Въпрос за EGR

Започната от Ispaneca, 25 Юни 2017 04:09:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ispaneca

Добър вечер.Имам форд мондео мк3 2.2 tdci евро 3.
Турбината на колата свири неприятно и предърпва леко в движение на 5та между 90-100 км.Неотдавна свалях Егр клапана за почистване и при монтажа забравих да сложа малката вакумна тръбичка.И колата тръгна като чисто нова.След като видях тръбичката я сложих и колата си тръгна по стария начин.Пробвах като затапих клапана с металната плочка и колата вървеше без грешка,но турбото продължи да си свири.В момента карам с извадена вакумна тръбичка и без плочката за затапване на клапата.Четох по чуждите форуми,но никой не може да даде точен отговор защо се получава така.Другия месец ще отида на диагностика и се надявам да разбера ако има нещо за смяна.Какво е вашето мнение?Защо като махна тръбичката проблемите изчезват.Не го ли елиминирам по този начин.И защо когато я сложа на мястото и и запуша клапата с металната плочка(тоест пак го елиминирам от работния процес)турбото свири неприятно за човешкия слух.Извинявам се ако е малко объркващо.


hotblooded

Има много дребни и да пръв поглед безобидни неща, който водят до това:
1 - теч на масло от вакуумен помпата - прецаква уплътненията на електромагнитните клапани управляващи EGR-a и актуатора на турбото
2- нацепени маркучи по вакуум системата
3-скъсана мембрана на актуатора на самия EGR
4-пружината на EGR-a е омекнала и закъснява закъснява затвори клапана
5- водещата втулка на клапана на нахакана с сажди и задържа
6- комбинация от горните

Alexi

или с 2 думи ЕГР-а не работи добре ,но и затапен не е добре да караш най малкото гори повече ,смени го тия евро 3 са евтини .. а за свиренето - може да е тръгнала ,или просто някой вече ти е извадил катализатора - пак се получава подобен ефект

Ispaneca

#3
Благодаря за орговорите.Ще пиша по темата когато я закарам на сервиз.

Petar 1966

Здравейте колеги, днес свалих ЕГР-а.Оказа се, че не е толкова задръстен, имаше нагар и сажди,но очаквах много повече.Накиснах го в газ за горене за една бира време :D.
След като го почистих,опитах с пръст да натисна клапана,но не се получи.Викам си-айде,спекъл е яко! Тогава с дорник и чук(ако не стане с 🔨, значи е по електрониката  (tooth))почукнах леко и се оказа,че подава.Явно пружината е много здрава.
Но все пак да попитам-толкова ли трудно трябва да се натиска,яка пружина?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

hotblooded

Изобщо не ти трябват чук и дорник. И времето за което си го киснал е малко.  Остави го една нощ.... Ако намериш и ултразвукова вана където да го потопиш още по добре..

Petar 1966

Добре се получи и с това накисване.Не беше и толкова задръстен, очаквах много повече.
Питането ми е за пружината-толкова ли трябва да е яка,та да не може да се натиска с пръст?
Още едно питане: мисля да почистя и смукателния колектор, нужно ли е да сменя гарнитурата (на колектора)като го сваля?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

hotblooded

Колега, тоя е6ан клапан блокира не заради нагара който виждаме, а заради саждите влязли между стеблото на клапана и водача му. Тях не ги виждаме но причиняват блокирането, добре почистен клапан се движи без помощта на чука.

Petar 1966

Значи нищо не съм направил  :-[ . Явно трябва да се движи с лекота,с пръст като го натиснеш.
Добре, ще се сваля наново.Трябва и всмукателния колектор да се почисти.А гарнитура нова ли трябва,че да съм подготвен, като разглобя,а не тепърва да търся.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

hotblooded

Няколко пъти съм свалял - не съм сменял гарнитура.  Но можеш да си вземеш едно парче клингерит за всеки случай,и ако се наложи да си изрежеш


Alexi

ЕГР ако е вакуумен няма да се движи на ръка ,доста яко натискане ще трябва .. а гарнитурата му е една метална ,клингерита би изгорял според мен .

Petar 1966

Да, вакуумен е клапана, не е електронен.Само едно маркуче влиза в него, никакви кабели.Значи е много здрава пружината,хм.....
А въпроса ми е за гарнитура на смукателния колектор, между колектора и главата.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Alexi

там са едни пръстени ,сменят се с оригинални ако омазнява

Petar 1966

Благодаря за отзивчивостта на всички!
Не съм видял да омаслява,така че сигурно няма да ги сменям.А ще проверя и подгревните свещи.Че много ме съмняват.....
Само с мултицет дали ще е достатъчно, или да ги свалям (ако мога да ги отвия)и да им подам ток?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Ozzie

Мултицет е достатъчен, само да не забравиш да свалиш общата шина.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

hotblooded

Мултицетът не е достатъчен за да провериш подгревните свещи.  Мултицетът ще ти покаже че електрически свещите са ок, но това не значи че греят както трябва (загряват при върха), или не са налепани с нагар.
Свещи се проверяват чрез сваляене и проверка къде се зачервяват, и ако е необходимо се почистват от нагара...

Petar 1966

#16
Много благодаря!
Май са изгорели защото няма разлика в напрежението на акумулатора след изгасване на лампата за подгряване.
Като извърша манипулацията,ще споделя за резултата.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!