Относно задно люлеене на Фокус 1.8 дизел

Започната от ivalin654, 14 Август 2013 07:55:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivalin654

Колеги купих си Фокус...Всичко е наред.... Но има едно люлеене отзад ..Ходих на трима майстори и всеки ми казва че всичко е наред....Но люлеенето продължава...Не мога да го разбера от къде идва това люлеене...Ако някой се е сблъсквал с този проблем нека ми помогне....БЛАГОДАРЯ..


whaaazp

Кога се люлее? Дай поне малко повече инфо...
Биалетките как са?

momo76

То от биалетки не може да люлее, освен ако липсват. По вероятно е да са амортисьорите.

whaaazp

Бях чел из UK да се оплакват без да има тропане, всичко ОК от нестабилна задница - люлеене. След смяната им се оправило...

bay_huy

Може инот тампоните да люлее ако за омекнали много но това е люлеене в хоризонтала иначе в вертикала само амотрисьори няма кво друго да е

hotblooded

 Aко задницата се люлее по хоризонтала (ляво-дясно) - възможно е да са омекнали тампоните на моста. Друг възможен проблем - подбити отвори за болтове на джантите, особено ако не са оригинални....

G_o_c_e_v

Наистина сподели малко повече за проблема, при мен лично колата люлееше на ляво на дясно при преминаване по неравност с 90 и повече и в завой се люлееше неудържимо. Смених амортисьорите и напречните щанги (биалетки, носачи или който както му вика).
Ето снимка на кое съм сменил...


Единия тампон беше скъсан и след смяната е препоръчително, да не кажа задължително да се мине  на реглаж на сходимостта на задния мост.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivalin654

Благодаря ви много.....Точно напречните щанги бяха разбити....Смених ги и люлеенето изчезна...Сега остава само да мина стенд...Много ми помогнахте бях се хванал у чудо......

piksi88

Пробвай с проверка на гумите и джантите един стенд няма да е зле.

Венци-ВТ

Здравейте колеги, имам подобен проблем, като описаният в тази тема. Когато карам и мина през неравност имам чувството, че задницата приплъзва. Този проблем се появи след като ми направиха стенд заради неправилно износена задна гума. Сега гумите са нови но с леко различен грайфер(възможно ли е да е от това?). Ходих на няколко сервиза, като във всеки ми правиха стенд, но проблема си остава. В последният сервиз ме увериха, че колата ми е като нова и няма нищо което да трябва да се сменя. Слагаха я на някаква тръскачка, с някакви лостове се опитваха да мърдат нещо, но нищо не откриха. Възможно ли е да има нещо изкривено?


ivchotr

С тръскачката са проверили амортисьорите, а с лоста би трябвало да са се ориентирали в какво състояние са щангите по окачването. Определено, за да приплъзва задницата вина имат и разбитите тампони на щангите от снимката по-горе. Самият факт, че си имал неправилно износена гума, сам по себе си е показателен за проблем в сходимостта на колелата, което в най-общия случай е в резултат от разбити щанги. Ако има изкривяване, и най-неукият механик, занимаващ се с реглаж, ще го хване. Тези с лоста може да не са напъвали където трябва и да не са видели как щангите хлопат около тампоните си. На дизеляка ни едната задна щанга е разбита и в завой задницата на колата леко поднася. Аз го отдавах на незагрели добре китайски гуми, обаче техникът на стенда за реглаж ми показа разбитата щанга и даде едно рамо на китайците :D

Венци-ВТ

Благодаря за отговора! Ходих до един сервиз (само да отбележа, че съм в Англия), чудиха ми се от къде пък знам какво може да и е на колата и накрая ми изръсиха, това ще е доста скъпо... Понеже планирам след около месец да се прибера за малко с нея, дали ще е добра идея да я закарам в български сервиз? Тук само стендове и нищо.

ivchotr

У нас има и читави сервизи с хора, които си разбират от работата. Ама има и случайно попаднали в бизнеса, които тепърва се учат. Поразпитай къде да си дадеш колата. Смяната на части по задното окачване не е трудна, но после е добре да се мине на реглаж.

baniole

Здравейте, имам същия проблем при мен като падне дъжд колата започва доста да по донася отзад или като мина през някоя неравна шахта и се усеща много как поднася. Смених двeте биалетки както и двата носача дето са на снимката по-горе но проблема си остана и при всеки дъжд колата много поднася. Майстора два пъти провери щанга и всичко отзад и каза всичко си е перфектно и е здраво! Някои да даде съвет какво да правя ? Благодаря

iwo_19


ivchotr

Цитат на: iwo_19 в 03 Август 2018 20:22:22
Смени си задните  гуми  с нови.

