Колко трябва да е отворена дроселовата клапа на празен ход при 1.8 Дуратек.

Започната от F Focus, 30 Юли 2024 12:32:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте!
Задавам този въпрос, защото ми се струва, че моята е отворена повечко-4 пъти съм свалял дросела за чистене и ревизия на задвижващият и механизъм, но зяпайки из нет-а по темата други дросели  ми се струва по-отворена.
Ще се постарая, и аз да намеря отговора, но понеже не съм спец по търсене из нет-а Ви питам. Ако успея, ще пиша, разбира се!
Кар-скенерът ЕЛМ-327 Про сочи 12.5 % (или градуса беше?) отворена клапа на празен ход. Има пластмасов винт, който да регулира минималното отваряне на клапата. Убеден, съм, че е много важно, а не знам дали някой преди не е проявил мисъл ( и действие) относно питането?
Благодаря предварително на компетентно отговорилите те!


F Focus

Засега за моят двигател не успявам да намеря инфо, но разбрах за 1.6 Дуратек, че трябва да е отворена 11-12%.

perun

Ако си пипал нещо по този пластмасов винт, ще ти е много трудно(да не кажа невъзможно) да постигнеш заводски настройки по този показател...

Ozzie

@F Focus
Нямаш ли възможност, като гледаш данни в реално време да сравняваш търсени и постигнати резултати?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Имам такава възможност, ако кодочетецът показва вярно, но не знам какви проценти на "затворена"  клапа са ОК?
Аз не съм барал регулировъчният винт, но със сигурност някой преди го е правил, та е отворил повече клапата.
Като не си първи собственик знаеш ли кой-какво, с каква цел и как е правил!?
Четейки и гледайки при руснаците някои препоръчват продупчване на клапата с бургия 2.8-3.0мм.,(?!) за да не играят оборотите-някои казват, че помага, други не са съгласни, та ми прилича, че някой преди мен е решил вместо да дупчи клапата да я отвори повече, знам ли...? Както съм писал, като купих колата оборотите на празен ход играеха зловещо-чак до спиране на двигателя.
Ако не разбера правилният реглаж на какви проценти е ще се съобразя с тези за 1.6 Дуратек, пък ще видим....Или ще отида в МП! :)
За играещи обороти руснаците масово препоръчват, като най-добро решение посещение при дилъра с цел промяна настройките на ЕКУ-то (май така се превежда от руски "прошивка"?), които до около 2007-2008 год. са "куци' при "Фокус"-2. КВи пари пък толкова ще ми вземат? :)

ivchotr

Докато се чудех защо ми играят оборотите на празен ход и се опитва да гасне при спиране, че и гаснеше понякога, и аз поотворих клапата леко, но без да въртя винтове. Известно време не ми идваше наум, че на двигател от тези години клапаните му се регулират ръчно  :D Възможно е и на твоя дроселът да е пипан по същата причина и ако след това са регулирани клапаните, нещата да са останали такива.
Знам какво ще ми кажеш, затова недей. Просто давам още една възможна причина, ако процентите на отваряне при теб не са тези, които трябва да бъдат.

F Focus

Няма проблем-казвай, каквото искаш! ^-^
Преди час писах на МП с питане кога да закарам колата за проверка колко е отворена клапата и за промени в софтуера
Току-що ми отговориха, че след 12-ти т.м. да заповядам. Сега ще им отговоря.
Така, де-и, аз като баровците ще отида в МП! (tooth)

П.С. На 14-ти т.м. в 8 ч. съм там.

