Kuga Mk1: Вибрации на празен ход

Започната от Skailokar, 26 Ноември 2024 08:32:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Skailokar

Здравейте колеги. От скоро съм собственик на Форд Куга 1 2.0 163к.с.
 Имам следният проблем. Сутрин като я запаля има вибрации, не се променят оборотите. Като загрее вибрациите изчезват.
От какво може да са породени?
Все още не съм я закачал на комп. но съвсем скоро ще го направя.


nogopechen

Някоя дюза... След това "гори" бутало.

April

Не би ли следвало да 136 кс?
Моя ФФ го правеше това, ако е същия мотор де,  поради сцепен маркуч на турбото.

Skailokar

Дюзите ги проверихме и нямат отклонения.

Skailokar

Запазих час в МотоПфое за понеделник. Ще пиша каква е диагнозата (tooth)

Alexi

то не знам ще има ли диагноза ,ти като отидеш мотора ще е загрял .. такива неща трудно се хващат ,тампоните на мотора огледахте ли

ivchotr

От тампоните ще тресе постоянно. Няма да се оправя след като загрее.

Подгревните свещи проверявани ли са дали са изправни? Имат ли вграден датчик за налягане?


Skailokar

Ако по време на диагностиката не тресе съм се разбрал с тях да я оставя вечерта при тях и на сутринта като я запалят студена наново.
Относно подгревните свещи незнам дали имат датчик но не показа да има изгорели. Моя майстор който я гледа също се съмняваше във въпросните свещи но според него са ОК.
 Незнам, в понеделник ще стане ясно. Ще пиша като имам резултат.

Alexi

свещите не играят почти никаква роля при този мотор .. аз имам една изгоряла от 2 или 3 г

ivchotr



Skailokar

Ситуацията е следната.
При студен двигател при 3-ти и 4-ти цилиндър има колебания.
Дюзите явно не работят както трябва с отклонения до 1.000.
Като загрее двигателя и 4-те дюзи са на 0.000.
Казаха: Карай така. Ако стане по-зле тогава го мисли. Няма нищо страшно в момента.
В момента съм с добавка на Bardahl, мисля да сложа и на следващия резервоар. Дано се пооправи.

ivchotr

Цитат на: Skailokar в 27 Ноември 2024 09:56:43Дюзите ги проверихме и нямат отклонения.

Ето едно недоглеждане, което щеше да те прати при тампоните.
 

nogopechen

Обърнете внимание на второто изречение, в началото на темата. Някой не е чакъл да стане по-зле.

Alexi

дюзите с добавка няма да се оправят ,варианта рециклиране и стендоване на 4те

Skailokar

Колко е като цена рециклирането на една дюза, и къде евентуално  мога да го направя?

Ozzie

@Skailokar
Най-близкото до теб място с положителни отзиви - Дизел Център Ямбол, Георги
Ако пуснеш търсене (не във форума), вярвам, че ще намериш координати, контакти и т.н.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

този мотор по принцип не страда от дюзи ,явно пробега е доста голям или е карана с некачествени консумативи

ivchotr

У нас автомобилите с реален пробег, изключвайки тези, дето са закупени чисто нови, са сигурно под 1% :D

Skailokar

Автомобила си е абсолютно реален и проверен. Пробега също. Форда е на доста  под 200000км. и то напълно реални. С оглед на това , че е обслужван редовно, единствено и само във официален сервиз на Форд,  което също е доказуемо отпада идеята за лоша поддръжка.
 1%???? От 2014г. до сега не съм купувал кола на която не съм проверил със сигурност километрите. За съжаление не винаги километрите са от първостепенно значение за състоянието на колата.

ivchotr

A ти защо си мислиш, че в официалните сервизи не могат да връщат километри? С пари всичко става. И там работят хора.


Alexi

отиди в още един сервиз да ги диагностицират ,като не им казвай до момента какво е правено

batmaho

Колега имах подобен проблем - Хидрав тампон бе за смяна . Сега не тресе

Skailokar

Мисля, че няма да е от тампон.
На място като подавам леко газ на 1100 оборота почва да прекъсва леко.
Това ме навежда на мисълта, че колкото и да не ми се иска най-вероятно ще става дума за дюзи.
Ще трябва да ги сваля и на стенд. Ще пиша като имам резултат.

Skailokar

Проблема е отстранен.
Ходих на няколко места за проверка на дюзи,оказа се ,че  нямам проблем с тях. Всичко си е в норма. Преди проблема смебях съединител,  но без демфера.Вудя ни се ОК. Почнах да си мисля в един момент , че може да е от него. Отивам при майстора дето ми го сменя и почваме да умуваме . Викам му да го сменяме защото много ме дразнят тез вибрации. Той се дърпа и не му се вярва , че може да е от него. После се сещам за коментара на batmaho . Оказа се , че единият от колегите му имал подобен проблем на неговата кола (Пежо). Сменил въпросният тампон и се оправила. Аз освен вибрациите имах и един шум който се получавше при движение по неравен път или като минавам през гърбица . Получаваше се когато колата се натиска към пътя ( като слизам от гърбица примерно ). Шумът  баподобяваше шум от гуми таралежки. Та при въпросния колега също го имало това.
 Викам на майстора давай да го сменяме пък каквото стане.
 Сменихме го и ооо чудо , всичко приключи. Поне засега  ::).
Така ,  че благодаря  на batmaho.
Дано темата е била полезна и на  някой друг.

Alexi

второто мнение по темата ти още от ноември е да проверите тампоните на мотора  :D

ivchotr

Имаше две дюзи, които при студен двигател даваха отклонение. После се спомена за прекъсване в работата на двигателя. Явно добавката е свършила работа. А на мен ми стана интересно как тампонът не е гасил вибрациите при студен двигател и ги е гасил при загрял. Явно не е бил съвсем свършил.

Skailokar

#26
В началото пренебрегнах тампона тъй като имаше мнения които ме тикнаха да търся проблема в дюзите.
 Тампома видимо беше поомачкан и износен в сравнение с новия.
 Относно прекъсването, не беше  от дюзите, на живи данни нямаше отклонения. То така се усещаше но всъщност са били вибрации заради изнесения тампон.
 Обирането на вибрациите при топъл двигател го отдавам на това , че двигателя би трябвало да работи по-спокойно отколкото когато е студен. Съответно износеният тампон трябва да може да се справи по-добре при топъл отколкото при студен двигател.
 Не знам дали съм прав. Това са мои размишления.
За мен важното е , че проблема се оправи.

ivchotr

За по-плавната работа на двигателя и отражението ѝ върху тампона си прав. Аз затова по-горе писах, че тампонът явно не е бил много зле. Ама и ти беше пуснал данни за отклонения в измерените стойности на две от дюзите при работа на студен двигател. При 4 дюзи, 2 от които работят не както другите 2, е нормално да има притрисане. Та, ако в момента въпросните дюзи с измереното преди време отклонение вече го нямат, значи добавката за горивото е свършила работа.