Изпускане на фреон.

Започната от tdonkov, 07 Април 2022 11:38:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tdonkov

Привет колеги, пускам още една тема за мнения.
Появи се проблем с климатика - изпуска фреон много бързо.
Някакви мнение от къде може да бъде, ако някой знае евентуалните слаби места.
Форд Фокус 2013, двигател 1,6 бензин.
Като взех колата климатика не работеше.
Ходих да го пълня, като преди това надуха системата с някакво налягане за да се види дали ще спадне.
За около 20мин седене така под налягане нищо не се промени и затова го напълниха.
Всичко работеше много добре до вчера, когато реших да го ползваме и забелязах, че духа много слабо студено.
Веднага се върнах в сервиза и се оказа, че има само 100 гр останали, от 550. Излиза, че е изчезнал много бързо. Имах добавена течност за оцветяване, но така и не успяха да видят от къде изпуска.
Това, което казаха да направя е някой ден да си намеря път нанякъде и преди това да мина да го напълним отново. След което трябва да ползвам климатика интензивно и като се върна да ходя да гледат пак от къде ще изпуска.
Някой да знае евентуални слаби места от където може да изчезва фреона за да се фокусираме там евентуално.
Поздрави на всички


Ozzie

Всякакви съединения / уплътнения (не са малко на брой), пробит я изпарител, я кондензатор...
Намери читав сервиз, където ще установят точното място. Ако не могат да видят, могат да чуят. Има стетоскопи за тази работа. Виждал съм и с микрофон и усилвател да слухтят за пропуски.
Иначе ако тръгнеш да сменяш на сляпо... 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

Има масло във фреона и би трябвало да е омазано на мястото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

tdonkov

Цитат на: Ozzie в 07 Април 2022 19:17:53Всякакви съединения / уплътнения (не са малко на брой), пробит я изпарител, я кондензатор...
Намери читав сервиз, където ще установят точното място. Ако не могат да видят, могат да чуят. Има стетоскопи за тази работа. Виждал съм и с микрофон и усилвател да слухтят за пропуски.
Иначе ако тръгнеш да сменяш на сляпо... 
Привет, това за чуването не го знаех. Тук го заредиха и след една седмица беше си заминал фреона (или почти заминал). Как става точно това чуване и нужно ли е да се пълни климатика с фреон?
Не ми е много оферта, това което ми предлагат. Сиреч сега да го напълнят отново с течност за оцветяване, след което като покарам на климатик да отида и да гледат от къде изпуска. Това значи, че отново трябва да го напълня, след което фреона да изчезне и ако открият теча от къде е, отново пак да го напълня. И то не знам дали ще открият дори.

ivchotr

Обикновено се сдухват уплътненията на компресора. Моята тази година ще навърти 18 лазарника и досега съм сменял веднъж само уплътнения на компресора. Предишната ми е на 30 години, все още е в движение и на нея не съм ѝ сменял нищо друго, освен семеринга на вала на компресора. В сервизите за ремонт на климатици би трябвало да имат едни уредчета, които "надушват" откъде е течът. Поне на мен винаги така са ми локализирали течовете. По този начин няма да се налага и да ти доливат системата за проба.
Ако ти се разхожда до Велико Търново, на стадиона има сервиз за автоклиматици. Търсиш Адриан. До скоро отговаряше на тел. 088пет248седем18. Не е лошо да му звъннеш предварително, ако решиш да му ползваш услугите, че потокът от клиенти не е малък при него.

Ozzie

Цитат на: tdonkov в 08 Април 2022 10:52:23Привет, това за чуването не го знаех. .... Как става точно това чуване и нужно ли е да се пълни климатика с фреон?
Как става съм писал - със слушалки или с микрофон и усилвател. Кой с каквото разполага. Бил съм свидетел и на двата начина в два различни сервиза, докато са търсели от къде системата губи фреон. С какво е била пълна системата по време на тестването мога само да гадая, но едва ли е било фреон, по-скоро въздух под налягане (може би). Ако сервиза наистина е сервиз, трябва да знаят тези пинизи, не само да разчитат на машината.
Иначе и аз купувам една машина, фреон и почвам да пълня климатици на поразия.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi


ivopolr

 8)

tdonkov

Да пусна доклад за изпускането на фреона на Форда.
Както ми казаха от сервиза напълних климатика и си намерих едно ходене до София и обратно с вкл. климатик естествено.
На другия ден директно в сервиза и фреона съответно беше намалял наполовина.
Оказа се, че радиатора на климатика се намира непосредствено зад предната гредичка, където с времето се натрупват мизерии, които задържат влагата и там именно изгнива.
Буквално се виждаше точно една светеща лента зад гредичката от оцветителя, който бяха добавили.
Сега чакам доставка на нов радиатор и подмяната естествено.
За да се избегне това от сервиза препоръчаха поне веднъж на две години радиаторите да се измиват добре от мръсотии. При това се подобрява и охлаждането, както и работата на климатика.

saggy

#9
Колко пари ще излезне новият радиоатор?


tdonkov

260лв е радиатора - някаква средна хубост
Има и по-евтини - китайски, но не ми ги препоръчаха - много тънки и със съмнителна алуминиева смес и не се знае колко бързо ще загние отново.

F Focus

Аз мия радиатора веднъж, или два пъти месечно през зимата, особенно след шофиране по мокра настилка пълна с агресивни соли, които всяка кола пред теб набива в твоят автомобил-алуминият и алуминиевите сплави корозират досущ, като желязото. Разликата е, че не се появява кафява ръжда, ами бяла прах, която не бие много на очи, така да се каже.
Лятото го мия по-рядко.
Като си миете радиатора с пароструйка го правете от разстояние около два метра, за да не пострадат ламелките му.

saggy

Кората под двигател не пречи ли да се оттича водата като миеш радиаторът. Предполагам, че за да го измиеш махаш черната пластмасова кора, която е над радиаотора и се вижда като отвориш капака?

ivchotr

Трябва да се внимава откъде бие струята, за да не стане по-зле положението.

saggy


ivchotr

Ако се бие фронтално срещу радиатора, боклуците се набиват навътре. Освен сол, луга и т.н. химии, между ламелите се озовават и всякакви инсекти и какво ли не. Водоструйките успяват и да огънат ламелите на някои радиатори, което също не е добре.
Най-добре е да се продухват с въздух под налягане, като струята се насочва от задната страна на радиатора навън.

F Focus

Сгъстеният въздух няма да измие агресивните соли, както няма да измие и други полепнали мръсотии.
Като се мие редовно повечето гняс се смива без проблем.
Както казах мия с пароструйка от 2 метра без да свалям горната кора, като се старая струята да докопа, колкото е възможно повече площ.
Първо пръскам с безконтактно и след няколко минути с вода.
Веднъж годишно след зимният сезон свалям горната кора, за да измия радиатора на двигателя, като същият го покривам(кой-с каквото има под ръка-стар чаршаф, найлон и др.), като преди това напръсквам обилно с "Меглио" и изчаквам десетина минути, но използвам маркуч, а не пароструйка, защото няма как да пръскам отдалече и по целият радиатор.
Тази ми "технология" я ползвам безпроблемно 30-на години.
Може би стана малко сложно и дълго...? :)
 Весело изкарване на Великденските празници и безпроблемно пътуване!

ivchotr

Е да, де. С въздух под налягане се гонят твърдите боклуци от ламелите. Химиите е ясно, че се мият с вода и други химии :D Просто не е добре да се блъскат с яки струи под налягане.