1.0 Екобуст корпусът на термостата май сълзи

Започната от To4kata, 26 Юни 2023 11:27:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Такаа, гледам антифриза в казанчето все на минимума или под него на 3-4 мм. Ама пусто нали и в преливника има течност и си викам добре е. За 2 години да съм долял има няма 250-300 мл. Последно долях преди месец 150 мл, до малко над мин. Оттогава да съм минал 1000 км и вчера пак погледнах пак 3-4 мм под мин. Естествено в преливника има още поне 200мл. Взех да заничам по маркучите и гледам на кожуха на скоростната кутия, точно под тялото на термостата мазни следи. Едва се забелязва, на се вижда. Добрах се някак си и пипнах долния болт на корпуса, пак мазничък. Изглежда гарнитурата сълзи. Зачудих се дали мога да си го сменя сам. Та имам няколко въпроса: Ако взема афтърмаркет ще сбъркам ли? Евентуално каква марка? Самият термостат работи, но така и така ще се отваря мисля да сменя и тялото и термостата /гледам че се продават и отделно май/. На корпуса има датчик, предполагам трябва да го преместя на новота тяло, нали така /да не текне пък оттам/? Има ли значение болтовете как се затягат, дават им 10 nm, динамометричен ключ нямам, но не вярвам и в сервиз да ги завият с такъв. Вероятно е на усет?

P.S. Всъщност гледам, че май се продават и само гарнитури, дали не греша? А тялото доколкото разбирам май е пълен комплект. Нещо не го и намирам по сайтовете, та може да е в наличност и само оригинал!


ivchotr

А пробва ли просто да стегнеш болтовете на термостата?

To4kata

Хрумна ми, но не посмях. Бях в провинцията, ръмеше, пък и имах друга работа. Страх ме беше да не предобра работата, да спукам корпуса и да стане още по-зле. Пък и той не е лесно достъпен /най-близкия болт едва го достигнах с върха на пръста/, трябва да се махне минимум кутията на въздушния филтър. Най-странното е, че пътувах тази сутрин обратно до София 120 км и днес е абсолютно сухо там. И на горещ и на студен мотор проверих. Сухо на барут! Странно, да не би вчера от влагата в дъждовното време да съм се заблудил. Изглеждаше като да е текло леко.

Alexi

щом ти намалява антифриза ,значи някъде отива .. по принцип такива течове дето са само под налягане ( топъл мотор ) са малко трудни за хващане ,че се изпарява

To4kata

#4
След малко ще сляза да проверя пак. В 10.30 паркирах, вече трябва да е напълно студен (тамън 6 часа са минали). То проблема е, че и аз май криво определям нивото. Около нас няма равно за паркиране място и или стърчи малко над, или е малко под мин. И понеже в преливника има още, а и аз никога не съм заблязал/подозирал теч, не съм го вземал на сериозно. Но, да, откакто имам колата съм доливал 2 пъти по 100-150 мл. Иначе изучих местата за потенциални течове и  ще следя по-изкъсо. Струва ми се, че след 120-130 км на магистралата не е мръднал. Целият корпус с термостата и датчика е 130-140 лв, продава се и само гарнитурата май за 10-тина лв ...

P.S. Хм, ами днес е сухо. Възможно ли е вчера в дъждовното време да се образувал някакъв конденз по кожуха на скоростите и това да ме е заблудило?

ivchotr

Възможно е. Продължавай да следиш нивото. Ама си намери някое равно място и всеки път там проверявай какво се случва.

F Focus

При такива проблеми не се свеня да си близна леко пръста! (tooth)  След, което веднага плюя и си изплаквам устата. Ако течността е сладка работата е ясна.

To4kata

#7
Не беше течност, а мазна гняс. Съмнявам се да остави сладък вкус  :D

Но ... от едно близване нищо няма да се случи. Освен да ти стане хубаво - все пак етилен гликола е алкохол. Токсичната доза за котка на антифриз концентрат е 5-6 мл. Поврявай ми, доцент съм по токсикология.

ivchotr

Човек докато не пробва няма как да знае :D

Alexi

така обаче свикваш да облизваш пръста след като си го пъхал на мазни места  :D


F Focus

#10
Обръщам се към Ръководството на Форума темата да не придобива сексуален оттенък! (tooth)
Не, че имам нещо против, де, ама да знам... ^-^

To4kata

Тревогата е фалшива. Може да триете темата ...

Жоро Петков

Каква беше причината? От дъждовете ли се е стекла вода там?
Няма смисъл да се трие темата някой може да има същия проблем и чудене.

To4kata

Ами не, просто беше влажно върху кожуха на скоростната кутия точно под термостата /нещо като конденз/ и реших, че е протекла гарнитурата на корпуса. По интересното е, че разбрах, че този корпус се продава обурудван с термостат, датчик и гарнитура /130-140 лв, оригинален/. Отделно може да се вземе само гарнитура /10 лв/ или само термостат /35 лв/. Според един магазинер най-добре било да се смени всичко накуп, защото често причината не била само в гарнитурата, ами се изкривявал пластмасовия корпус от температурата. Гледах по руските сайтове да сменят и само гарнитурата. Вярно не точно на този мотор, но то е същото.

ivchotr

Е в крайна сметка текъл ли е термостатът или не и ако е текъл как спря да тече - от самосебе си или ти го подмени с нов или смени само уплътнението?!?

F Focus

#15
Точно това писах, ама Ivchotr ме е изпреварил-не го е срам! ^-^ Ама нали си ми е любимец, та няма да му връзвам кусур! ^-^
Явно имаш теч на антифриз не задължително от термостата, според наблюденията ти, така, че не бързай да закриваш темата, но както си прецениш.
Щом си решил да я закриваш съм ОК и няма да се обаждам. :)

To4kata

Не, термостата не тече. Нищо не съм пипал. Заблудил съм се в дъждовното време. Не забелязвам никъде другаде теч. Ще следя по-изкъсо нивото. Долял съм до Макс. засега не мърда. Всъщност долях само дестилирана вода 300 мл, щото бях на село. Антифризът е сменян с последно от предишния собственик в МП преди 2-3 г. Кога да мисля за нов? Червен е /сигурно G12 или как ги водеха не помня/.



F Focus

300 милилитра си е достатъчно количество за уважение!

To4kata

Да де, ама откакто съм я взел вече 2 и кусур години нивото е все около Мин., та сега рекох да го държа на Макс. За всеки случай.

ivchotr

Като го държиш на минимума, рискуваш да глътне въздух и после стават бели. Не трябва да пада под средата.
Иначе е време да помислиш за смяна.


To4kata

Абе, то средата баш на този съд трудно се преценява. За това на отсега нататък на Макс. Този антифриз не е ли някакъв лонглайф. Мислех си, че на 5 г. се сменя. По спомен ...

ivchotr

Ако им имаш вяра... То и маслото от известно време го дават на 20 000 км пробег да се сменя :D Аз повече от 15 000 не си позволявам :D

saggy

G12 Longlife е вероятно антифризът, щом в МП е сменян и го дават за 10 години. Аз моят заводския лонглайф го смених на 8-та година, без да е имало проблем. Бих заложил пак на същия, но сервизите не бачкат с оригиналните фордовски антифризи, така че се сложи нормален G12 с 3-5 години срок за повторна смяна. Водата в антифриза се изпарява, така че е нормално да досипваш, но трябва да е рядко.