Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя

Започната от stefan4o, 27 Септември 2021 19:08:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stefan4o

Здравейте,
отскоро съм собственик на Фокус 1.5тдци 2016г. на малък пробег - 50 000км. Когато закупих колата (Май т.г.) я закарах да я обслужат през месец Юни в Мото-Пфое, Стара Загора. Пожелах да ми сменят само горивния филтър, масления филтър и маслото. Останалите два филтъра (въздушен и купе) си ги подмених сам. След може би месец след посещението ми направи впечатление, че при педала на съединителя се е появил малък луфт (празен ход). Светна ми лампата да проверя спирачна течност (зная, че помпата я ползва) и установих ниво около или малко под минимума. Съответно си закупих и долях. Но празният ход на педала си остана. Реших да отида един Петък, не помня точната дата, да попитам в Мото-Пфое. Оказа се, че имаха някакъв юбилей и не работеха точно този ден. Имаше един сервизен работник, който ме видя, че съм пред сервиза и излезе. Обясних му, за какво става реч. Той го пробва и вика "няма проблем"... Покарах още малко така и се появи още един кофти ефект - понякога педалът не се връща докрай, след като превключа предавка. Изгледах различни видеа в интернет и прочетох тук-таме. В единия от клиповете човекът обясняваше, че при смяна на помпата, която е на педала (основната) се източва течността от казанчето до линията на минимума. Не зная дали логиката ми е вярна, но значи ли това, че именно от това ниво нагоре се "захранва" със спирачна течност помпата на съединителя? После човекът след като я подмени с нова, наля догоре течност и обезвъздуши от един щуцер някъде над скоростната кутия. Има ли вариант да е засмукало въздух, когато нивото е било ниско и затова да ги прави тези мизерии, според вас? Доста се кьорих да го видя този щуцер ама... пусти нови автомобили - всичко е така наблъскано, че... си иска разглобяване може би, за да го фиксирам къде е.
Та някой може ли да ме ориентира в ситуацията, как да постъпя. Предпочитам, ако не е нещо много сложно и специално да си го оправя сам, вместо да я карам в Мото-Пфое.
Мерси предварително.


Водниядух1

Сега на тебе ли тр ти обяснявам,че тия от Мотопфое са е...ти нещастниците...Пък нали си знаеш-това не е джета...Най-добре се оправи сам

stefan4o

ОО, здрасти  (tooth)
Ами не е Джета, да. Свиквам с новите технологии още. Намерих малко сервизни ръководства с картинки. И май ще действам сам по обезвъздушаването. Просто съм й изпуснал нивото на течността и сега ще се занимавам с излишни глупости.  :-X Не съм свикнал да хвърлям око на това казанче  (tooth) Дано само да не окотя помпата на педала. Че като видях, как се сменя и лошо ми става  ???

Водниядух1


stefan4o

#4
Е, това и на мен ми е доста интересно  (tooth)
Колата на втората година е влизала за обслужване и смяна на течности, включително спирачна.
После на четвъртата година, мисля пак така.
И, как, аджеба, става така, че за една година тая течност отива от макс до мин. Верно се износват накладките ама... чак пък толкоз да спадне само от тях... Абе странна работа, или просто тези обслужвания така си ги пишат по листята само.  >:(
Не ми се иска да споделям, какво си мисля, понеже някой може да каже, че ги клеветя. Но, нали... сещай се...
Миналият месец си смених сам накладките отпред и от почти крайно положение на буталото, до прибрано, като за нови накладки не се вдигна нивото чак толкоз, като че ли.

ivchotr

Няма да се учудя, ако са ти сменили помпата с някоя дефектирала, та да отидеш пак, да си платиш и да ти сложат "нова", която може да си е твоята.

stefan4o

Проблемът не се появи веднага след посещението. А известно време след това, да речем седмица или две. Не ми се вярва да разколачат сума ти неща, за да подменят помпата. А и колата ми стана бързо готова. Не ми се иска да обвинявам някого без да съм сигурен. Може би ако си бях проверил течността преди да я закарам щях да съм наясно с нещата ама... Все си мисля, че има въздух в системата и оттам идва проблемът.

Everio

Това съм го ял на 80к долна помпа съединител. Познат проблем при тези модели. Педала е мек и ако караш извънградско омеква още. Смяна с нова е решението. При мен даже реших като се бута всичко да сменя и маховик и съединител.
Не знам как става с обезвъздушаване и доливането но ти казвам, какво е решението.

stefan4o

#8
В интерес на истината не е мек и не омеква... Де да знам. Ще опитам да я обезвъздуша на първо време.
https://www.avtochastionline24.bg/valeo/10247260
Това ли е въпросната долна помпа на съединител? В нета я има като slave cylinder clutch.

