Ford Mondeo MK IV TDCi 2.0 на 10 години. Каква профилактика е нужна?

Започната от buma, 15 Декември 2021 13:55:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

buma

Здравейте

Автомобила е Ford Mondeo MK IV TDCi 2.0. 140 коня. Модификацията е BA7 UFBA1E 5CFB PQ. Дата на първа регистрация 12.2011.
Този месец колата става на 10 години.  Изминати са 87000 км(реални са). Като от тях сигурно 80000 са по магистрала(ако има значение). Кара се без зор, 2000- 2200 оборота. Та във връзка с това искам да попитам какво (ако)трябва да се смени по нея. Почетох из форумите, но не успях да намеря нещо конкретно. Предполагам, че е с ангренажна верига(видях мнения и,че е с ремък).. на места пише че се сменя на 150 -200 000 Км. На други пише, че на 100 К или 10 години....
    Та молбата ми е, да напишете всичко което сте сменяли на вашите коли, или което знаете, че се сменя. Благодаря предварително :)


Alexi


ivchotr

И всичко, което очевидно е за смяна. Примерно накладки и дискове, масло в двигателя, филтри, антифриз, спирачна течност, някой разхлопан шарнир... Такива неща.

buma

Цитат на: ivchotr в 15 Декември 2021 14:35:05
И всичко, което очевидно е за смяна. Примерно накладки и дискове, масло в двигателя, филтри, антифриз, спирачна течност, някой разхлопан шарнир... Такива неща.

Тези неща са консуматив и съм ги сменял(някои всяка година, някои през 2), с изключение на антифриза защото го дават че се сменя на 10 години(колкото и да е странно, но и от МотоПфое твърдят така). Питам за други неща като  вериги, ремъци, ролки, водни помпи.. за които само съм дочувал от тук там.

saggy

Колега, в прикачения линк има връзка към Ford Etis - информационният сайт за сервизни графици и обслужвания: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=90.msg143159#msg143159. В него ще намериш инфо на какви интервали се заменят консумативи. Като за кола на 10 години, ако си с оригиналния ремък и антифриз, дори да не са достигнати км за смяна, по-добре ги смени и всичко останало в комплекта за смяна на ангренаж (ролки, пистови ремъци и тн). Така ще си спокоен, че няма какво да стане. А след това смяна на всеки 60 000км.

ivchotr

Останах с впечатление, че сега си взел колата.
Нямаш ли ръководство към нея? Там обикновено пише какво кога се проверява и сменя.

buma

Много благодаря за отговорите :) Особено за детаилното обяснение как да използвам Etis.  Бях пробвал, но без успех.
Имам следния въпрос : Трябва ли да сменям и водна помпа? Не го видях сред списъка от  Etis, а от МотоПфое ми споменаха, че се сменя.

Alexi

каква цена ти обявиха за ангренаж ? че аз ще сменям напролет на Пежака ,и той става на 10г

buma

Цитат на: Alexi в 16 Декември 2021 13:52:03
каква цена ти обявиха за ангренаж ? че аз ще сменям напролет на Пежака ,и той става на 10г

По телефона ми казаха приблизителна цена към 650-700 лева (комплект ангренаж + водна помпа + антифриз + труд), но ще се види на място

saggy

По-висока е цената. Тази е -200-300лв ориентировъчна. Сменял съм там ангренажен ремък и водна помпа на фокус и цената е над тази, освен, ако не ползваш някакви други отстъпки.


buma

Здравейте.
Смениха ми комплект ангренажен ремък + водна помпа (нея защо я сменят, след като е просто една перка...). Обаче не ми е ясно какво включва този комплект. Прикачвам снимка с частите който са сменили.  Поисках и да ми сменят антифриза. Стария беше червен на -38 градуса, новия е жълт на -18 градуса. Вместо 8 литра са източили 6. Т.е имам 2 останал червен в системата и 6 жълт. (Съжалявам, че е с линкове, но нещо не успях да кача снимките като изображения)

(link)

За всички които се интересуват от цени прикачвам и фактурата

(link)

Та въпросите който ме вълнуват са:
   - Това ли е всичко което се сменя? Само един ремък и 2 ролки?
   - Това мешане на антифриза голям проблем ли?
   - Има ли начин да ми сменят спирачна течност без да свалят гуми? Защото не са сваляли.

Предварително благодаря за отговорите.

ivchotr

На някои двигатели водните помпи са косуматив и задължително се сменят заедно с ангренажния ремък. Ако се спести смяната на помпата, тя неминуемо ще сдаде багажа и цялото упражнение ще се повтори заради нея. И не е просто перка. На снимката се вижда зъбното колело, което се задвижва от ремъка. Независимо, че е метално, също се износва. Оста се разбива. Уплътненията протичат... Не съжалявай, че са я сменили.
Принципно би следвало да сменят и така наречения "пистов" ремък. Не знам при теб колко са, но има поне един, който задвижва хидравлика на волана, алтернатора и компресора на климатика. Покрай него обикновено има ролки, които също се сменят задължително, евентуално обтегач.
Ако си им казал да сменят само ангренажа, това са и направили. Имай предвид, че пистовият ремък, ако не е оригиналният, едва ли ще изкара същото време, както ангренажа. Поне на мен ми се случва за живота на един ангренаж да сменя поне два пистови ремъка. И на бензинката и на дизела. "Пистите" се нацепват и не се знае кога ремъкът ще се скъса. Без хидравлик и климатик не е голяма драма, ама без алтернатор няма да минеш много километри. Ако си далеч от базата, като нищо ще се возиш на пътна помощ.
Антифризът е трудно да бъде източен до капка. Това, че е останало някакво количество в двигателя ще е проблем само, ако новият антифриз не е със същите спецификации. Цветът не е от значение, когато съставът на чорбите е един и същ.
Спирачната течност може да се смени без да се свалят колелата, ако пробките за обезвъздушаване на спирачните апарати са достъпни и така. Ако не са, няма как да стане без да се свалят колелата.

