Проблем с охлаждането на Форд Галакси 1,9 тди 2000 год. 116к.с.

Започната от Ивайло Кинкин, 31 Юли 2019 21:29:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ивайло Кинкин

Здравейте!
С две думи проблема ми е следния:
Преди месец си закупих форд галакси 1,9 тди 2000 год. 116к.с. Обслужих го както си трябва. В събота реших със семейството да отидем на море. Речено сторено. Да ама не... Както си шофирам при температура 90 градуса, отчетена от стрелката на таблото изведнъж отчита 130 градуса и светна алармата за прегрял двигател. Веднага спирам и отварям капака. Гледам от разширителния съд изтича антифриза под налягане. Перката на радиатора в това време върти. Изчаках да се охлади системата, отворих капачката, вътре няма никой в разширителния съд. Налях вода и леко полека обратно към къщи, като на 5 километра спирам да видя има ли вода в разширителния съд. Като стигне температурата 90 градуса и вземе леко да ги подминава водата тръгва да излиза от отдушника на разширителния съд отдолу. И така се прибрах. Отидох при майстора дето ми прави колата и той вика скачай вътре да се возим. Тръгнахме за Беклемето. Пак като стига 90 градуса почна да изхвърля течност. Температурата е 90 градуса но по големите наклони вдига до 100 - 110 но явно включва вентилатора и температурата пада до 80. Но пак като направи 90 и тръгва да изхвърля антифриза. Купихме нова капачка. С нея теча при 90 градуса е по-малък но пак си изхвърля. Оставихме колата да се охлади до сутринта и като отворихме капачката се чува фъскане, но не можем да определим от свръхналягане ли е или от вакумно подналягане. Водата е на дъното на разширителния съд. През ауспуха изобщо няма бял пушек или каквото и да е отклонение. Колата си пали нормално. Закачихме я на компютър да видим кога включва перките. Първа скорост на 92 градуса, втора на 95 градуса. Другото което ми направи впечатление, че при пуснато парно на топло при нанагорнище парното се губи (почва да духа много по-хладно). Днес ходих да направя тест за СО2 в охлаждащата течност. Човека повтори теста два пъти и ми каза, че според теста всичко с гарнитурата и главата е ОК. Направо нямам вече никаква идея какво може да е на тази кола.
Моля дайте някаква идея! Помагайте, пък ще почерпя.


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ивайло Кинкин


Ilko G

Цитат на: Ивайло Кинкин в 31 Юли 2019 21:29:10
Здравейте!
С две думи проблема ми е следния:
Преди месец си закупих форд галакси 1,9 тди 2000 год. 116к.с. Обслужих го както си трябва. В събота реших със семейството да отидем на море. Речено сторено. Да ама не... Както си шофирам при температура 90 градуса, отчетена от стрелката на таблото изведнъж отчита 130 градуса и светна алармата за прегрял двигател. Веднага спирам и отварям капака. Гледам от разширителния съд изтича антифриза под налягане. Перката на радиатора в това време върти. Изчаках да се охлади системата, отворих капачката, вътре няма никой в разширителния съд. Налях вода и леко полека обратно към къщи, като на 5 километра спирам да видя има ли вода в разширителния съд. Като стигне температурата 90 градуса и вземе леко да ги подминава водата тръгва да излиза от отдушника на разширителния съд отдолу. И така се прибрах. Отидох при майстора дето ми прави колата и той вика скачай вътре да се возим. Тръгнахме за Беклемето. Пак като стига 90 градуса почна да изхвърля течност. Температурата е 90 градуса но по големите наклони вдига до 100 - 110 но явно включва вентилатора и температурата пада до 80. Но пак като направи 90 и тръгва да изхвърля антифриза. Купихме нова капачка. С нея теча при 90 градуса е по-малък но пак си изхвърля. Оставихме колата да се охлади до сутринта и като отворихме капачката се чува фъскане, но не можем да определим от свръхналягане ли е или от вакумно подналягане. Водата е на дъното на разширителния съд. През ауспуха изобщо няма бял пушек или каквото и да е отклонение. Колата си пали нормално. Закачихме я на компютър да видим кога включва перките. Първа скорост на 92 градуса, втора на 95 градуса. Другото което ми направи впечатление, че при пуснато парно на топло при нанагорнище парното се губи (почва да духа много по-хладно). Днес ходих да направя тест за СО2 в охлаждащата течност. Човека повтори теста два пъти и ми каза, че според теста всичко с гарнитурата и главата е ОК. Направо нямам вече никаква идея какво може да е на тази кола.
Моля дайте някаква идея! Помагайте, пък ще почерпя.

Термостат?  Или въздух дърпа от някъде и го вкарва в системата.