Лампата на маслото угася след 3-4 секунди

Започната от Водниядух1, 20 Октомври 2024 17:37:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Водниядух1

Колеги от година и половина,при палене лампата на маслото угася след 3-4сек.,когато колата е престояла повече. Три смени на масло,три различни филтъра и това си продължава. На тихи обороти лампата НЕ светка ,мотора си работи нормално-при всякакви обороти и температури няма присветване. Знам за клапана на филтъра,но не може и трите да са с деф. клапан...Майстора ми е приятел и казва,че щом не святка на малки обороти-да си карам спокойно,но мен ме притеснява това нещо . Имам двама комшии с фордове и при тях е така. Какво се случва,къде да ровя..И друго-картера не е удрян.


Жоро Петков

Най-добре виж датчика, който управлява лампата дали е датчик за ниво или за налягане на масло.
Или е датчика или някоя ел. връзка. Ако беше ел. връзка по-скоро щеше да ти свети постоянно. Най-вероятно датчика е за налягане и в началото то не е достатъчно.
Значи сега се загледах  - датчика ти е за налягане. Струва 6 паунда. Аз бих го сменил профилактично и да видя дали проблема ще продължи.

F Focus

Прегледай в Туба-та клипчета при руснаците с точно същият двигател и ще вденеш всичките му слабости, и съответните проблеми, които предизвиква, както и от какво се получават! Често решението е елементарно и евтино- в твоя случай не мога да направя диагноза.И аз зяпам напоследък профилактично дизеловите двигатели на Форд при твоя, ако не греша има нЕкви филтърчета, като пишки в метален корпус за вх. и изх. нафта, които, като се запушат проблемите започват, а и други подобни информации за всичко.
За Протокола-от всичко, което съм зяпал за дизелите на "Форд" руснаците много оплюват горивната система на "Делфи" (помпа и разпръсквачи) и казват, че "Бош" е за предпочитане-специалистите да се изкажат-аз не се имам за такъв.

Alexi

старите Делфи са зле ( всъщност първия комън рейл дизел на Форд е с първия опит на Делфи да направят комън дейл горивна система - в резултат до 200к задължително правиш нещо по нея ,а най често и преди 150к ) ,но в последствие подобриха нещата и в момента се слагат на доста от по новите дизели без да имат старите проблеми

Водниядух1

Мотора не е комънрейл, той си Е с Гнп и всичко е БОШ. Нямам никакви филтърчета за нафтата,освен основния.Да ще видя за датчика на маслото. По- ме притеснява да не е симптом за износена масл. помпа . И интересното е,че даже и да дам газ веднага като запаля -няма резултат- все след 3-4сек. си изгася. При следваща смяна на масло ще накарам мастера да отвори картера и да види цедката(ако има такава)на смукателя да не е задръстена...

Ozzie

'ми докато вдигне налягане, нормално е да угасне след 2-3-4 секунди, моята също е така, днес сутринта я загледах
гледай да не свети по време на движение, тогава ще е кофти (евентуално)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

И какво общо има горивната система на въпросния Фокус, с проблема за гасненето на ламБата за маслото?!?

Или трупаме постове, а :D

П.П.
Воден дух, с какво масло е в момента двигателят?
И да, цедката също е възможен вариант, освен датчикът. А пък, ако няма цедка, смятай какво ще е в маслената помпа.

Водниядух1

Маслото е Репсол 5/40. Но с 5/30 пак си я  прави тази магария...Гледам ,че колегата Ozzie е със същото проблемче-явно много фордове са така.

Ozzie

аз проблем нямам, казах на какво се дължи
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Напиши в Туба-та "двигатель Форд-кубатура, гориво, година на п-во....... " и зяпай, и слушай. Обърни внимание какво казват ( и показват) в "Автостронг" най-вече!
Разглобяват тотално целият двигател и казват, и показват слабите места съвсем подробно, като дават и цени за оригиналните части, както и за читави заместители, ако има такива, щото в някои случаи твърдят, че само оригинална част е ОК.
Съжалявам, че нямам мотопед, или мотоциклет, та да ти дам друг подходящ съвет по питането ти! (tooth)


ivchotr

Много си смешен :D На коя ракия си вече, а?

П.П. по темата
Воден дух, днес излизах с ТДДИ-то, 1.8, 90 к.с., като твоя. Та на всяко палене ламБата за маслото гаснеше след около 4 сек., ама нямах секундомер, за да засека след колко точно. Не забелязвам симптоми за някакво прегряване, каквито биха се появили, ако смазването не е добро. В движение не свети и не премигва, както по-горе подхвърли и Ози. Та не виждам причини да се филмираш за сега, както и да си разглобяваш колата и да я чистиш с клечки за уши.

