Климатроник mk2 грешка

Започната от Gredarov, 28 Декември 2019 11:48:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Gredarov

От няколко месеца ми се струва, че климатроник след включване намесва клапите прекалено дълго. Чува се около 1 минута да тракат.Пуснах една само диагностика и изписа грешка 9342.На какво може да се дължи тя и къде да търся проблема.


ivchotr

От някакъв Форд форум изрових това:

* 9342 (B1342) PCM is defective

* 9342 (B1342) Odometer RESET button sticking

* 9342 (B1342) Trip computer SET button sticking

* 9342 (B1342) NVM memory failure

Не съм много сигурен за някои от съкращенията, ама ми се струва, че тази грешка няма отношение към ленивите ти клапи. По-скоро в тях има някакъв хардуерен проблем. При мен го има същия проблем - когато включа бутон да духа на някъде, съответната клапа притраква известно време докато се намести.

zloster

Извадката с кодовете е за ЕБУ (Електронен блок за управление)/ECU на двигателя. Няма да открием бутон "нулиране на пробега/odometer reset" при панела за управление на климатизацията.

Ето по-добре изглеждащо:
https://ffclub.ru/post/425407/ - на английски
https://ffclub.ru/post/17909495/ - на руски

Пак казват същото де - 9342 e проблем с управляващия модул. Трябва да се свалят и огледат кабели, модули, букси и т.н.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Gredarov

Къде да търся еку то на климатика?

zloster

Попаднах на това:
9342    Internal control module fault    CLEAR fault memory.
If the fault occurs again after a functional test, RENEW the EATC module.

При наличието на грешка 9342, трябва да се изчистят грешките в модула и да се пусне отново диагностичната процедура (functional test). Ако се появяла отново, да се замени целият модул.

Източник:
https://workshop-manuals.com/ford/c-max_2003.75_06.2003/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-00_climate_control_system_general_information/diagnosis_and_testing/climate_control_system/
Търси се "9342", за да се попадне на таблицата с кодовете и процедурите кое къде да се провери при различните кодове.

Иначе управляващата електроника е вградена в корпуса с бутоните и екранчетата. Ето малко обяви на свалени. Разгледай им снимките:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=ford+1463861%09
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Tkolev

На същата грешка съм и аз. Пуснах диагностика защото не духа през централните отвори, само горе и долу. Клапите нещо се движат след гасене на мотора, не знам дали е нормално.

ivchotr

Клапите слепват по отворите. Преди дъждовете, когато беше станало горещо, пуснах климатика да охлажда, а той едва - едва взе да духа студено, хем беше на най-ниска степен. Миналата година го правих и тъкмо да почна да споменавам разни майки, ми хрумна да му раздвижа клапите. Пуснах обдухването на предното стъкло, при което положение пуска парното на макс и след малко го върнах на най-студеното. И воала - нещата се случиха.