Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Като се замисля, че младежите за малко да се качат на 3008-ца миналата есен и бях сравнително навит след като покарах онзи екземпляр въпреки резервите ми...

Карай я със здраве и да не ти пука!


To4kata

#541
Мерси, след като видях статистиката за надеждността (в която имах доста съмнения) от поне 5-6 източника, вече нямах никакви аргументи против покупката и реших, че все пак офертата за нов автомобил никак не е лоша. Практически ми излиза дори по-евтино от новия Дъстър хибрид, който макар и от друг клас и с повече екстри, все пак е по-нискобюджетно изпълнение от Дачия. При това колата е най-високота модификация GT, макар и със стандартно обурудване, без допълнителни екстри. Естетически е бонбон (а ще ми е пред очите всеки ден), като динамика ме устройства, така че екстри, които я, ползвам я не, с тях и без тях. Та така ...

Това според вас стандартно предложение ли е вече от всички дилъри? Щото много добре звучи ,за да е вярно!

60 месечен гаранционен срок или 150 000 км•            Сервизна мрежа обхващаща 21 представителства в 19 града на България•            Безплатна услуга "Peugeot Assistance" за времето на гаранционния срок, която включва:-            Авариен автомобил за денонощна пътна помощ, включително в почивни и празнични дни, за повредите, които могат да се отстранят на място-            Предоставяне на оборотен автомобил за срок до 4 дни, ако повредата не може да бъде отстранена за един ден-            Възможност за настаняване в хотел, в случай на отдалеченост на повече от 100 км от вашето постоянно местоживеене.

И още един важен въпрос
1. Имам добър квартален застрахователен брокер, който ми даде като най-добра оферта за комбинирано Каско и ГO в ДЗИ общо 2300 лв годишно /като предимство изтъкна, че движи всички проблеми лично и аз не се занимавам и дори че ми предоставят заместващ автомобил при нужда, което много не го вярвам/
2. Изненадващо, но СФА ми направиха финансово по-добра оферта: комбинирана застраховка в Дженерали - 2100 лв при еднократно плащане с ползване на официален сервиз.

Бях решил да ползвам кварталните, но сега се замислям за по-добрата оферта.


ivchotr

Застрахователите е по-важно да не правят проблеми при изплащане на щети или при възстановяването им в сервизи, с които имат договор. Зависи какво ще е избрано като опция. То, всъщност, когато е лизингов автомобилът не съм сигурен дали я има опцията да ти изплатят щетата, а ти да си я оправяш където намериш за добре. Аз от доста години застраховам моите в ДЗИ по каско и никога не съм имал проблеми с изплащане на щетите. Та не е лошо да провериш тези в Дженерали как се държат с клиентите, когато трябва да покриват щети, за да не се окаже, че тези 200 лв фандък в момента ще ти излязат през носа после, ако се случи нещо. Иначе като цена на полицата за кола на тези пари не е зле. Хавалът го платиха към 64000 лв, ако не бъркам и застраховката му е пак там около 2000+ лв. Ама трябва да питам в коя компания и колко точно беше. Още не се е налагало да ползват услуги по нея.

Жоро Петков

Взимай от СФА- другите неща са бошлаф. От опит ти говоря.
Надявай се никога да  не ти се налага да ползваш тези "услуги". Всичко е с толкова условия, че по-скоро ще спечелиш от тотото, отколкото да покриеш условията.

Каско се прави с 1 единствена цел - ако утре ти тоталнат колата да не пиеш 1 студена вода.

Смптал съм го много пъти не искам да убеждавам никого в нищо, но ако сам си остранявам щетите по колата ми е по-евтино от каско. Каско е добре само за тотал щета...


Ходи си вземи колата и се кефи на покупката - остави тези черни мисли за други дни!

saggy

Служебно винаги сме били доволни от сервиза за отстраняване на щети при СФА (Цариградско шосе). Качествено работеха, спазваха сроковете, като сме правили тавани/капаци от градушка, брони и тн. Всички служебни коли Пежо само там се застраховаха. И според мен СФА за начало е ОК. Дженерали мисля беше брокерът, може в началото да е било Алианц, но после мина на Дженерали. Форд предлагаха в Алианц преди време. Големите предствителства работят с читави западни брокери, които не са евтини.

To4kata

#545
Да, да аз още снощи се консултирах с познати, така че отивам при брокера на СФА.

1. Автоматична спирачка с камера - това означава вероятно, че ще спре сама, въпреки че шофьора още спи като се опитва да я удари на задна в някое паркинг колче?
2.Автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък - вероятно набива спирачки и свири ако засече обект опасно близо?
3. Разбрах също, че май ще си спестя годишните прегледи за следващите 3 г.

Между другото, сетих се за нещо, дреболия която ме изкефи: При Дъсър сигнала за превишена скорост е изключително дразнещ (таблото почти пищи), а при Пежото е един доста дискретен и приятен, хем го забелязваш, хем не дразни! Та, да, и дребните детайлите са от значение!

Жоро Петков

1) Да
2) Първо ще изпищи, за да те предупреди и ако няма реакция ЩЕ СЕ ОПИТА да спре - истинското име е "система за аварийно спиране и намаляване на скорост". Т.е. застраховали са се. защото може да не успее да спре и да има удар, но ще е доста по-лек.
3) Да - имаш преглед на 3тата година ДО датата на 1ва регистрация и след това на 5тата година. След това е всяка година.

