Проблем с тока на Мк4

Започната от Mowatt, 24 Юни 2023 15:59:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Mowatt

Здравейте колеги, се за втори път ми се случва колата да изгуби абсолютно всякакъв ток, дори да няма ток да се отвори. Странното е че единствено чистачките работят.  :o  Първия път си помислих че е от акумулатора (някоя мъртва клетка) и купих чисто нов. След няколко месеца ми направи същия номер. Откачих положителната клема изчаках 5 минути и я закачих и всичко беше нормално.
Някакви идеи от какво може да бъде? :-[


nogopechen

Може някоя маса да се е отмасила...

ivchotr

A сигурен ли си, че клемите на акумулатора са стегнати както трябва. Това, че болтовете им са стегнати докрай е едно на ръка. Въпросът е дали се въртят както са със стегнати болтове.

П.П.
Няколко месеца са напълно достатъчни да се срине дори нов акумулатор от самосебе си. Зависи от това кога е произведен, колко време е стоял без да е зареден с електролит, колко време след зарядката с електролит е бил изложен на голям разряд, какъвто се явява този при стартиране на двигателя. Такива работи.

Mowatt

Колеги, а ако е нещо от нещата които казвате, не би ли трябвало нищо да не работи? а при мен странно работиха чистачките?!?  ::)

ivchotr

Tова е Форд, ве. Свиквай :D

П.П.
Правѝ проверките от по-простите към по-сложните. Очевидно е, че имаш някакъв проблем с окабеляването, който се оправя с разбутване на кабелите около акумулатора. Повечето електрически и електронни компоненти са обособени в модули, има защити и т.н. Чистачките може да работят, когато други неща отказват, защото до тях просто стига ток по някакъв начин.

А за да се скапва акумулаторът, когато самият той е наред, може да се предположи, че има утечка. Демек някой консуматор черпи енергия без ти да знаеш. Но за да се установи такава утечка, се правят проби. Ако не ще да завърти стартерът, пак има няколко варианта за проблем. С ел.бравите е същото. А най-елементарната проверка на акумулатора е да му измериш напрежението. Ако е под 12.6 волта, явно е разреден. Ако е под 10 волта, може да има и пробила клетка. Това се мери с товарна вилка. Да купуваш нов акумулатор, защото просто си предположил, че се е скапал, е като да ти вадят зъб по зъб, докато най-накрая уцелят този, дето се клати.

Та каквото и да кажем по-конкретно тук, може да се окаже вярно, а може и да излезе нещо друго най-накрая. По интернет няма как да се направи точна диагностика. Най-добре е да закараш колата при специалист електричар и да се захваща с праверките на място.

Alexi

акумулатора трябва да се замери с товарна вилка за да се потвърди/елиминира проблема да е от него .. нов акумулатор ако е читава марка ,ако пада така до 0 то значи имаш някаква утечка ( което също може да се замери ) .. а може и проблема ти да е нещо друго по ел инсталацията

Mowatt

Мерси, колеги. Утечка няма да е, защото както казах, разкачих и закачих "+" клемата и си запали без проблем. Явно е някой модул нещо.