Focus MK2.5 2.0 tdci проблем с паленето

Започната от st397, 09 Декември 2024 00:17:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

st397

Здравейте!
Имам много странен проблем с Форд Фокус МК2.5 2.0 tdci 136 к.с.
Проблемът е, че понякога колата не иска да запали от първия път - или пали и гасне или само върти без да запали. Това може да се повтори от 1 до 4 пъти докато запали. Прави го на абсолютно случаен принцип, не всеки път, независимо дали е студен или топъл двигателят. Ако не направи проблема, пали от раз, дори и на минусови температури.
Колата я имам от миналото лято и миналата година отново го правеше това (започна в краят на октомври месец).
В началото на годината имах проблем с помпата за високо налягане (появи се шум от нея след 1800 оборота), следователно беше ревизирана и точно след ремонта проблема се оправи - цяло лято колата си палеше от раз - мислех си, че е било от помпата, но ремонта съвпадна и с началото на топлите месеци. Сега след като температурите паднаха под 15 градуса, проблемът отново се появи. :(
Покрай ремонта на помпата, пратих и дюзите за проверка на стенд, всичко е наред с тях.
Горивният филтър е сменян 2 пъти, пробвал съм с дизел от различни бензиностанции. На диагностика не ми излизат никакви грешки. Имаше грешки доскоро за датчика за температурата на горивото, но го смених с нов, заедно с буксата за него, защото беше в лошо състояние.
Съжалявам за дългия пост, но се опитах да опиша максимално детайлно проблема и ще се радвам на мнения от какво може да е. Сервизът, който посещавах доскоро не можа да се справи с този проблем. :)


Alexi

прилича на датчик колянов/разпр. вал да е тръгнал ,можеш да ги смениш профилактично не са скъпи

st397

Ако беше от тези датчици, нямаше ли да го прави и на топло време?

ivchotr

Щеше. И обикновено при проблем в датчика, стига да не се е скапал тотално, двигателят пали нормално, но не върви и гасне след някакви обороти, като границата им започва да пада с времето.

П.П.
Подгревните свещи наред ли са?

st397

Миналата зима в сервиза който посещавах уж ми казаха, че са наред. Както споменах, дори и на -10 (стига да не направи този проблем) пали от раз и след това няма никакви проблеми с колебания в оборотите, гаснене и др.
Акумулаторът ми е на 2 месеца, така че изключвам и него като вариант.

ivchotr

Щом върти стартерът, няма причина да се съмняваш в акумулатора.
За да пали и да гасне веднага след това, както и да върти без да пали, причината е някъде по горивната система според мен. Или компът да забравя на моменти за какво са го сложили там.

Огледай и почисти всички видове букси по хранителната система, в това число и на помпата в резервоара. Когато проверяваш буксите, размърдвай и кабелите към тях - може да има някой, който по някаква причина е полупрекъснат и на моменти да се губи връзката по него. Провери и клапаните за налягане - ако са замърляни вътре, в по-студеното време са склонни да слепват и да не работят коректно.

st397

Клапани за налягане - този който е на помпата за високо налягане ли визираш?

ivchotr


st397

Хм, да сега видях че има и там, честно казано не бях запознат. Май това е единственото нещо по горивната система, което не е бутано. При ремонта на помпата (пратих я на човека от Ямбол, който всичко препоръчваха в другия форум), човека ме увери че този регулатор го е почистил, защото му бях споменал и на него за проблема. Но този на рейката не знам дали изобщо е бутан някога.

ivchotr

Ами погледни го. Нищо не губиш.