Everio



stefan4o

#10
Видях видео, как се сменя. Сега разбирам за съединителя...
Колко струва такава процедура в Мото-Пфое, някой знае ли? Усилено си търся читав сервиз в Стара Загора или околността, че хич не искам в официалния.
Ъпдейт по темата. Реших да се опитам да разваля колата  (tooth)
Хванах баща ми да ми помага. Махнах тялото на въздушния филтър и отдолу намерих щуцера за обезвъздушаване. Накарах го да натисне съединителя леко, започнах да отхлабвам и..фссссссс... педалът остана долу  ??? Няколко пъти пак така - педалът си седи все така долу...
Пръсна малко течност от пробката и дотам. Правихме още малко опити - греда - педалът си седи долу и няма никой...
Реших да звънна за жокер от приятел, който работи в сервиз. Даде ми добър съвет - със спринцовка и маркуч - наобратно да вкарам течност посока от щуцера към казанчето. Вика ако има въздух - ще избълбука и ще излезе, като се внимава да се вкарва само течност, разбира се, през щуцера. Така и направихме - с прозрачен шлаух и една 50-кубикова спринцовка, вкарахме близо 200-300мл течност (съответно вадихме от казанчето, защото преливаше). И възстановихме до предишното положение. Пфу, може ли ако вкара малко въздух в помпата/помпите на съединителя да заминат от това уплътненията им? Май засега вървя към някоя от помпите. Много странно ми стана, че като вкарвахме със спринцовката от казанчето не излизаха балончета - все едно няма въздух в системата... За пръв път се сблъсквам с тая работа - помпа на съединител, баси...
Има някакъв тънък момент за обезвъздушаването на съединителя. На три различни места виждам, че се споменава тая процедура, когато се прави, да се изсмуче течността от казанчето до показанието на МИН - т.е. да е на минимум ниво течността.
http://www.ffguide.net/clutch_system_bleeding-1024.html
Явно там я бъркам работата. В това упътване се вкарва течността, както го правихме ние - през пробката, посока нагоре към казанчето, но течността се изсмуква до минимум, като се стартира тая процедура.
Ъпдейт от тази сутрин: явно методът със спринцовката е дал резултат. Оказва се, че е по-добре човек да се води по сервизното упътване (вижте линка), отколкото по клипчета в ютуб. Където човекът твърди, че съединител се обезвъздушава, като се натиска педала, което се оказа грешно решение в моя случай. Та така - ако някой друг колега реши да прави тези гимнастики с обезвъздушаването - аз бих му предложил метода със спринцовката и шлауха през щуцера, обратно към казанчето.
Засега считам проблемът за решен, тъй като тази сутрин педалът си се държи съвсем нормално и се качва вече догоре. Върнах си и старата, оригиналната пружинка, която да го връща, малко по-твърд стана, но така е по-добре, според мен. Купешката от ебай си я оставям за резерва  :D

Everio

По повод процеса нямам мнение ама сте се оправили.
Цената я имам на фактура от МП трябва да погледна вкъщи.
Пъррвата процедура беше по съвет на МП и други да се обезвъздуши системата. Така и направиха педала стана перфектен и така почти 2 седмици и пак почна да потъва да омеква. И отидохме към въпросната дефектирала долна помпа. Вече 2г няма проблем.

ivchotr

Помпите обикновено нагнетяват течността с бутала, които са уплътнени с гума. При Форд нямам идея какви са, но ако са както в общия случай, тези гумени уплътнения се износват и започват проблемите. При изправна система без течове, течността просто минава покрай уплътненията зад буталото и по този начин налягането й пред него спада. Съответно силата на пружините в съединителя става доминираща и той зацепва. Но в този случай няма да има загуба на течност. Такава ще има, ако някъде има теч - спукан маркуч, корпус на помпата или някое уплътнение в корпусите. Там, откъдето тече, ще смуче и въздух. Та в този случай дори буталата да са уплътнени, помпите няма да работят нормално заради теча и въздуха.

stefan4o

Позволявам си да пиша, за да дам отчет - към днешна дата, колата си върви безпроблемно. Педалът си се качва догоре, откак обезвъздушихме, смея да кажа, че засега всичко е ОК (пу, да не Й уроки).