Питане за акумулатор

Започната от Камен, 02 Януари 2020 09:51:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Камен

Здравейте имам следното питане- акумулатора ми е купен края на 2014 г., дали вече му е време за смяна- марката е Excell 74ma , форд фокус 1,8 tdci 2004 г


Ozzie

Ако можеш да му провериш плътността на електролита, ще си отговориш сам.
Ако е необслужваем и все още си върши работата, карай го, докато почне да ти къса нервите.
Примерно, наложило се е да го заредиш и след седмица- две, може и по- малко, пак си е показал рогата. Особено добре проличава сега, когато е студено.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Камен

Необслужваем е, явно ще го карам така, зависи от студа все пак.

ADiDimitrov

Златното правило на Дядо ! Кога сутрин  не завърти и всичко огасне, е време за нов! До тогава не бараш!

ivchotr

На печката се предаде онзи ден. Не щя да завърти, а таблото пощуря, чак километражът и оборотомерът се тестваха до откат и обратно :D На мултицет показа 12.24 волта. Нямам товарна вилка, ама в момента държи около 12.82 волта. Утре ще го сложа на колата да видя има ли утечки, зарежда ли нормално и т.н. Колата сме я взели с него преди 5+ години, а колко е изкарал преди нас идея нямам. На моята акумулаторът е на минимум 4+ години, но хич не изглеждаше нов когато я взех с него.
Та при нормално зареждащ алтернатор и липса на сериозни утечки при продължителен престой без да се ползва, акумулаторът изкарва много време, ако е читава марка. Един китайски ми умря от раз, без да боледува. Като Форд (rofl) (rofl) (rofl)

ADiDimitrov

Има един метод но не гарантирам че е точен и достоверен! Трябват двама души единия пали сутринта студена, другия мери с мултицеда докато стартера върти! Пада ли под 9 волта, значи е пътник! Но пак казвам метода не е надежден!

ivchotr

Ами то е нормално да пада волтажът при завъртане. Все пак стартерът гълта яко ток.

Акумулатора, дето сега го съживявам, така са го запечатали, че няма отваряне. Иначе винаги им доливам вода, ако се налага. Този ако е оголил плочите, няма да има много шансове да изкара зимата.

ivchotr

Сложих днес акумулатора на печката, като преди да го вържа изцяло проверих за утечки. Има загуба около 0.01 - 0.02 ампера, което е повече от доволно, сиреч няма нищо притеснително. Акумулаторът беше на 12.8 волта при монтажа и колата запали от четвърт оборот. Ама тя така си пали по принцип. Обаче завъртя бая мудно. Ако трябваше да се развърти 1 - 2 оборота, можеше и да не стане. Явно ще се ходи при акумулаторчик с товарна вилка. И най-вероятно този храбрец ще отиде за скрап, а в коша ще влезе ново попълнение.
Обаче при работещ двигател зарядното напрежение се въртеше около 14.7+ волта, без значение дали са включени консуматори или не. Пробвах с парно на макс, фарове и подгрев на задното стъкло, промяна нямаше - твърдо 14.7+ волта.
Въпросът ми е възможно ли е този дъргел да е със смарт зарежане? Преди, когато акумулаторът въртеше стартера както трябва, зарядното напрежение беше около 14.2 - 14.3 волта. Знам, че моделите със смарт зареждане могат да вдигат напрежението до 15.2 волта, ама там се ползват и по-устойчиви акумулатори, пригодени за такъв заряд. Печката е 2000 г. и малко ме съмнява да е смарт. А и диагностиката ми не я хвана и по двете кан шини. Според мен е по-вероятно алтернаторът да "усеща", че акумулаторът е взел - дал и да подава по-голямо напрежение, обаче не знам доколко е възможно това в тази кола. При предишни други марки се е случвало подобно нещо, без да са били смарт.
Ако пък алтернаторът се е бъгнал нещо, това леко презареждане може да ебава акумулатора.

Някакви идеи?

Alexi

Цитат на: ivchotr в 03 Януари 2020 22:36:57
Ами то е нормално да пада волтажът при завъртане. Все пак стартерът гълта яко ток.


ей това изречение е дълбоко погрешно .. на тоя принцип работят и товарните вилки - ако при товар около 50% от максималния ток ( примерно 300А ) напрежението пада до 9 волта или надолу акумулатора е заминал ( или не е зареден ) хубав нов акумулатор няма да падне даже под 12 волта при въртене на стартер

ivchotr

Може и да си прав. Макар, че съм наблюдавал акумулатори, които си развъртат без грижи, да падат с някой и друг волт в момента на стартиране. Може и да не е било до 9 волта, де.

То в моя случай може и стартерът да е тръгнал към разбити втулки.