F Focus

Ето ме пак по темата.
Както писах реших вече да съм баровец ( (tooth) ) и днес закарах колата рано-рано сабахлем в МП-Люлин за следното: Първо- да ми настроят дроселовата клапа в долно положение, колкото трябва да е щото съм убеден, че зяпа много, заради някой, който е завил повече регулиращият пластм. винт. Второ-сутрин двигателят стартира веднага, но, ако не се поддържат с педала за газта оборотите 5-6 сек. същият претриса и аха-аха да загасне-понякога загасва. После няма никакви проблеми. Трето-основно на газ и в по-малка степен на бензин при вкл. климатроник оборотите на празен ход играят 2-3 пъти от 500 до 2000 об./мин., докато се успокоят. Четвърто ( и последно)-замерване на компресия-не, че "моят" майстор не я мери скоро и каза, че е перфектна, ама не съм присъствал, та за всеки случай да поискам второ мнение и да "пия вода от ИЗВОРА", така да се каже! ;D Пето-на левият преден калник в долната му част се появи ръждиво петно, та попитах какви пари би струвал ремонтът? Днес в 15ч. ми звъннаха да си взема добичето до 17ч., ама не ми се излизаше в жегата, та утре сутринта ще го направя, но ето отговорите в същата последователност:
1. Нямаме информация колко трябва да е отворена др. клапа в затворено положение( ??? ) и при положение, че е въртян регулировъчният винт сменяме дроселът комплект за има-няма хиляда и кусур лева-толкоз! Абе голяма тайна се оказа колко процента трябва да е отворена тази клапа в долно положение! :))  Леко се ядосах и казах добре-сменявайте дросела комплект, ама, ако проблемите останат кВо праИм?!?!? Ами-и-и-и...я, си карайте така! :)
2. Вероятно двигателят смуче въздух отнякъде...ама откъде баш, бе аланкоолу...? (tooth) Не е ясно!
3. Тествахме колата в движение на бензин (на газ не ни интересува-тук са прави, съгласен съм, няма спор) и всичко е ток и жица, ама аз си знам, че не е баш така!) За пръв чуваме, че софтуерът на компа до 2007 год. има бъгове и е добре да се смени с този на фейсовите "Фокуси" 2.5, за да се решат много проблеми от моите, както руснаците масово твърдят-нямаме такъв софтуер, че да го направим...?
 
4. Компресия перфектна на всички цилиндри, както каза и "моят" майстор"-12 атм. Майсторът ми каза 14 атм., ама познавам само един майстор-дизелджия, който има 5 компресомера, които си тарира в ТУ в София след 20 замервания. В тази връзка колко е добрата компресия за този двигател? Или и това е тайна? :)
5. При появяване на ръждиво петно по някой детайл същият се сменява с нов, ако ръждата е тръгнала от вътр. му страна, което е често. По този повод търся подемник с/у заплащане, разбира се, за да си оправя сам проблемът, та ако някой може да помогне ще съм благодарен!

След теста ми казаха, че добичето е супер, да не се занимавам излишно и да я ползвам без притеснение. Малко съединителят е твърд, което си знам, но имал още много "живот".

Убеден съм, че основният проблем е положението на др. клапа и съм убеден, че ще си го оправя сам, въпреки, че с одъртяването ставам по-мързелив. :-[  Ставам склонен да си платя вместо да се заема лично, ама явно трябва да се стегна! ^-^

Цената за услугата беше нормална-не се оплаквам, очаквах да е по-висока.

Надявам се да съм Ви бил полезен.

Raka77

#8
ще пробвам в МП Габрово да видим какво ще кажат за дросела че моите играят понякога

F Focus

Предполагам, че ще ти кажат същото, каквото и на мен, но не пречи да опиташ, разбира се. Преди това си почисти дроселовата клапа и виж има ли ефект, та да не се наложи да ги посещаваш зорлем. Ще е полезно и да се измери компресията в цилиндрите-прави се на студен двигател! :)


locke

Цитат на: F Focus в 14 Август 2024 17:56:26Четвърто ( и последно)-замерване на компресия-не, че "моят" майстор не я мери скоро и каза, че е перфектна, ама не съм присъствал, та за всеки случай да поискам второ мнение и да "пия вода от ИЗВОРА", така да се каже!