To4kata

Още нещо да питам:

1. До колкото разбирам колата ще дойде без резервна гума, само със спрей-пяна (каквито никога не съм ползвал). Въпросът е да разчитам ли на това или да търся резервна гума. Четох доста противоречиви мнения, но ако този спрей ще съсипе и гумата и евентуално датчика за налягане. Май е по-добре резервна.
2. Колата ще дойде с летни гуми. Щеше ми се да добутам до април с тях, като карам Фокуса в лошо време. Само че ще се наложи да я карам до Враца (постоянното ми местожителство) за регистрация и номера (ще я взема с транзитни номера). Предполагам колата, въпреки че е нова, ще трябва да се закара в КАТ Враца - не знам. Та ако времето е лошо ме е страх да карам с летни гуми. Тоест ще трябва да взимам нови. Сега, възможностите са зимни или всесезонни. Последните 4 г. карам със всесезонни Вредещайн, доволен съм като цяло. Сега вероятно ще взема Клебер. Ако обаче реша да взема зимни и ги сменям с летни, може ли да ги въртя на летите джанти без да взимам нови джанти? Предния собственик правеше точно така, ама съм чувал че не е много добре. Нещо не ми се занимава с два комплекта ...

Alexi

зимни гуми по това време вече не ти трябват .. аз съжалявам че си купих ,навъртях им 6к км в сухо и топло време те се изтриха .. сняг за поредна година тука не е валял

To4kata

#549
Ами да, аз затова минах на всесезонни. Алекси май се канеше същото преди няколко години, ама гледам все пак си взел зимни.

Иначе до колкото разбирам май ще е най-добре да си взема кит с фитили за ремонт на спукани гуми и това ще е! Компресорче си имам. И един спрей за всеки случай. Което ще рече - още повече пространство в багажника.


Жоро Петков

1. Спрея става да го изпръскаш с кеф някъде в тревата и да се изкефиш (ако ти е кеф). Преди носех с мотора, но вече съм на фитил + компресор (просто защото не мога да нося резервна гума).
Ако не искаш да носиш гума и да се занимаваш - купуваш си карта на СБА за 60-70лв на година - виж кой план е и има безплатна смяна. Но минуса е, че ще ги чакаш. За резервна гума ще ти трябва хубав кръстат ключ и крик.

2. Колата НЕ трябва да ходи до КАТ Враца. Ще ти изпратят номерата и ще си я вземеш от софийското представителство. За зимни гуми... Ако няма да ходиш в планината още 1-2м може и да си го спестиш, но от друга страна сега вече започват промоциите на зимни гуми и може да намажеш.

To4kata

#551
Жоро, от Пежо ми казаха, че щом не съм с постоянно местожителство в СФ могат само да ми извадят транзитни номера и в рамките на 1 месец аз да си я регистрирам във Враца (номера, талон и т.н)?!

Аз откакто карам кола 20+ г. никога не съм опирал до резервна гума. макар, че ти е спокойно като е в багажника. Иначе с ключове и крикове съм на ти по други поводи. Пежо в гаранционните условия твърди, че предоставят Пежо асистънс с техни автомобили. Ако се наложи се наложи и карта на СБА ще си взема , ама по-нататък като започнат прегледите. Засега ще карам с фитили в джоба.

Жоро Петков

Фитила е голям човек.
Иначе сега като се замисля си прав. Еми ще трябва да загубиш 1 ден за съжаление в КАТ.
Другия вариант е да се обадиш. 100% имат процедури за нови коли без да се налага да ходиш.
От една страна ще разходиш колата, но от друга ще загубиш най-вероятно цял ден по гишета..

saggy

1. То4ка, новият двигател трябва ли да се разработва, като се пази първите няколко хил. км от високи обороти? Май при Пежо не съм го чувал това, за Шкода знам, че е необходимо - бензиновите Октавии.
2. Пежо въобще предлагат ли резервна гума за модела или нямат. Тия спрейчета за гуми са бошлав работа, с фитил не съм работил по разбираеми причини, резервната гума е истинския вариант, но ако може да се купи. На мен поне и се е налагало да я ползвам и при лична, и при служебна кола и си е най-сигурното.

To4kata

Саги,
за двг още не знам, предполагам да, не трябва да се натиска първите 2-3к км. Ще питам. А иначе предлагат отделно крик, ключ и гума тип патерица за 500 лв, които няма да купя. Доколкото прочетох вече болшинството нови коли излизат без тези "екстри". Да си призная това не ме учуди, въобще. Май си зависи и от пазара, де. Щото за някои страни и гаранцията стандартно си е 2 г. А не като при нас 2+3!

Alexi

аз съм майстор в разработването на нови двигатели ,ако има нужда мога да предложа услугите си  (tooth)

saggy

Това с гумата знам че го правят освен от икономически съображения - да не дават нищо даром и за по-леко тегло, щото колата и без това е наблъскана с модули и електроники. Но на един мой познат без патерица скоро му се разпра гумата на Хемус от стърчащи метални парчета от фугата на мостовете. И като нямаш резервна гума, викаш пътна помощ, която е цифра пари като си далеч от най-близкия град. Но и 500лв не са малко, прав си.

To4kata

#557
Цитат на: Alexi в 13 Февруари 2025 15:53:20аз съм майстор в разработването на нови двигатели ,ако има нужда мога да предложа услугите си 

Ти не си падаш по трицилиндрови френски гаджета (tooth) . Те се карат с пиниз!

Мод едит: След толкова дългата тема резултатът е: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=13098.0