Фокус 1 гори бушона на чистачките...

Започната от perun, 05 Ноември 2023 20:00:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

perun

Здравейте колеги,
Вчера подкарах Фокуса в дъжда и проблеми нямаше.Навръщане спирам близо до нас за пазар и на тръгване чистачките застанаха посредата на стъклото и спряха.Добре,че бях близко а и дъжда беше намалял.Днес поглеждам бушон 55-изгорял.Сменям го, давам на контакт,чистачки няма.Свалям го-изгорял.И така два бушона.Поглеждам таблото в двигателния отсек и там бушон 64 направо стопил пластмасата-смених го.Не го разбрах за какво е-обозначен е с три вълнообразни стрелки сочещи нагоре.Слагам трети бушон на чистачките и пак гори.
Електрото не ми е силата, но ако имате някакви насоки мога да погледна.
Благодаря


ivchotr

Ами някъде дава на късо. Поне успя ли да си върнеш чистачките в долно положение? Че, ако е блокирало моторчето на чистачките или лостовата система, чрез която движи рамената им, пак може да изгори бушон. А след стопяването на третия бушон, погледна ли пак този в коша отпред? Ако и той е сдал багажа, явно веригите им са свързани. Не стана ясно колата хеч ли е, комби ли... А бе има ли задна чистачка? Защото символът с трите къдрави стрелки, дето сочат нагоре, го слагат на бутоните за включване на подргрев я на задното стъкло, я на седалките, я на предното стъкло. Което има връзка с чистачките, ми е мисълта. Ако ти се рови, ей ти файл с ръководството за Мк1:
https://www.ръководства.bg/ford/focus-1999/%D1%80%D1%8A%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F?p=51

perun

И аз за това си мислех.От 2год. го паркирам в район с ясени а те с едни тънки листенца.Та нищо чудно дренажите да са запушени и да е събрало вода около мотерчето на чистачките.Утре ще разглобявам да гледам.Чистачките не се върнаха,бушона в коша е наред.Колата е хеч с подгрев на задно стъкло.Няма задна чистачка и пръскалки също не работят.

ivchotr

На този модел са му направили малко кекаво шарнирите на лостовата система. Едни пластмасови капачки, които като се поизносят, дават възможност на лостовете да се разкачат един от друг. Така чистачките застават в положение, в което ги е заварила аварията. Въпросът ми беше дали си пробвал да ги върнеш в изходно положение на ръка. На мен няколко пъти са ми са се разкачали, но моторчето не е блокирало заради тях. Но не е зле да махнеш корите и да видиш какво става. На мен при първото разглобяване ми се наложи да използвам скоба, за да измъкна рамената от осите им, че се бяха яко спекли. Не е зле да имаш под ръка нещо подобно.

Водниядух1

Абе,най-добре върви при някой специалист-електричар. В тази цялата работа участва и комфорт-модула. А релетата на чистачките се намират горе в ляво при бушоните в купето.

locke

трябва да се свали моторчето и да се провери, също смазване на механизмите. Редовен проблем на фокусите. Имам скоба за чистачки, ако търсиш

perun

Чистачките лесно ги върхах на ръка в изходно положение, което ме навежда на мисълта,че няма проблем с механиката.Не ми остава време да свалям корите под стъклото, че сега се занимавам с другата кола-джанти, зимни гуми и т.н.

perun

#7
Развитие по темата.Чистачките работят.Както предположих запушени дренажи и проблемни кори под предно стъкло.Времето ще покаже дали е било само това.Бушон 64 е разгадан-моторче парно.Като главен заподозрян за неговото стопяване е набелязан реостата.Сменявах му предпазителя и в бързината го хванах с лустер клеми, може това да е проблема или вече му е дошло времето.Ще се взима нов.
Поздрави