Ford Fiesta 1.3 '05 70к.с. шум като "глухо" стържене

Започната от roscoe_ss, 18 Май 2023 11:15:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

roscoe_ss

Здравейте, приятели! От скоро (2 седмици) съм собственик на въпросния автомобил, Форд Фиеста FUTURA-бензин, 1.3 (70к.с.)2005г.,с верига. Преди няколко дни забелязах, че ПРИ ДВИЖЕНИЕ И НА СКОРОСТ, между 1300-2000 оборота, колата издава шум като "глухо" или "тъпо" стържене, не силно изразен все едно метал в метал. Пробвам ли да дам газ до въпросните обороти на място - нищо! Четох не само тук, но и из други форуми, но повечето сходни проблеми са за дизелови автомобили, та за това се реших да се допитам до вас! Ако може поне някакви идеи да дадете какво може да е или как да го проверя на първо място сам, понеже съм в Холандия и майстороте изобщо не се свенят да искат безбожни пари за каквото и да е - платих 100€ работа за смяна на масло и филтър.  :-X  Ще съм ви безкрайно благодарен за каквато и да е помощ/насока за решаване на проблема.
Благодаря предварително и лек ден на всички! ^-^


FiestaPLD

Колега откри ли проблема, защото и аз усещам този шум при същите условия, които си описал, но нито един майстор не се наема да каже от къде е :o

ivchotr

Темата е от преди повече от две години. Човекът, дето я е пуснал, е с точно един пост във форума. Мислиш ли, че изобщо го следи?!?

Той споменава, че колата му стърже в движение и на скорост. Ти усещаш твоята при същите условия. Интересно ми е дали се чува стържене в движение, но по инерция. Демек на свободна предавка. Като естествено колата се движи по инерция със скорост, която съответства на тези 1300 - 2000 оборота. И съответно дали стърженето се чува при движение с по-високи или по-ниски обороти, на предавка или не. Освен това е добре да стане ясно на коя предавка при тези обороти се чува стържене - на всички или само на някоя определена.

FiestaPLD

Колата/двигателя е супер тих когато работи на място. Ако давам газ на място, без колата да е в движение, няма никакъв шум.
Ако ускорявам плавно към всяка предавка отново е нормален шума.
Ако обаче много малко по рязко натиснеш педала независимо на коя предавка в движение, точно както е обяснил колегата, на ниските обороти между 1300 и 2000,буквално имаш чувството че този двигател всеки момент ще си изпее песента, много гадно стъргане, все едно метал в метал. Минаваш 2000 оборота и отново всичко е наред.

ivchotr

Хрумват ми две причини:
- хлабава ангренажна верига и/или износен обтегач;
- по-голям от нормалния луфт в предавателната кутия/диференциала.
Бих заложил повече на първия вариант.

FiestaPLD

И на мен това ми се върти в главата на първо четене, но интересното е, че на място и на високи обороти не се усеща. Имал съм хлабава/разтегната верига на Нисан Примера и определено се усещаше чукане дори и на празен ход, но такова блъскане като тъкане метал в метал, не е имало.
А в Пловдив има ли проверен сервиз, който да направи правилната диагностика или да ходя направо на мото пфое  ::)

ПП: Няколко пъти ми закачаха колата на компютърна диагностика и не дава никакви грешки.

ivchotr

Ами, ако веригата стои твърде хлабаво по някаква причина, когато колата е в движение двигателят има нелеката задача да дърпа този почти тон автомобил, а 1300 - 2000 оборота са малко ниски за рязко ускорение на този модел. И когато го сгазиш в тези обороти, той се напъва да се развърти, ама теглото на колата го спира и хлабавата верига като нищо може да чатка някъде по корпуса на двигателя.
Съответно при по-плавно подаване на тяга или при работа на място няма какво да спира двигателя и ефектът не се проявява.

Колата не би трябвало да има възможност да записва грешки за подобен хардуерен проблем, защото не съм чувал да има датчик за следене натягането на веригата. Би записала грешки, ако се прецаква таймингът на валовете, защото тогава горивният процес ще се изменя.

Може и да не съм прав за веригата, естествено. Така, че ще ми е интересно какво ще се случи по-нататък с казуса.