Той си има кислороден датчик - има си картинка с местоположението му. Името на файла е грешно - някой някога го е качил с невярно име, защото DV6TED4 е 16-клапановата модификация с Евро4. Прикачам го като документ. Има описание на устройството на двигателя, дюзите, различните датчици. Също са дадени таблици с еталонните/reference стойности за показанията им. Примерно за температурните датчици са дадени стойностите на съпротивлението му при различните температури.

3) Използваната диагностична апаратура/софтуер:
В тази тема https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11066.0 и в още една тема (има препратка към нея) съм обобщил тънките моменти с ELM/OBD адаптерите. Гледам, че MotorData OBD също отбелязват проблемните китайски диагностични адаптери: https://motordata-obd.com/elm327-diagnostic-adapters/. Лична мнение/препоръка: пробвай и с ForScan да прочетеш грешките. Имат и публичен форум, където са активни и отговарят. А и има една дребна, но много ценна способност - можеш да видиш статистика на успешните и неуспешните команди изпратени към диагностичния адаптер. Така се хващат проблемни "джаджи".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/