buma

"...Принципно би следвало да сменят и така наречения "пистов" ремък. Не знам при теб колко са, но има поне един, който задвижва хидравлика на волана, алтернатора и компресора на климатика. Покрай него обикновено има ролки, които също се сменят задължително, евентуално обтегач..."

Като човек,който не разбира отидох и казах : Колата ми е на 10 години, сменете каквото трябва, за да нямам проблеми. Те казаха: Ок. Сменя се ангренажен комплект + водна помпа.

След това добавих, че ако може - искам смяна на антифриз и спирачна течност....

Alexi

пистовия ремък се вижда дали е зле ,преценили са да не го сменят км са малко ,с това темпо на каране ще изкара още 3-4г

Жоро Петков

Ти в МП на приемчиците мн мн вяра не имай. Те отварят системата Етис и гледат - аха тая година тва е.
Въобще не обръщат внимание. Не е защото са некадърни, а защото обикновено облсужват флийтове и нямат време да се занимават с индивидуални коли. За съжаление е така.
Пистовия ремък и сам можеш да си го видиш какво му е положението. Ако не си личи - не е за смяна. Винаги можеш да го оставиш за следващата смяна на маслото например.
Добре, е че си ги дал тия пари за ангренаж, че имаше в началото на годината един колега със 1.0 Фокус на 5-6 години го скъса.
Евентуално следи си нивото на антифриза, че фордовете са известни, че на някои имат странно изчезващо количество. На лято можеш да отидеш да ти източат стария фреон и да ти налеят нов на климатика, купи си и спрей за почистване на климатичната система.

saggy

Жълтият е най-новия антифриз на Форд. Почват да го ползват от 2018г. в САЩ, предполагам от тогава и в Европа. Може да се смесва с розовия/червения (в зависимост как преценяваш цвета). И двата антифириза се водят organic acid technology, като жълтият е по-добрият. Розовият е с фордовски номер WSS-M97B44-D, докато жълтият е  WSS-M97B57-A1 или А2.
За ремъците колегата Георги Петков е прав - те просто гледат ЕТИС и сменят по него. Когато аз сменях моят ангренажен ремък в МП, изрично им казах, че искам да сменят и ремъците за алтернатор/хидравлика/климатик - 2бр. пистови ремъци в един комплект около 100лв. Казаха ми, че антифризът е до 10год. и препоръчаха да не се сменя (колата беше на 8г. тогава). В последствие се усетих и го смених няколко месеца по-късно. Аз взех старите части от МП, като на външен вид всичките ремъци нямат никакви забележки и може би щяха да изкарат още, но кой знае.
Ако се чудиш за някоя част, можеш да провериш в този сайт, като въведеш своя ВИН номер ще ти излезне конфигурацията за твоята кола - https://ford.7zap.com/en/car/

buma

Благодаря на всички за разясненията (beer)

А иначе това това за приемчиците ме изненада. Макар че има един който определно си разбира от работата. Но този който ми се падна ме разби, нищо че работи там от поне 10 години. Ето разговора(не обичам да лъжа или преувеличавам) :

П : Добър ден.Вие за какво сте?
Аз обяснвам.
П: А части има ли ?
Аз : Ами не знам?
П : Е не сте ли проверили....
Аз: Еми в петък се обадих по телефона,казах за какво съм и ми записаха час. Трябваше ли да проверя?
П : Би било добре.

......

Аз : Какво включва процедурата "Смяната на ангренажен комплект?"
П : Не знам

Аз : Колко ще струва ориентировъчно?
П : Не знам. Трябва да ми изпишат частите ако ги има и тогава ще знам....


Та така :)

Отново благодаря на всички. Весели празници. Бъдете живи и здрави :)

Жоро Петков

Колега сподели моля те в кое МП става въпрос Младост или Люлин?
Личен съвет - ходи в Люлин... в Младост са доста залухави.

saggy

Цитат на: Георги Петков в 23 Декември 2021 20:08:46
Колега сподели моля те в кое МП става въпрос Младост или Люлин?
Личен съвет - ходи в Люлин... в Младост са доста залухави.

Хахах, може и така да се каже, сякаш наистина са заухави.

ivchotr



buma

Цитат на: Георги Петков в 23 Декември 2021 20:08:46
Колега сподели моля те в кое МП става въпрос Младост или Люлин?
Личен съвет - ходи в Люлин... в Младост са доста залухави.

Люлин е :)

ivchotr