П.П.2 към модераторите
Имам предложение да качите някакъв банер на централно място, който да се вижда при отваряне на всяка тема, в който със светещи големи букви да е изписано нещо от рода на: "При проблеми с колата търсете решение в руските сайтове". Така на феновете им няма да им се налага да пишат във всяка тема едни и същи безмислени предложения, само и само да кажат нещо :D

Водниядух1

Трябва да съм изперкал,че да разглобявам мотора.Така ще да е до следваща смяна на маслото,освен смяна на датчика... И определено- преди като запалех ,лампата угасяше мигновено-не се филмирам.

ivchotr


Жоро Петков

Цитат на: Водниядух1 в 22 Октомври 2024 21:20:45И определено- преди като запалех ,лампата угасяше мигновено-не се филмирам.
Добре де провери ли профилактично колко пари е нов датчик и колко струва смяната му. Това ще е доста по-полезно от драсканиците до тук?

Водниядух1

Да,колеги -като ми остане време ще сменя датчика .Цената му е от 12 до 25лв. Лошото е разправията със кората отдолу,която е закрепена със свински опашки,с ''копчета'' и т.н....

ivchotr

На бензиновия ми Фокусник ламБата за маслото загасва след около секунда след запалване на двигателя. Но пък той се развърта с няколко оборота в повече от дизеловия и през това време ламБата естествено си свети. Щото дизелякът пали с тръгването на стартера. С други думи, ако бензинката палеше като дизеляка, и нейната ламБа сигурно щеше да гасне след някоя и друга секунда в повече.

Жоро Петков

За да му направи на колегата впечатление чак сега - явно нещо се е променило. На моите коли никога лампата за маслото не е светела повече от стандартната проверка в началото. Имал съм бензинки, дизел.
Да смени датчика за стотинки и да каже дали е било това.

ADiDimitrov

Аз да попитам тук, на вас като дадете на контакт без да платите лампата на Аладин остава ли ви да свети докато запалите или светва и веднага изгасва?

saggy

При мен на контакт лампата на Аладин свети постоянно. Като запаля, лампата изгасва в рамките на 2-3 секунди и така е била винаги.

Водниядух1

Да отговоря на ADi -Моята лампа си свети ,докато запали мотора


Alexi

3-4 секунди е доста ,няма да е зле да се замери налягането на маслото на празен ход/в обороти да се установи дали не е на долната граница

Ozzie

Нормално е, когато се даде на контакт, лампата за маслото да свети до стартиране на двигателя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Странни защото при мен е така само когато мотора е студен рано сутрин. През другото време светва за 1 -2 сек. и после веднага гасне.

Ozzie

'щот маслото се е стекло 'сичкото в картера, докато стигне до датчика му трябва време
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

По принцип и маслените помпи се износват. Обаче, ако помпата има износване, което да не позволява създаването на необходимото налягане, ламБата за маслото ще свети или поне ще премигва и при запален двигател. Щом гасне след запалването на двигателя и не светва повече до загасянето му, би трябвало да няма проблем с налягането на маслото.
Освен това двигател с недостатъчно смазване неминуемо ще загрява повече, което би трябвало да се отрази на другия уред - за температурата на двигателя.

F Focus

#25
Казвам "тъй- тъй", колкото да не кажа нещо по - грубо и "авторитетно" в типично твой стил! >:(
По писанието ти - т.н. "маслен глад" на двигателя трябва да е хептен прекомерен, за да не може изправна охл. система да се справи, така, че стрелката  на температурата на двигателя да си стои в средата. В случая мисля, че "маслен глад" няма, както и няма място за притеснение, НО причината е добре да се установи.
Моят фокусник-2 1.8 бензин не прави подобни магарии-пали бързо и ламБата на маслото гасне светкавично.
Въпрос към автора-при смяната на различни масла с различен вискозитет масленият филтър на една и съща марка, закупен от едно и също място ли е бил? Неслучайно питам, защото клапана на този филтър, както съм писал е от голямо значение, затова от много години ползвам само една ( може да се нарече бюджетна) марка всякакЪви филтри, за което също съм споменавал.
Допускам вариант за позадръстени маслени "магистрали" поради смяна на двиг. масло на големи интервали. Останалите причини се споменаха.
Наздраве! ^-^

П.С. И да - обърках се в началото на темата за проблема - признавам си! :-[  За разлика от други поне мога да го направя, вместо да рипам, оплювам, ехиднича и дори заплашвам с унищожение чак...?!  Ама извинение от тогова нЕма ( и няма, и  да има)!  Вие четете и преценявайте всеки "автор".  Както съм писал нямам никакви претенции да съм сред авторитетите на Форума, каквито слава Богу наистина има, макар и да са малко, но е добре, че все пак ги има! Та, за да не си докарвам излишно зорлем неприятни емоции от едного тук (какъвто за съжаление има във всеки един форум!)  почти приключвам участието си-който има питане да ми пише ЛС, но доскоро ЛС ми се появяваха в мейл-а, а последните две-не, и ако не бях влезнал във форумът сега нямаще да ги прочета...както и да е ...Ако пък аз имам питане ще го направя на ЛС на наистина сведущите, които, както съм писал са неколцина, но са безспорни авторитети!
Всички бъдете живи и здрави Вие, близките Ви и автомобилите ви! И... моторетките! :)
Толкоз от мен.


Водниядух1

Различни марки масла и вискозитети,различни марки масл.филтри -все същото.Маслото се сменя на 10000км,макар да е лонглайф.