:D И да са с добро поведение на мокро.

OL DiRTY

#16
 ^-^

greenbee

Имам подобен проблем. Форда е Фокус2 1.8 kkda tdciхечбек 2006. Глухо хлопане отзад отляво сякаш при странично натоварване или усукване на задния мост по хоризонталата му. Като цяло се появява, когато само едното колело мине през неравност. През легнал полицай например не се проявява. Звук като настъпан капак на шахта или разместена тротоарна плочка
Майстора я гледа, напъва със щанга на много места (вкл стабилизираща щанга) - нищо, колелата сука за лагери - нищо. Във Форд си минах ГТПто и на тресачката за амортисьори - нищо, казаха че са отлични. Четох за някаква рейка, но предполагам тя е отпред... Като мина през тунел чувам и едно тракане, но предполагам е от глупавият дизайн на гайките за джанти.

ivchotr

Ако всичко по окачването е здраво, виж дали не се е предал някой от окачвачите на гърнетата и генерацията да се хлопа някъде по дюшемето.

locke

Или предпазната ламарина. При мен точно над гърнето си похлопва спокойно, явно крепежите са сдали багажа.


greenbee

Наскоро ми закрепяха термозащитата и окачването на ауспуха, както и кората под двигателя, защото беше увиснала. А и звукът е доста плътен за ламарина. Като се опитам да разлюлея колата на място прилагайки цикличен натиск горе над задна лява врата - успявам частично да пресъздам този звук. Взех стойки от хипера наблизо и когато остане време ще залегна отдолу да слухтя и ще помоля някой приятел да повтори упражнението :D

greenbee

#21
Монтирах камера на няколко места в задната част. Хлопането се чува ясно на моменти, но източник не откривам. Събрах най подходящите материали и качих в известна видео платформа. Ако някой ми локализира проблема му откарвам дузина бири (-2 които ще изпия и на място от облекчение и ще се прибера с такси  (rofl)).
Надявам се материалите да са полезни и на други:
камера на задна стабилизираща щанга (вдясно)
камера на задна стабилизираща щанга (вляво)
камера на задна броня



locke

и моя фокус е толкова ръждив, само че е 20 годишен вече  :))

ivchotr

Щеше да е добре да снимаш с резки промени в посоката на движение, за да вкараш задното окачване в стресово състояние. Понеже не всичко се вижда на клипчетата, бих ти предложил все пак да се огледа състоянието на окачването. Например на тампоните в горния край на амортисьорите. Стори ми се и, че напречната щанга на задно ляво колело като че ли прихлопва леко в тампона си там, където е захваната за основата на главината. Но за последното не съм много сигурен. Просто така ми се видя. Но бих заложил повече на закрепването на амортисьора.

Dimityr

Цитат на: baniole в 03 Август 2018 10:38:36
Здравейте, имам същия проблем при мен като падне дъжд колата започва доста да по донася отзад или като мина през някоя неравна шахта и се усеща много как поднася. Смених двeте биалетки както и двата носача дето са на снимката по-горе но проблема си остана и при всеки дъжд колата много поднася. Майстора два пъти провери щанга и всичко отзад и каза всичко си е перфектно и е здраво! Някои да даде съвет какво да правя ? Благодаря


Намери някой стар стенд и кажи на майстора(ако приеме де :-*) да ти намести сходимоста на 0
Аз работя на такъв стенд и въпреки това ми трябваха 2 години и поне 6 закачания (и при мои колеги с модерни стендове) за да разбера че проблема е в сходимоста