Днес в 15ч. ми звъннаха да си взема добичето до 17ч., ама не ми се излизаше в жегата, та утре сутринта ще го направя,


4. Компресия перфектна на всички цилиндри, както каза и "моят" майстор"-12 атм. Майсторът ми каза 14 атм., ама познавам само един майстор-дизелджия, който има 5 компресомера, които си тарира в ТУ в София след 20 замервания. В тази връзка колко е добрата компресия за този двигател? Или и това е тайна? :)


загубил си си времето и парите с тези, а и не знам защо си я мерил втори път компресията, като пак не си присъствал  :-[ Там се ходи само ако по договор си длъжен. Докато имах форда даже и термостат нямаха да ми продадат

F Focus

Абе исках да чуя второ мнение, а и се чудя къде да троша парите си, щото колкото повече давам, толкова повече получавам! (tooth)
Не мисля, че отиването е било безсмислено, щото освен мерене на компресия и тест в движение ми направиха и пълна диагностика, като ми връчиха резултатите на лист с формат А4 изписан отгоре до долу, и отляво-надясно, ама нали си падам индианец по електроники-мелектроники нищо не вдявам! >:( Казаха, че колата, като цяло е "пуканка"! (tooth)
Относно "плуващите" обороти, които са тествали само на бензин са прави и грижи никакЪви! Проблемът е само на газ и само с вкл. климатроник, ама ще го оправя. Намалих си сам положението на др. клапа до 12.3%, като има леееко подобрение, ще намаля още малко по-натам.
Също така за проблем с "плуващи" обороти ми връчиха лист с изписани 6-7 компонента, които, ако искам да сменя, като общата им сума е около 550 лв. и всички са свързани със засмукване на въздух, откъдето не трябва. Най-интересно ми се видя, че възможна причина е някакво клапанче за 30 лв. , намиращо се на пластм. тръбичка излизаща от дясната задна част на пластм. капак на клапаните и отиваща във вх. колектор-пише и номер, по който да се поръча.
Това ми е трето отиване в МП, но не се оплаквам.

П.С. Ивчо-не вярвам клапаните изобщо да са барани, ама знам ли...? Като гледам какви Фокус-и се предлагат на пазара все повече ми протича мисъл ( :) )да направя сериозен ремонт на двигателя-проблемът е кой, кооой??? Така и така съм подменил какво ли не-вкл. цялата клим с-ма. Остава да преглътна късите скорости и да се кротна следващите....30-40 години поне! :) :) :)
Баш по темата ми е някак странно, че това положение на клапата при 1.8 Дуратек двигател се оказа  голяма тайна-дори в "изворът"-демек МП мигаха на парцали! :)  Казаха ми да не барам, ама щом е барано кВо праИм? Ще се ориентирам според 1.6 Дуратек, като задам малко по-отворено положение ( около 11.8-12%) и ще действам на принципа проба-грешка-разгеле мога да виждам положението и онлайн.

locke

Цитат на: F Focus в 19 Август 2024 17:37:39Проблемът е само на газ и само с вкл. климатроник, ама ще го оправя. Намалих си сам положението на др. клапа до 12.3%, като има леееко подобрение, ще намаля още малко по-натам.


проблемът ти е от бедна смес на газта при високото натоварване с пуснат климатик, но другите "специалисти", при които си ходил, ти взели парите и казали че се самонастройва  :-X А дроселовата клапа по добре не я ръчкай повече, не е от нея

F Focus

Не вярвам сместа ми на газ да е бедна, щото двигателят бая си я хапва!  ^-^ Тази сутрин, когато не беше жега заредих газ и разхода се оказа 14л./100км.-това при каране в жегите на градско на къси разстояния с постоянно вкл. климатик и след работа десетина минути на двигателя на място при пристигане, за да се изсуши изпарителя.
М/у другото познат, който е газаджия без да е гледал колата ми препоръча да се проверят маркучлетата на МАП-сензора на ГИ. Като намеря време ще посетя газаджийски сервиз.

