Впечатления след 160000 км. на газ от C Max 04' 1.8 duratec

Започната от dak, 07 Октомври 2020 13:02:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dak

На кратко : имаме колата от 2015г. след покупката бе поставен ГИ при гаражен майстор и по мотора подменихме свещи , филтри и пистов ремък и след 10 000 км. маслен тампон. По ходовата част малко след покупката са сменени тампони на предницата , 4 амортисьора (предни задни) , заден лагер главина , предно дясно каре и спирачни накладки . Колата беше на 130 000 км по табло в момента е на близо 300 000 км. Като я взехме почти не пипаше масло от смяна до смяна но след последната смяна разхода на масло е окло 3л на 10 000км. 5в30 което си е доста . Мотора все още работи перфектно , на място не се чува и работи без никакви вибраций в купето. Колата се кара всеки ден предимно извънградско и смесено по сравнително скапани пътища все още окачването е стегнато без грам луфтове като топка , за тези близо 160000 км. изминати на газ клапани не са регулирани !!! Като гледам скоро няма и да се нуждаят от реглаж .  Имало е и други дебни проблеми които съм оправял сам . Поздрави !


ADiDimitrov

Това с регулиране на клапаните наистина вече незнам мит ли е или не! Моя кошник е на 208000 км. всичките на газ. По автомобилната история се вижда, че три пъти е правена проверка на хлабините, но никъде не видях регулаж на клапани! В момента по МАП показателите са много добри, няма признаци на затегнат клапан, но както се казва без визуална проверка нищо не е ясно!

locke

Ако са хидравлични не се регулират. При мк1 явно не са  ::)

ivchotr

При Фокус МК1 не са и след 30 000 км пробег осезаемо започват да дразнят с поведението си. И съответно да искат реглаж. В това съм се убедил лично. Не е мит. Говоря за Зетек мотора, 1.6, 16V, 100 коня. Този на С Мах-а от темата не ми е познат, така че се въздържам от коментар.

saggy

Какви трябва да са покателите на MAP сензора, че да са за реглаж клапаните?

ADiDimitrov

#5
Първа да са непостоянни и второ да минават 40 .

saggy

Мерси за отговора! Моите са постоянни и на нулева скорост са 30-32 KPa (30 на загрял мотор и 32 на незагрял).

Bizu

Аз съм с мотор 2.0 145кс и заводска газова с минати 65000 км и също още не съм правил реглаж.

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 07 Октомври 2020 22:52:01
Мерси за отговора! Моите са постоянни и на нулева скорост са 30-32 KPa (30 на загрял мотор и 32 на незагрял).
Супер са ти!

locke

Моят 1,6 мк1 няма мап сензор. Мога ли да ползвам този на газовия инжекцион за тази проверка?


dak

за стойностите на intake manifold pressure ли говорите ? Имам ЕЛМ , с него мога ли да проверя тези стойност ?

ivchotr

Да. Ако не ме лъже паметта. Когато включиш джаджата, тя ще ти покаже кои функции са активни в колата.

dak

При мен на intake manifold pressure показва м/у 4,1 и 4,0 студена и 3,7 и 3,9  като загрее малко , на съвсем топла не съм ги гледал . На maf показания няма !

locke

може ли един скрийн от Елм  ::) аз това не го намирам

dak

От зъбното колело > add dispay > добавям intake manifold pressure на прозорчето което излиза пише intake !
Не намирам начин да кача изображение тук  :D трябва да го уплоудвам другаде а не ми се занимава. Това е проблема на форумите и за това фейсбук групите на последък са по активни  ::)

locke

#15
Благодаря, ще опитам скоро  ^-^
Вече си добавих дисплейчето и след малко ще покарам. Снимка можеш да добавяш от бутона Choose file. Май има ограничение в големината, за това предпочитам да я кача в сайт и да дам линк

Записах видео, но мисля, че нещо бъркам, защото показанията се променят според скоростта и оборотите. При мен максимално стигнаха 12 и малко
(link)

locke

#16
Ето и скрийншот, както и показанията на вакума, които са в различни граници - виждал съм ги 13, 22 и тн

locke

Цитат на: saggy в 07 Октомври 2020 22:52:01
Мерси за отговора! Моите са постоянни и на нулева скорост са 30-32 KPa (30 на загрял мотор и 32 на незагрял).

Колега, това с обсъждания елм ли го гледаш или с друг софтуер?

saggy

Гледам го с ЕЛМ с блутут връзка към телефон с инсталиран Forscan Lite.

locke

При мен не се получава и редува тази грешка с такава, че не може да намери елм адаптера. Ползвам безплатната версия, но и за платената има лоши коментари


Bizu

Според мен имаш проблем със самия адаптер.

saggy

#21
Аз ползвам Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth OBD 2 Scanner iCar 2 mini с безплатната или платената Forscan и не е правил проблеми. Пробван е на други фордове и бмв и работи без проблеми. Ако адептера ти е блутут, виж дали си pair-нал телефона с елм-а от менюто на телефона за блутут връзки. Без предварително "опознаване" на двете устройства няма да можеш да се свържеш през Forscan. Червената количка в горния ъгъл на снимката ти от Forscan означава Connection failed.

locke

Адаптера работи без проблем с Torque. Разгледах Vgate iCar2 ELM327 и изглежда по-качествен от моя. Телефона е свързан с адаптера и го вижда, но не иска да се свържат.
Сега ми хрумна да опитам с лаптопа, като му пусна Bluetooth - a и използвам десктоп версията на forscan, която е безплатна

locke

Пробвах с лаптопа да се свържа, но отново същата грешка - make sure that ignition key is on. За мен проблема е, че форскан не може да се свърже с ecu-то.