Шум от веригата на разпределителините валове

Започната от ivopolr, 14 Април 2019 10:16:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopolr

Здравейте колеги, автомобила ми е ford focus мк2, 2006г., 1.6tdci, 280 000км. - предполагам реални.  От около година чувам шум като от поразхлабена верига в областта на зъбните колела на разпределителните валове. Моя двигател е конструиран с два вала, синхранизирани с верига, луфта на която се обира с обтегач /прилагам снимка/. С повишаване оборотите на двигателя се усилва и шума от веригата. Та въпроса ми е  следва ли да се принеснявам от наличието на този шум? Цената на самата верига и обтегача са в порядъка на 50 евро, но ако са износени зъбите на валовете, при тях цената е друга бира.


Alexi

според мен трябва да се вдигне капака и да се види какво е положението там ,от човек който може да прецени степента на износване

hotblooded

Tози шум понякога се дължи на охлабване на веригата, в следствие на запушени маслени канали към обтегача.  Наскоро един познат с Пежо оправи шума с няколко смени на масло през 2-3 седмици, но отиде в сервиз на Пежо и сменяше масло и филтър с оригинални.  С масло от промоции и разни сайтчета като Laino( пардон maslo) 1 - чудеса не стават.  Отделно че на тази верига, в Пежо я дават да се сменя през смяна на агренажен ремък.

Alexi

ами той ремъка го дават на 160к да се сменя ,ако веригата е заминала колата не си знае км най вероятно ,или маслото е сменяно "редовно" на 50к км

ivopolr

А е възможно и обтегача да е износен, като гледам пластмасов е!!! :o

Ozzie

Цитат на: ivopolr в 14 Април 2019 12:52:09
....като гледам пластмасов е!
това което наричаш "пластмаса" може да е полиамид или друг композитен материал с висока износоусточивост, което няма нищо общо с пластмасата от ежедневния бит
Както каза Alexi, без да се види фактическото състояние, всичко написано тук ще е хвърляне на боб.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

iwo_19

Смяната на веригата излиза около 1000 лв  / сваля се главата /, верига куча марка е 180 лв , обтегача също беше пари / сега не се сещам точно/, ще излязат  и други неща и така с труда става една хубава цифра.

ivopolr

#7
Иформативно: 1.6 tdci двигателя минава за малолитражен и съответно производителя е предвидил едноредова верига с работен ресурс около 150 000км. Друг е въпроса при по-големите двигатели като: 1.8, 2.0 и 2.2, при тях са поставени двуредови вериги, които издържат в пъти повече. Alexy е прав, че при рядка смяна на масло, или ползване на некачествено, живота на веригата и обтегача й се скъсяват. При мен положението все още не е съвсем критично но се замислям и проучвам въпроса.

iwo_19

1.6 се слага на пежо 407 и ситроен ц5, това  , ако са малолитражки ... Кое  е малолитражка , че новите фордове са по 1000 кубика и 100+++ кс. Нещата в двигателите са мръднали доста напред от времето на малолитражките.  1200 кубика  вече  е направо болид , а Ф1  са по 1600 кубика.

ivopolr

Цитат на: iwo_19 в 14 Април 2019 20:15:19
1.6 се слага на пежо 407 и ситроен ц5, това  , ако са малолитражки ... Кое  е малолитражка , че новите фордове са по 1000 кубика и 100+++ кс. Нещата в двигателите са мръднали доста напред от времето на малолитражките.  1200 кубика  вече  е направо болид , а Ф1  са по 1600 кубика.
Сега е така прав си /защото изнасилват моторите и съответно скъсяват живота им/, но преди 13 години явно не са мислили така. 1.6 е с едноредова верига а по-големите с двуредова, за мен това е важно. Нямам претенции като какъв ще окачествим 1.6 малолитраж или пълнолитраж.


hotblooded

 Колега, зае6и тея приказки за нисък ресурс на 1.6 TDCi /HDi.  Карам служебна баничарка, купуване нова и сега е на 278 к км. Напук че се кара с най евтино масло и филтри, сменяно през 20к...
Не си спомням да се е сваляла главата, със сигурност се махаше първа дюза,  но все пак вече 13 години не съм в сервиз а.

ivchotr

Когато клапаните станат на салата, тъкмо ще оправиш и тях :D

Alexi

ресурса на тая верига ( а и на която и да е верига в който и да е мотор ) със сигурност не е 150к км .. има хора ще ги направят тия км за 2г макс .. най малко е двойно на тоя пробег .. а и не се знае защо дрънчи ,както каза някой по нагоре може обтегача да е блокирал

ivopolr

То се е видяло ще се отваря "главата", дори съм набелязал конклетен ремонтен комплект. Ама както е писал колегата iwo_19 по-горе 1000лв. за отваряне на главата, нормална цена ли е?

iwo_19


ivopolr

Явно съм късметлия, говорих с майстор и ми обяви цена от 200лв. за труд, веригата и обтегача от мен. Дано не излязат износени зъбчатки, кобилици на валовете, лагери и прочее.

iwo_19

Късметлия си - верига куча марка е 180 лв , обтегача не помня , гарнитура на главата , шлайф на глава, зъбчатките се сменят задължително   = 800 кинта + 200 труд , таман си . Ако ще сменяш кобилици  и т.н.   има по 16 парчета в тоя мотор. Майстора  явно ти е роднина или съвсем го е закъсал , ако е някой с гараж-сервиз пред  блока помисли си добре ....

Alexi

аз не бих дал 1000 лв за ремонта на кола която струва около 3000 ,особено след като е в движение .. карам и това е - ако се строши - отива на части и следващата

Мишо

Не знам за 1.6 дали е така, но на Фокус 2.0 HDI ( TDCI ), 136 коня, 2007 г. веригата се сменя без да се сваля главата. Маха се всмукателния колектор ( който е едно цяло с капака на клапаните  ??? ), после се маха "горната" част на главата-алуминиев профил, който играе ролята на пети на лагерите на валовете, вадят се двата вала комплект с веригата. Слага се новата верига на валовете по белези и пак в комплект се слага в главата. Разбира се и нови обтегач и плъзгач и се затваря по обратния ред.

iwo_19

Аз  за каквото и да вляза в бокса под 150 лв сметка нямам , за дреболии говоря, като знам , че само горивния ми филтър е 100 лв какво повече да  коментираме. Такива са реалностите на автомобили след 2005 г.,  примерно. Няма  вече поддръжка за без пари, на който не му се дават - има велосипеди.


Мишо

Може би е така, не знам. Сам си правя колите и в сервиз не съм стъпвал мноооого отдавна ( а нямам и никакво намерение ). Идеята ми беше да не те баламосват за главата в сервиза.

Hendeka

#21
никъква глава не се сваля, 4-те дюзи, капак клапани които са и смукателен колектор, горната част на главата и това е.
Самата смяна не е трудна повече време отнема да измиеш всичко и да обезмаслиш и да подлепиш със силикон.

Мишо

Ааа да, забравих инжекторите и разбира се тръбичките миналия път.

iwo_19

Цитат на: Hendeka в 22 Април 2019 22:33:57
никъква глава не се сваля, 4-те дюзи, капак клапани които са и смукателен колектор, горната част на главата и това е.
Самата смяна не е трудна повече време отнема да измиеш всичко и да обезмаслиш и да подлепиш със силикон.
Кое  е горната част на главата , че долната е блока ?

Мишо


Hendeka

Да почти същото е с малко разлика, защото този мотор (от клипа) е 2.0hid. Но идеята е същата