Фокус МК4 1.0 бензин, 125 коня - въпрос по обслужването

Започната от Maldini, 05 Декември 2023 22:32:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Maldini

За моя екобууст би било добре всяка година да сменям маслото ако искам по-дълъг живот за двигателя.Колата няма още година. От МП дават смяна на 2 години или всеки 30 000км, което настъпи първо. Това определено не ми допада.
Да речем, че в МП ми откажат да ми сменят само маслото ако не е по плана за обслужване, то тогава трябва да го направя в друг сервиз ако искам смяна всяка година. Километрите не надхвърлят 15К на година.
Тогава обаче ще ми изгърми 7 годишната гаранция.
Та питането ми е - биха ли могли от МП да разберат, че съм сменял маслото някъде другаде, ако само съм сменил маслото, без да съм сменял каквито и да било филтри. Ще си закупя оригинално масло на Форд.
Идеята ми е обслужвам в МП, на следващата година сменям само масло, после пак МП и после пак само масло.
В компа на колата има данни за живота на маслото в %. Не знам на каква база се изчислява този %... И какво ще стане с него, ако се смени само маслото, без каквото и друго да се прави.
Предварително благодаря за обратната информация.


Ozzie

Съмнявам се, МП да откажат да ти взема кинтите, дори и да отидеш година по-рано от предписаното.
Иначе, ако сам решиш да си сменяш маслото, задължително сменяй и филтъра иначе е безсмислено занимание.
За данните в компа не се грижи. Ако не ги пипаш, електрониката няма как да разбере с ново или със старо масло работи двигателя.
Иначе изчисленията ги прави на база брой стартирания на двигателя и пробег. Но това едва ли някой го гледа в сервизите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Намаше нужда да отваряш нова тема, струва ми се. Задължително е масленият филтър да се смени заедно с маслото. Защото в последното малко или много се отмиват разни стружки от двигателя, грубо казано. Малко им загубих края до кой модел ангренажният ремък се къпе в масло, ама ако твоят не е от тях, пак май бяха оставили някаква гума в картера в модела след злополучната "иновация". Така че филтърът трябва да се сменя. Преди малко пуснах един пост и в темата ти за маслата с идеята да не се филмираш много. Макар, че колкото повече четеш по въпроса, толкова повече има шанс да се филмираш, де  :D Само ще добавя, че по-разпространените и известни масла се фалшифицират по-масово.

Здравко

В Мото Пфое няма да ти откажат да ти сменят маслото щом е по рано от задължителния интервал

toto

Няма да ти откажат, аз си го сменям на 10000км.в МП както си трябва, защото това с тия 30000 не го вярвам, даже с приемчиците като си говоря и те са на това мнение.

KoCMoHaBTa

На мен до сега на са ми отказвали да ми вземат парите по-рано от предвиденото (не за масло ами за другите неща, примерно спирачна течност, свещи, накладки), основно с цел да не се разкарвам след 500-1000км за нещо дето се сменя на 20к

Цитатбиха ли могли от МП да разберат, че съм сменял маслото някъде другаде

По принцип едва ли на някой ще му направи впечатление, но ако нещо не дай си боже стане и тръгнат да търсят причината - 100% ще проверяват и това с цел да не е компроментирана гаранцията. Не бих те съветвал да рискуваш, защото не си заслужава.

Относно датчика за живота на маслото - не съм видял нищо умно в него за 3 години - има си заложен брояч на километри и време - удрял съм и двата случая като по часовник. При мен е заложено 1г/20к.
До колкото знам, първоначално интервала е бил 2г/30к, но после са го сменили на 1г/20к. Може да питаш дали могат да ти го препрограмират или просто да си го следиш сам.