Евентуална покупка на Фокус мк2,5

Започната от envo, 17 Април 2019 13:22:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

envo

Здравейте колеги.
Предстои ми евентуална покупка на фокус мк2,5.
Гледам само хечбек с ръчна скоростна кутия. Бюджета ми е около 7-8 хил. лв.
Предпочитам да е от частно лице по възможност да е закупена от Б-я.
Задължително с 4/5 врати.
Предишната ми кола беше фокус мк2 1.6 бензин 115к.с. с газ. Бях много доволен от нея, въпреки че я карах много малко време за съжаление.

Започват въпросите ми с какъв двигател да избера фокуса...

Дизели:
1. Гледам, че 1.6 TDCi 90к.с.(Peugeot) и 109к.с. са с дюзи Bosch.
2. 1.8 TDCi 115к.с. е с дюзи Delphi
3. 2.0 TDCi 110к.с. и 136к.с.(Peugeot) са с дюзи Siemens.

Кои дюзи се рециклират и кои не от по-горе изброените? Имат ли проблеми с ГНП?
Кой ДВГ бихте избрали и защо?
Отбелязал съм по-горе 2 Peugeot двигателя. Има ли и други, които са на Peugeot?
Предполагам всички останали са с Фордов ДВГ?

Бензиновите:
Отново въпроса ми е кой е по-сполучлив и кой бихте избрали.
Най-вероятно ще се слага газ за напред.
Тъй като съм карал 1.6 115к.с., диапазона ми е от 1.6 115к.с. до 2.0 литра.
Предполагам всички бензинови двигатели стават на газ?

Относно екстри, обслужвания и т.н. няма смисъл да питам, защото ми е пределно ясно.
При дизелите - маховик, дюзи, турбо задължително трябва да са ок при покупката, иначе са доста голяма сума.

Моля, ако имате насоки към даден екземпляр, може и чрез линкове на обяви да давате примери.
Благодаря предварително!
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


Alexi

1.8 е със Сименс при това поколение .Всичко се рециклира ,въпроса е за колко пари .Аз бих предпочел мотор на Пежо ,по възможност 2.0

ADiDimitrov

Вземай 2.0 бензин и не го мисли! Една газчица 12-13 в града на 0.92лв. и 8 извън града и си ти! Аз на дизел при тези обстоятелства не бих се върнал! Първия ми дизел беше с роторна помпа а не нафтата беше 0.80 лв. Тогава си беше жива далавера но уви сега стана или на газ или на ток 😀

envo

Цитат на: Alexi в 17 Април 2019 15:04:12
1.8 е със Сименс при това поколение .Всичко се рециклира ,въпроса е за колко пари .Аз бих предпочел мотор на Пежо ,по възможност 2.0

Имах Пежо 407 с този двигател 2.0 136к.с. на реални 200хил.км. Беше почнала да пуши когато си иска бяло, придърпваше когато си иска и ей такива щуротии. Бързо я продадох... Може би не съм случил на екземпляр, но от този ДВГ малко ме е страх сякаш  :)) Иначе на това купе на фокуса сигурно ще върви доста добре, а с едно ремапче отива на 170 коня :)
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivchotr

Чувал съм, че повече трябва да те е страх от 1.6 дизела на Пежо :D

envo

Цитат на: ivchotr в 17 Април 2019 15:57:55
Чувал съм, че повече трябва да те е страх от 1.6 дизела на Пежо :D

Защо?
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Запрян Б.


ADiDimitrov

Колега не знам защо се хвърляте на тия дизели?Сегашните команреал системи и съответните дюзи са много капризни към тукашната нафта! Отделно ДПФ, еко норми и какво ли още не. Да не говорим, че това което идва от западна Европа и е дизел рядко е на под 300 да не кажа 400 к. км!! Определено заложи на бензин, а там колкото е по голям мотора, толкова е по здрав и издръжлив! Пък ако ти е скъпо кеф ти газ, кеф ти метан  8)

ivchotr

Цитат на: envo в 17 Април 2019 16:29:38
Защо?

