високи обороти

Започната от неди, 15 Януари 2025 10:08:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

неди

Здравейте форумци!Искам да споделя следния проблем-карам Ц макс 2000,газ-бензин.Миналата година изгоря захранващия модул,смених го,както и свещите,но не ми харесват оборотите!Сега,в студа държи около 1000-1100 оборота дори и при загряла кола.След каране по-дълго време,леко ги сваля,но според мен пак са високи.Какъв може да е проблема?Освен това забелязах след смяната,че на охлаждане,климатика проработи доста по добре,а на затопляне по-слабо.Внушавам ли си или е възможно?


ivchotr

Проверявал ли си дали при загрял двигател, загрява и радиаторът му?

неди

Не съм,но като цяло всичко уж е наред!

ivchotr

Въпросът ми е свързан по-скоро с поведението на климатика. Ако радиаторът на двигателя остава студен, примерно защото термостатът не отваря големия кръг на охладителната течност, радиаторът на климатика ще се охлажда по-ефективно. В този случай обаче двигателят ще прегрява, което би трябвало да се отрази и на показанията на уреда за температурата му, който се намира на таблото с километража. Съответно и парното ще е по-яко, защото охладителната течност няма да губи топлина през радиатора на двигателя.
Та затова е по-вероятно всичко с охлаждането да си е наред, а да не отваря достатъчно клапата, която пуска топлия въздух от парното към купето. Или пък радиаторчето на парното да е изгнило във вътрешността си и охладителната течност да не обикаля през всички серпентини, което ще намали ефиктивността на отоплението.

Компютърът поддържа по-високи обороти при студен двигател, за да му осигури възможност за по-стабилна работа докато загрее, както и за да загрее по-бързо, разбира се. Ако продължава да държи по-високи обороти при загрял двигател, е твърде вероятно да не получава коректни данни от датчика за температура на двигателя. Поради което е добре първо да се провери дали има проблем с буксата на датчика и с кабела до него. Ако те са изправни, остава вариантът или датчикът да не е наред, или връзката му в буксата при компютъра. Има вариант и в самия компютър да има бъг по отношение на данните за температурата. Доколкото ми е известно, компютърът трябва да подава около 5 волта ток към датчика, които могат да се проверят лесно с мултицет в разкачената букса към датчика (тази, която е монтирана към кабела).

неди

Благодаря за изчерпателния отговор!Към датчика ме насочи и майстора,ще проверим тази седмица и ще пиша.Хубав ден.

неди

Няма промяна на температурата на таблото.

ivchotr

Не е лошо да пуснете и една диагностика за записани грешки.

неди

Грешките са изчистени.

ivchotr


Raka77

Щом са изчистени,няма значение  :D


ivchotr

A, има. Как да няма?!?

ADiDimitrov

Еми така става, чистят грешки и после проблема решен, а тя колата пак на високи обороти  (rofl) ! Като с търси проблем , се четат грешки и се обсъждат, защото там е заровено котето 😉

Водниядух1

Огледай хубаво,някой вакуумен маркуч да не е излязъл или да е напукан

неди

Сменен е маркуча под колектора,който беше се скъсал.Системата я надуха и няма изпускане!Грешките не бяха кой знае какви,да не кажа,че бяха една,две,несвързани с проблема.

ivchotr

И продължава да държи високи обороти, така ли?

неди


ivchotr

Ами проверете датчика за температурата и дали не е записала пак грешки. Ако има записани грешки не ги трийте преди да си ги запаметил по някакъв начин - със снимка, в тефтер и т.н. И съответно ги сподели тук, ако не ти представлява трудност.

неди

Утре съм при майстора и ще пиша за резултатите след това!

неди

Здравейте!Да докладвам-бяхме на доктор!Имаше грешки,но несвързани с проблема.Единственото беше,че температурата не беше постоянна и излизаше от границите!Така,че ще се купува датчик,ще се сменя и ще видим после!Чао

ivchotr

Може да проявявам нездрав интерес, ама все пак можеше да пуснеш инфо какви кодове за грешки беше записала колата, без значение дали са конкретно свързани с този проблем според майстора.


неди

Ами например за отворена врата и подобни,нищо общо с мотора.

неди

Здравейте,датчика е сменен,но проблема остана.Единствено спряха да играят показателите за температурата.Но високите обороти остават.Идеи?

zz_stefanov

Освен температурата на мотора, високи могат да са оборотите за да се покрие голяма консумация от генератора.
Ако и там има някаква повреда в регулирането може и грешно да повишава оборотите на двигателя.

неди

Благодаря!Въпроса е,че по някое време се оправят.

zz_stefanov

Големи консуматори са отоплението на предното или задното стъкло, вентилаторите на радиатора и на купето, ако е дизел подгревът на антифриза и подгревните свещи по главата.
Ако има проблем с алтернатора може и да догонва нужното напрежение на системата с по високи обороти на празен ход и при загрял двигател.
Трябва да се проследи.