Живот на DPF?

Започната от cristooo, 14 Септември 2020 13:53:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

cristooo

Здравейте.
Опитам се да си изясня някои различия между вариантите на 2-литровия PSA 140 коня мотор, влаган от Пежо/Ситроен като DW10BTED4 и от Форд като QXWA.
При PSA, техния FAP филтър се очиства чрез онази Eolys течност, а при Форд не знам как става, може би с инжектиране на повече гориво, но си се чисти "сам", без добавки. Сравнявам евро 5 двигателите.
При Пежо/Ситроен, на това поколение ФАП-филтри им дават живот около 180-220 хил. км (при пъврото поколение живота е бил много по-кратък), но никъде не мога да намеря информация, какъв е живота на фордовския самопочистващ се DPF. Някой има ли отнякъде (достоверно) такава информация? По-дълъг ли е живота на фордовския DPF в сравнение с френския FAP? И второ - живота на катализатора и на филтъра за твърди частици съизмерими ли са, или едното издържа повече от другото? И кое издържа повече?

Моля без включвания от типа "А бе махаш го и да не ти пука". На мен ми пука.

Поздрави - Христо.


FoMo4

DW10 впръсква нафта в цилиндъра при изпускателния такт, DW10C впръсква нафта през специална дюза, намираща се преди DPFa. Дюзата има и подгревна свещ (като тези, които подгряват цилиндрите) за да загрее до определена температура нафтата.

Колко може да издържи, зависи от начина на екесплоатация. При много градско каране, филтъра ще се задръства доста по често, по чести регенерации, което ще съкрати живота му.

Свалял съм задръстен, 12 годишен DPF (200000км, ама сигурно са 300000км) на DW10 двигател, чийто катализатор обаче, не беше запушен изобщо.

cristooo

#2
Благодаря за отговора. :)
А при диагностика на Форд с тези двигатели може ли да се види състоянието на ДПФ-а. Примерно, при диагностика на едно Пежо във фирмен сервиз, изникна инфо, че прави регенерации през 250 км, при положение, че референтната стойности за нов филтър беше за регенерации над 900 км. В последствие се оказа, че колата беше на 280 хиляди, а не на под 100 хил., както твърдяха. Също така при Пежо/Ситроен излиза информация за оставащ пробег до замяна на ФАП-а. При диагностика на Форд, изникват ли отнякъде подобни данни, от които може да се вадят изводи за остатъчния ресурс на филтъра, а от там косвено и за двигателя.

Може ли да се каже, че някоя от системите, на Пежо/Ситроен и на Форд, за очистване от саждите е по-добра и по-издръжлива?

FoMo4

Може да се види преди колко километра е била последната регенерация, но това си зависи и от стила на каране, какво е налягането преди и след филтъра, но данни за остатъчен ресурс не съм виждал.

Alexi

ДПФ-а на пежака като го купих на 80к км беше на диагностика на 80% .. след това не съм го поглеждал . Колко често ще прави регенерация зависи много от стила на каране . С течност определено е по добре от колкото да се впръсква нафта особено пък ако това впръскване е в такт издухване на някой от цилиндрите - много нелепа система с редица проблеми . Течността при мен беше горе долу наполовина последно като съм я гледал на диагностика ,вероятно никога не е доливано ( 3л мисля събира )

hotblooded

 Зависи най вече от карането.  Има коли на 350 000 км и
DPFa им не е запушен, има и такива дето махат DPF на 160 000...  Голям мотор, ако се кара много градско, цапа за "нула време"

Septerra

Ако Евро 6 мотора може да се ползва за някаква справка, предишното ми МК5 в момента е на 300 000 и DPF-а е в безупречно състояние. В града прави регенерация на около 300 км, извънграда трудно се долавя точно, но на доста повече. Никога не е влизала в сервизен режим и никога не е изкарвала чернилка. Там обаче мисля, че системата е доста по-прецизирана, отколкото при Евро 4 и 5 моторите, въпреки че отново не е с течност. Чак при Евро 6.2 моторите (EcoBlue, които вече не са разработка с Пежо) слагат и течност.