Цитат на: Запрян Б. в 17 Април 2019 17:23:27
ЕЖК,  чувал е колегата :)

Не съм го чул от една жена, дето го е казала, а от човека на когото вярвам най-много, когато става въпрос за двигатели и въобще за автомобили. Защото го търсят от половин България, че и от чужбина, когато имат някой трудно разрешим проблем. Та... когато бях тръгнал да си търся друга кола, първата на която се бях спрял, беше точно такъв 1.6 дизел. Моторът имаше няколко видими потенциални проблеми, но не съм запознат в подробности с устройството му. Естествено го питах какво може да ми каже за този мотор. Първите му думи бяха буквално: "Тези най-много ги обичам." Питам го аз да каже нещо по-подробно, а той продължи: "От тях изкарвам най-много пари."
Повече не ми трябваше да знам. Естествено го отказах този Форд. Сега, за да не ме обвинят от Пежо, че говоря срещу продуктите им, ще кажа всеки да купува каквото му душа иска.

iwo_19

1.6 TDCI 90 кс, няма дпф , дюзи Бош, няма демпфер , нищо не гори - прекрасна кола. Но трудно ще намериш читава. Който има такава трудно я продава. Другото са форумни лакардии.


ivopolr

Не спорете колеги, форумните корифеи са го казали: - "Има два вида двигатели - поддържани и неподдържани". Успех на колегата отворил темата с редовно обслужван мотор!

hotblooded

  Колега,  дали бензин или дизел - не тръгвай предварително към едното и другото.  Вярно че има изпатили хора от едното и другото, но повечето пъти проблемите са от това че купуваме горблянски (дупнишки, врачански) курници, стигнали до България, просто защото в белите държави искат пари да ги хвърлиш на скрап.
  Със 1.6 TDCi /HDi имам опит с служебни баничарки - вече наближават 300к км,  карат се с долнопробно масло (най евтиното) и филтри от същия клас, зареждат се от където се свари, от 5 коли с тоя пробег - имаме една "хвърлила" турбо,  преди да започна работа,  миналата есен  още една направи проблем, пак от сервиза казаха турбо, ама се оказа че е от клапана за управлението му.   Колите са сервизни,  и колегите ги карат на мръсна газ и обороти до  лютеницата през повечето време.
  2.0 HDi/TDCi - "пенсионирах"  служебна кола на 450 к, без никакви ремонти по двигателя,  но накрая тампоните на двигателя бяха леш, задното окачване - леш,  закърпихме я и сега е пазим само за градско (Destroyer)  (rofl)  но това са коли дето са изкарани на 0 км от магазина, и им се пазят фактурите за обслужване.
  Бензинките - със сигурност нов внос бензинка е по малко измъчена от печка. Дет се вика на бензинката умножаваш километража по 2,  на дизляка по  4  за да получиш реалния пробег на курниците по автокъщите. Само внимавай със колите със заводско гЪзово - доста често са измъчени повече и от най нещастното BMW дизел комби в Дупница...

Запрян Б.

Цитат на: ivopolr в 17 Април 2019 20:18:08
Не спорете колеги, форумните корифеи са го казали: - "Има два вида двигатели - поддържани и неподдържани". Успех на колегата отворил темата с редовно обслужван мотор!

подкрепям напълно, а това че ако е бензин и ще е на по-малко километри също е един голям мит ...

envo

До колкото прочетох из форума за бензиновите мороти на фокус мк2.5:
всички бензинови мотори, освен 2.0 не са с демпферен маховик.
Та, ако ще купувам бензинова, може би ще бъде отново 1.6 115к.с.
Не ми трябва кой знае каква бърза кола. В момента съм с 1.9 тди 90к.с.+ремап на около 120к.с. и 250Нм
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivopolr

#14
Цитат на: envo в 20 Април 2019 06:19:55
До колкото прочетох из форума за бензиновите мороти на фокус мк2.5:
всички бензинови мотори, освен 2.0 не са с демпферен маховик.
Един демпферен маховик струва около 350-400Евро и по българстиге сайтове е под 800лв. Та според мен не си струва да откажеш хубав и по-мощен екземпляр заради тази сума, пък дали ще си "замине" маховика дакото е при теб си е божа работа.  Edit: пълен комплект маховик, съединител и лагер попомпа марка SACHS - 879,35лв. в  два български сайта. Между другото като вземеш бензинка ти тия пари, че и отгоре, ще ги дадеш за газова уреда нали.

envo

Цитат на: ivopolr в 20 Април 2019 08:14:11
Един демпферен маховик струва около 350-400Евро и по българстиге сайтове е под 800лв. Та според мен не си струва да откажеш хубав и по-мощен екземпляр заради тази сума, пък дали ще си "замине" маховика дакото е при теб си е божа работа.  Edit: пълен комплект маховик, съединител и лагер попомпа марка SACHS - 879,35лв. в  два български сайта.
Колега не знам в кои сайтове гледаш, но в intercars комплект съединители на SACHS излизат 2 модела (2 диаметъра):
1. 2290 601 046 - 1591,30лв.
2. 2290 601 047 - 1255,00лв.