ivchotr

Ако издиша през маркуч за газта, в коша ще смърди яко на газ. В такъв случай не си хвърляй фасовете под колата, за да не стане ракета :D
Дросела не можеш ли да го настроиш до достигане на нормалните обороти на двигателя на празен ход? Трябва да са нещо от сорта на 750 - 800 об/мин. Настройваш при загрял двигател, разбира се. След тази настройка при първото студено палене ще са по-високи и със загряването ще спадат. Ако не го прави, проблемът може да е някъде в компа, софта или някой датчик и окабеляването им.
Работата на газ се влияе по рязко от теч на въздух/засмукване на такъв от вакуумните пътища. Което ще рече, че трябва да си сигурен в състоянието им. Хората с нормален слух би следвало да чуват шума от засмукването - прилича на леко свистене. При автомобил на тези години не е изключение да се е вдървил или зацепил някой такъв маркуч. Не знам и дали премахнатите вихрови клапи не оказват влияние, макар че при работа на празен ход по-скоро не би трябвало.

П.П.
В МотоПфое са царете на комедията (tooth)

F Focus

Еее, Ивчо-неприятно съм изненадан, че ме взе за хептен цървул! >:(
Аз пиша за евентуален проблем с вакуумният маркуч на ГИ м/у МАП-сензора и вх. колектор, а ти ме съветваш да душа мирише ли на газ...?! Ами изобщо не мирише! Със сигурност няма свистене от засмукващ се от където не трябва въздух-инак проблемът щеше да е доста голям!
Днес свалих дросела за пореден път, ще си го обслужа, почистя, настроя пък ще видим ще се наложи ли да ходя до газаджия?

F Focus

Да продължа какви ги свърших тези дни.
Вчера свалих др. клапа, сложих я на масата-не беше мръсна, чистих я преди 4Х. км. пробег, но пак я почистих щом съм я свалил. Опитах да се заиграя с регулировъчният и винт, но главата му е пластмасова и дори с вложка се окръгли-демек е дураково-устойчив е и не понася никакви намеси. Не знам какви съм ги свършил, но при загрял двигател клапата е отворена на 12.35%-така ще мре! ^-^ По-късно ще покарам градско на климатик и ще видя има ли някаква разлика?
Като се свали дросела вдясно се вижда една тънкостенна тръбичка, която, ако съм запомнил правилно беше датчик за въздух. Почистих я, доколкото можах да се добера с парцалче и клечки за уши, като внимавах да не изпусна нещо надолу! ^-^
Руснаците твърдят, че от вътр. страна на т.н. "пеперуда" има тънко молибденово покритие, по което забелязах драскотини-явно някой преди е чистил с четка с твърди косми! >:(

saggy

Фокусе, кога ще спреш да се ровиш по тази дроселова клапа. Най-накрая ще трябва да купуваш нова. Както ти казах, моята за 8 години е чистена веднъж и няма проблеми с оборотите.

F Focus

Саги-твоята мисля, че не е баш, като тези на 1.8 и 2.0 Дуратек, както и двигателят ти 1.6-ако не греша, де.
Ще я ръчкам, докато не я съсипя-така и така съм я прежалил, а и финансово съм подготвен! (tooth) Просто тази много важна джаджа наистина ми стана много интересна!
Руснаците твърдят, че баш само 1.8 Дуратек има най-изразен проблем с "плуващи" обороти.
Протече ми мисъл ( (tooth) ), та проследих поведението на "пеперудата" чрез кодо-четецът как се държи при различни режими-при загрял двигател 12.5-14.5% отворена. При вкл. климатик-повечко. Отново след протичане на мисъл (не знам колко правилна) реших да вдяна колко е отворена клапата по принцип според кодо-четецът при загрял двигател, като го изгася, но ключът остане на "контакт"-твърдо 20%! Демек компа чрез моторчето на клапата я затваря след стартиране на двигателя доста често...? Аз, пък си мислех, че "пеперудата" само се отваря повече...?