проблем с автоматик

Започната от неделчо, 23 Септември 2024 08:54:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

неделчо

привет на всички във форума.
от вчера съм собственик на TOURNEO CONNECT 1.5 d 120hp  2018г, както е ясно-автоматик с 8 скорости.колата купих от германия от mobile.de. випреки "хубавите" ревюта,разговорите ни и кореспонденция с търговеца се оказа че си е спестил някой проблеми.колата дойде на ход от там и веднага стана ясен проблема със скоростите.
та проблема е:
когато тръгне да се дивижи на ниските предавки,примерно от първа до пета,има едно придърпване. не е силно и понякога по на често друг път не толкова. неприятно е. на високите предавки, особено на магистрала, работи гладко и върви чудесно,но стрелката на оборотите играе постоянно. примерно между2000 и 2500 оборота , но двгателя работи гладко.
преди да тръгна по мъките ако някой има "опит" моля да сподели.
не намерих подобна тема,но ако има насочете ме.
благодаря на всички от сега.


Ozzie

модела е твърде нов, за да има изобщо някаква тема във форума
може да се почне с нещо дребно, примерно адаптации на кутията (ако има такава възможност), после евентуално смяна на маслото, ако първата процедура не сработи и т.н.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

#2
модела е нов за бг ,но 8 степенния Айсин не е особено нов вече ( 6-7ма година се вгражда ) и има доста хора са в час с проблемите и - кутията е за ремонт де ,при тия симпроми ..да не те заблуди някой че като и смениш маслото ще се оправи - няма да се оправи ще си дадеш парите на вятъра ,търси специалист да я погледне
EDIT кутията не е на Айсин ,някаква фордовска е .. съболезнования

Pyrhel

Стана ми интересно какви са новите кутии на Форд и се зачетох, кутията би трябвало да не е на Aisin, a резултат от колаборация между Ford и GM: Ford 8F transmission и по-точно 8F35, която се монтира в 1.5 бензин и дизел, 2.0 бензин и дизел.

Качвам 2 бюлетина + видео, които занапред може да са в полза.
Кутията е интереса - с вградени филтри, за чиято смяна трябва да се свали и разцепи. От Форд препоръчват смяна на маслото на 240к км (или 50к км ако се теглят ремаркета, не се споменават товарнтие авт.), но според доста американци - на 50к км и при леки условия. Има пропки за източване и ниво и капачка за наливане на маслото, но около 1/2 остава вътре и не може да се източи.

Твоят проблем не е такъв, но от начало са имали проблем с лагери на планетарните колела и е имало доста сменени кутии по гаранция (проблемът от видеото, качвам го заради устройството на кутията).

Адаптацията може да се направи с диагностика: първо се изчистват запаметените данни ("adaptive learning strategy reset") и след това процедура за обучение. Някои казват и за ръчно, но не знам колко е достоверно:
Цитат1. Ignition Cycle:
- Turn the ignition key to the "On" position without starting the engine.
- Leave the ignition in the "On" position for at least 10 seconds.
- Turn the ignition key to the "Off" position and leave it off for at least 10 seconds.
- Repeat this cycle three times.

2. Disconnect the Battery:
- Turn off the engine and disconnect the negative battery terminal.
- Leave the battery disconnected for at least 30 minutes to allow the TCM to reset.
- Reconnect the negative battery terminal.

3. Drive Cycle:
- Start the vehicle and let it idle for a few minutes.
- Drive the vehicle at varying speeds, including city driving (stop-and-go) and highway driving, to allow the TCM to relearn the transmission shift patterns. This relearn process typically takes about 15-30 minutes of driving under different conditions.

Обикновено смяната на маслото не помага ако е тръгнала да прави номера. По-скоро провери дали има ъпдейти и една адаптация няма да е излишна. И все пак провери дали има записани грешки (може да не свети чека, но да има).

https://www.youtube.com/watch?v=cLzq4jgWpWw
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

уха ,Форд след ремъка в масло са открили ли кабелите в масло  :D

неделчо

благодаря на всички. вече имам някой насоки,но първо ще направя адаптацията на софтуера.
ще пиша пак па късно

Pyrhel

Подсещам да видите за ъпдейти и най-вече за записани грешки, които могат да дадат насока и след това адаптацията.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nogopechen

Някъде в Германия, първото нещо което са направили е да се занимават със софтуера-адаптации. Второто нещо е било да обявът за прдажба буса. Дано е бил на добра цена, за да си струва ремонта.

Sigazo

Има ли напредък с ремонта на кутията

неделчо

здравейте отново. малко инфо до тук.
направих ъпдейт и адаптация в мото-пфое велико търново. много сериозни хора, лично собственика се зае да направи процеса.благодарности за това. резултат има частичен. препоръча ми да карам поне 1000км.
все пак смених и маслото, не е толкова скъпо, тук резултата е по очевиден. може би съм минал окло 200-300км от тогава и се усеща. не е изчезнал проблема съвсем, но е доста по добре.засега.ще карам и каквото стане. иначе клата  ме кефи много.
това е за сега.

благодаря на всички.


неделчо

здравейте . последни впечаления след смяната на маслото.
вече всичко е нормално. колата и кутията си работят чудесно. явно е трябвало повече време за адаптацията.
пепоръчвам и смяната на масло.
за мен всичко е наред. карам си и се кефя.

Pyrhel

Браво, малкият дявол! Наистина голям късмет! Дано не се явява повече проблемът.

На какви км е колата, не видях горе да пише - за инфо, защото започват да се появяват вече коли с тези кутии във форума и хората питат за смяна на маслото?

Каква беше сумата за смяна и знаеш ли колко литра събра? Предполагам са го "преточили", не само източване и наливане?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

абе за тая кутия се зачетох и е доста проблемна ,това играене на оборотите и придърпване е от заминал торк .. ресета на адаптациите е временно решение ,проблема пак ще се появи щото се решава със смяна на торка ( и това е само един от многото проблеми по кутията де )

неделчо

здравейте. да отговоря на въпросите.
колата е GRAND TOURNEO CONNECT 1.5 DIESEL. С турбо разбира се 120к.с. Вече е на 200000км.
смяната на маслото беше около 260лв. с труда. самата процедура е много лесна , като да смениш на двигателя. източваш от пробката и наливаш. има даста клипчета в  you tube. При смяната механика не откри някакви утайки или странни отлагания в старото масло,само че е било доста тъмно на цвят.както писах преди колата върви много добре,ползвам я и за работа,основно, и ми е много удобна.
перфектна кола няма. всяка си има недостатъци.някой повече,други по-малко. дори новите,лични впечатления.