Предполагам по-евтиния вариант ще е.

Комплектите включват: маховик+притискателен+феродов диск+лагер помпа+болтове

Иначе гледам, че има и друг вариант, като например:
LuK: 600 0227 00 - 1294,32лв.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivopolr

Гледал съм за 1.6TDCI 90кс., Sachs - 2290 601 017, https://www.avtochastionline24.bg/sachs/1219795 и https://www.autodoc.bg/sachs/1219795. За други двигатели наистина на съм гладал но мисля, че цените не са особено по-различни.

envo

Цитат на: ivopolr в 20 Април 2019 08:48:40
Гледал съм за 1.6TDCI 90кс., Sachs - 2290 601 017, https://www.avtochastionline24.bg/sachs/1219795 и https://www.autodoc.bg/sachs/1219795. За други двигатели наистина на съм гладал но мисля, че цените не са особено по-различни.

АААА ок, аз говоря за бензиновия мотор 2.0 145к.с.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivopolr

Понеже гледаш конкретно LuК, пак там: маховик LuK ZMS за двигатели с двумасов маховик за FORD FOCUS II (DA_) 2.0 145 K.C. - 467,28 BGN  https://www.avtochastionline24.bg/ford/focus-ii-da/18304/10157/disk_na_mahoevik

envo

В крайна сметка каквото и да взема е малко на късмет.
Просто преди покупката трябва да се огледа доста щателно дадения екземпляр+комп. диагностика естествено.
Голям бонус е ако е с 2 комплекта зимни и летни гуми.
Иска ми се сякаш да е бензинова кола, не че не съм доволен от дизела в момента.
С нашите горива да караме дизелова кола в Б-я е малко т***к.
Ремонтите ще си ги правя аз, тоест за майстори пари няма да давам (с изключение на дюзи, ГНП, турбо).
Миналата седмица ми рециклираха турбото например и ми излезе 325лв. (тук не плащам труд да отбележа! само частите).
Така, че и то не е много скъпо като обслужване. (имаме колата от 12 години и турбото не е пипано).
Ще събирам все още мнения и препоръки та да видим...
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


hotblooded

 Колега, стига да не наливаш "Тунджа" - нищо им няма на горивата.  Видял съм над 10 коли на по 300+ хиляди км, купени нови и карани само в България, с наша нафта и нито дюзи, нито турбо, нито EGR се е прецакал.  С EGR-a имах проблем с Мондео-то, но пр Мк3 евро 4 имаха фабричен дефект

iwo_19

Цитат на: envo в 20 Април 2019 08:38:31
Колега не знам в кои сайтове гледаш, но в intercars комплект съединители на SACHS излизат 2 модела (2 диаметъра):
1. 2290 601 046 - 1591,30лв.
2. 2290 601 047 - 1255,00лв.

Предполагам по-евтиния вариант ще е.

Комплектите включват: маховик+притискателен+феродов диск+лагер помпа+болтове

Иначе гледам, че има и друг вариант, като например:
LuK: 600 0227 00 - 1294,32лв.

Може и  такъв да има :
https://www.autodoc.bg/sachs/13581285


ADiDimitrov

Колега и аз карах VAG 1.9 110 - ка и сега минах на фокусник 2,5 2.0 газ бензин! Честно да ти кажа за нищо на света не бих се върнал на Вага! Разход в града при тези условия на луд трафик в момента ми е 12/100 по 0.90 лв. Комплект съединител и лагер помпа със смяната са 600 лв. Маховика не се сменя ако не е на едни 500 - 600 к. км. Еко нормата е евро 4, а ако приемат новите промени за колите на газ минавам на евро 5! Динамкиата е доста по сериозна от фалвето, а мотора е доста издръжлив! Има си някои косури, но определено е доста надежден и здрав мотор и е за предпочитане от 1,6!  Болежките са регулаж на клапани, проблеми с вихровите клапи и дросела е електронен което усложнява системата, но всичко е бял кахър сравнение с това което би ремонтирал на някой от дизеловите мотори!

Alexi

то по същата логика ако се качиш на дизел 170 коня тоя 2.0 астматик няма да го погледнеш .. нали .. сравняват се еквивалентни мотори