C max 2.0 Duratec 2009 г. - проблем със съединителя

Започната от Spokomen, 05 Август 2019 12:03:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Spokomen

Здравейте колеги,
Порових във форума, но тъй-като нищо не разбирам, реших че е най добре да опиша проблема и да разчитам на конкретни мнения.
При отпускане на съединителя, в момента в който зацепи, сякаш нещо спъва двигателя и колата забива нос ( това забива нос е пресилено, но определено сякаш леко губи мощност). Особено изразено е при смяна на ниските предавки - от първа на втора и от втора на трета и когато оборотите са ниски - около 2000. Ако е с прекалено много газ и на високи обороти, почти не се усеща. Самия съединител не приплъзва. Моля, ако някой има представа на какво може да се дължи това - да споделя. Налага ли се да се прави нещо, да се сменя съединител.....което май ще е скъпо удоволствие.
Предварително благодаря на всички за отделеното време и споделените знания и опит.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


ADiDimitrov

Така както го описваш прилича точно на буксуваш съединител! В крайна сметка съединителя е едно от нещата което или работи или е свършил и е за смяна 😀!

ivchotr

Ако съединителят буксува, при натоварване двигателят ще си увеличава оборотите, докато колата няма да иска да върви. В описания по-горе случай човекът говори за спъване на двигателя, което не звучи като да се увеличават оборотите.

todoroff

При се получава така, когато включа климатроника.  (tooth)

Spokomen

#4
Здравейте отново,
Да дам малко пояснения. Съединителя не боксува, имам предвид след като вече e зацепил. Двигателя не вдига обороти без да ускорява адекватно колата, независимо на коя скорост съм и че педала на газта е до край. Проблема е в момента в който зацепва. Един познат спомена че имало някакъв демпферен диск, или маховик, или дявол знае какво, който струвал майка си и баща си.....
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

todoroff

Ако си дал газ до ламарината и двигателят не вдига обороти, търси проблемът в двигателя а не в съединителя. Ако съединителя не зацепва правилно, двигателят ще вдига обороти а колата няма да ускорява.

Spokomen

Колата ускорява добре. Оборотите се качват и колата ускорява без съединителя да превърта.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

todoroff

Ти си написал това : -Двигателя не вдига обороти без да ускорява адекватно колата, независимо на коя скорост съм и че педала на газта е до край.
А сега пишеш това: -Колата ускорява добре. Оборотите се качват и колата ускорява без съединителя да превърта.
Кое е вярното ? Няма как да ти помогне някой, ако казваш противоречиви неща. Поне аз не разбирам, какъв е проблемът.

Spokomen

#8
Цитат на: todoroff в 06 Август 2019 12:14:31
Ти си написал това : -Двигателя не вдига обороти без да ускорява адекватно колата, независимо на коя скорост съм и че педала на газта е до край.
А сега пишеш това: -Колата ускорява добре. Оборотите се качват и колата ускорява без съединителя да превърта.
Кое е вярното ? Няма как да ти помогне някой, ако казваш противоречиви неща. Поне аз не разбирам, какъв е проблемът.
Извинявайте, явно не обяснявам добре:( Имам предвид, че двигателя не вдига обороти без колата да ускорява. Чувал съм, че при приплъзгащ съединител двигателя вдига обороти, а колата не ускорява адекватно. При мен ускорението и оборотите са в синхрон. Проблема е в момента в който съединителя зацепва.Тогава за момент оборотите падат и все едно че двигателя претриса.
Още веднъж се извинявам за обърканите обяснения
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Ozzie

е подай малко газ като зацепва съединителя
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Spokomen

Цитат на: Ozzie в 06 Август 2019 12:23:40
е подай малко газ като зацепва съединителя
:):):)
Въпреки, че нищо не разбирам от коли, съм карал над десетина, включително и два форда. Карам повече от 30 години. Подавам газ като отпускам съединителя:) и "малко" и повечко, но за съжаление проблема си го има. До този момент не ми се е случвало подобно нещо като ефект.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ADiDimitrov

Изчисти си дросела! При теб е електронен както и педала на газта! Нямаш жило както на по старите коли! Там ти е проблема но решението не знам точно какво е! Можеш да почистиш дросела с контактен спрей и електрониката на педала, но аз лично второто не бих пипал.

ivchotr

Електрониката на педала е един потенциометър, в който няма нищо сложно - графитни пътечки и фини метални четци. Обикновено се изтрива графитът от пътечките. Обаче симптомите са далеч от това, за което говори човекът. Ако демферните пружини на съединителя са заминали, ще претриса не, ами и по-зле ще става с времето.

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 06 Август 2019 22:02:06
Електрониката на педала е един потенциометър, в който няма нищо сложно - графитни пътечки и фини метални четци. Обикновено се изтрива графитът от пътечките. Обаче симптомите са далеч от това, за което говори човекът. Ако демферните пружини на съединителя са заминали, ще претриса не, ами и по-зле ще става с времето.
Ами той човека не казваше че тресе а липса на мощност, а, така си го обяснявам когато пуснеш съединителя инстинктивно подаваш газ, но като имаш проблем с дросела все едно не подаваш газ и чувството е точно все едно си загубил мощност! Особенно когато това става за секунда две !

ivchotr

Е, да. От разстояние не са ли добре обяснени симптомите, можем само да гадаем какъв е проблемът.