Шум в съединител/скорости

Започната от stenliivanov, 08 Май 2016 22:10:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stenliivanov

Здравейте,
Както вече писах от скоро съм собственик на Фокус 2.0 LPG мк.2.5. Според etis.ford.com кутията ми е MTX75.
Имам следното питане/притеснение: имам един шум като леко стържене/жужене когато съм спрял при отпуснат съединител. Когато натисна съединителя това изчезва тотално. В движение не се чува или поне аз не го чувам. Когато натисна съединителя и го отпусна се чува едно чукване.
Освен това има такова еднократно чукване и когато съм на скорост и рязко отпусна газта или когато карам на скорост и натисна газта - при натискането на газта.
Консултирах се с майстор, който ми е близък и според него всичко идва от прецакан лагер-помпа и евентуално пружини на феродовия диск.
Бих искал да попитам дали някой не е имал подобни шумове в колата си и ако е имал и ги е премахнал - на какво са се дължали.
Освен това забравих да кажа, че като гася колата ако не съм натиснал съединителя също го има това чукване - не е тракане многократно а еднократно изчукване.

Ще съм благодарен за мнения и насоки!
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG


Alexi

жуженето е по скоро лагер на първичния вал ,май е слабо място на тая кутия.. може да изкара доста така .. чукането може да е от много неща,като за начало си виж тампоните на кутията и двигателя

Pyrhel

Ако не е тампона, както казва Алекси, виж дали не е с двумасов маховик. Почти сигурен съм, че 1.8 и 2.0 са с DMF и може той да е разбит.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

stenliivanov

Цитат на: Pyrhel в 08 Май 2016 22:52:14
Ако не е тампона, както казва Алекси, виж дали не е с двумасов маховик. Почти сигурен съм, че 1.8 и 2.0 са с DMF и може той да е разбит.

Благодаря ви за мненията!

Със сигурност е с двумасов маховик. И аз за него се съмнявам, но понеже оборотите са ми стабилни и на място и по инерция когато съм на свободна и няма металическо чукане и стържене както описват в други форуми и нямам вибрации се надявам да не е той.
Аз така и не намерих тема и детайлно описание на симптоми на заминал маховик при бензинова кола. Навсякъде се пише за дизелови и оставам с впечатление, че при бензиновите маховика е по-малко болка. Според майстора ми ако е маховик ще го разбера.
Така или иначе най-сигурната проверка е като се провери при смяна на съединител вероятно.
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

Ilian Petrov

Ако информацията тук е вярна - http://www.autofixa.ru/auto_company/ford/ford_focus_2008/ford_focus_2008_08.php , то само Дуратек 2.0 и ST-то 2.5 са с демпферен маховик, като на дизелите.
И аз съм чел, че при бензиновите уж по-рядко се скапва маховика.
От информацията също се вижда, че на 1.4, 1.6 и 1.8 скоростната кутия е iB5, а само на 2.0 е MTX75.

stenliivanov

Цитат на: Ilian Petrov в 09 Май 2016 08:48:26
Ако информацията тук е вярна - http://www.autofixa.ru/auto_company/ford/ford_focus_2008/ford_focus_2008_08.php , то само Дуратек 2.0 и ST-то 2.5 са с демпферен маховик, като на дизелите.
И аз съм чел, че при бензиновите уж по-рядко се скапва маховика.
От информацията също се вижда, че на 1.4, 1.6 и 1.8 скоростната кутия е iB5, а само на 2.0 е MTX75.

Ами аз слязох от един голф 3 дизел с демпферен маховик, който така и за 140 000 км докато го карах не се обади с идеята да избягам от тази опасност въпреки, че беше ми ясно, че пак ще имам такъв но ще е бензин и ако сега се окаже това ще бъда еб.си каръка  ^-^, но в крайна сметка ако е той ще се изръсят едни пари, но пък после се надявам докато я карам никога да не ми се наложи да го мисля това.

Явно ще се планира смяна на съединител и евентуално маховик заедно с лагера а после ако остане шума (както каза колегата от лагера на първичния вал) ще го преглътна щото не знам дали се ремонтира това ако се махне ще е още по-добре.

Ще се търсят приемливи оферти за комплект съединител, че виждам цени в доста сериозен диапазон  от 800 до 1300 лева за комплект.
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

Ilian Petrov

Да, смениш ли демпферен маховик, то би трябвало да изкара минимум едни 200 хил. км., стига да не караш след това като пилот от Ф1  :)
За съжаление е доста скъпичко удоволствието, та даже май е и най-скъпото като ремонт, което може да излезе при нашия модел /изключвам основен ремонт/.
От колегите тук знам, че най-добра цена може да се намери от Ebay или примерно http://www.eurocarparts.com/.


ivopolr

А какъв е изхода от ситуацията, че и аз имам същите симптоми?

iwo_19

колко кс е  мотора ти ? щото 1.6 90 кс няма демпфер...

ivopolr

1.6TDCi, 90кс е и има демпфрен /двумасов/ маховик


iwo_19


ivopolr

Цитат на: iwo_19 в 19 Април 2019 15:43:31
колко кс е  мотора ти ? щото 1.6 90 кс няма демпфер...
Ето какво излиза като като въведа моя VIN в сайта https://ford.7zap.com. Маховик finis code  1669556. А като въведеш финис кода в Гугъл или Ибей, какво излиза ?! - двумасов маховик /втората снимка/

Alexi

демферен е ,много ясно :)) освен ако искате да не е .. щото има и солиден афтърмаркет кит

dch

Здравейте,

Това "жужене" на празен ход и при мен го имаше, отидох за смяна на съединител и се оказа, че се сменя и лагер-помпата. Майстора като завъртя лагера на ръка, дрънка като от стара лагерна количка.

Duratec HE 2.0 145HP, SYDA

ivopolr

Цитат на: dch в 26 Април 2019 21:22:28
Здравейте,

Това "жужене" на празен ход и при мен го имаше, отидох за смяна на съединител и се оказа, че се сменя и лагер-помпата. Майстора като завъртя лагера на ръка, дрънка като от стара лагерна количка.

Duratec HE 2.0 145HP, SYDA
Колега би ли конкретизирал, какви бяха при теб симптомите?