Проблем със задна на Focus 1.0 EcoBoost

Започната от nickbg321, 02 Април 2019 13:34:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nickbg321

Здравейте,

Отскоро съм собственик на Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 к.с. 2015 г. с 5-степенна механична кутия. Автомобилът е върнат от лизинг, закупен от Мото-Пфое. Забелязах следния проблем, който доста ме притеснява:

От време на време, при включване на задна, когато тръгна да отпускам съединителя, за да потегля, се чува хъркане и трябва да я включа на ново, за да се оправи. Все едно лостът не е влезнал като хората, не съм сигурен как по-добре да го опиша.

На много места се споменава, че това се дължи на липсата на синхронизатор за задна, но мисля, че при мен проблемът идва от нещо друго, защото се случва и когато колата не е била в движение.

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и какво мога да очаквам като ремонт?
Благодаря предварително!


Pyrhel

Според мен по-добре не очаквай нищо като ремонт, защото всичко, свързано със скоростни кутии, е скъпо... :-[

Почти всички "хъркат", ако колата не е напълно спряла, педалът не е натиснат докрай или ако лостът не отиде до края.

Според мен, ако изобщо има някакъв проблем, е свързан или с тампони на мотора/скоростите, или с регулиране на жилата/лостовете за скоростите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nickbg321

#2
Цитат на: Pyrhel в 02 Април 2019 14:09:46
Според мен по-добре не очаквай нищо като ремонт, защото всичко, свързано със скоростни кутии, е скъпо... :-[

Почти всички "хъркат", ако колата не е напълно спряла, педалът не е натиснат докрай или ако лостът не отиде до края.

Според мен, ако изобщо има някакъв проблем, е свързан или с тампони на мотора/скоростите, или с регулиране на жилата/лостовете за скоростите.

Здравей колега!

И аз първоначално помислих, че може би не вкарвам лоста докрай, тъй като все още не съм свикнал напълно с колата, но след като го направи няколко пъти започнах да обръщам доста по-голямо внимание на това нещо и забелязах, че дори когато е вкаран докрай го прави.

sinnerman

В упътването за експлоатация пише, че колата трябва  да е в покой и след 3 секунди да включиш лоста на задна. Това е заради липсата на синхронизатор. Хъркането идва от недокрай влезнал лост. Нямаш проблем.

saggy

При чисто нов фокус МК2.5 наблюдавах същото поведение и считам, че беше нормално. При директно прехвърляне от 1ва на задна скорост, без да има пауза от няколко секунди или при не добре влезнал лост се получаваше. Моят фокус също прави това, но доста рядко и ако наистина не вкарам добре лоста или бързо превключа от 1ва на задна.

Pyrhel

Цитат на: saggy в 02 Април 2019 15:23:13бързо превключа от 1ва на задна.
При спряла кола и натиснат съединител? :o Тогава нищо не трябва да се движи в кутията, доста странно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

bronc

При мен понякога се получава при вкарване на 1-ва скорост - усеща се как лостът не влиза до края. Ако потегля без да включа 1-ва наново, се получава подобен звук, който ми напомня, че предавката не е влязла (tooth)

iwo_19

жило  за смяна, за всеки случай да се тества и съединителя

nickbg321

Записах час в Мото-Пфое, да я погледнат, за да ми е мирна главата. Пък дано си въобразявам, че има проблем. :) Ще ъпдейтна темата в последствие, ако може да помогне на някой друг с подобен проблем.

exclusiveremix

Четвърти Форд караме,всичките бяха такива.След първия се научихме,педала докрая,хубаво вкарваш задната да си сигурен,че е влязнала на позиция и отпускаш бавно,ако случайно изхърка.Всякакъв друг начин да"побързаш" с вкарването на задната хърка.Фокуса ми от магазина си беше така,така че не е някакъв проблем според мен.И не ...проблема не е от нас...на други автомобили нямаме такива проблеми.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


G_o_c_e_v

Нащо Фокус няма такива дертове, пък е по-стар с 1 година. По скоро е въпрос на регулировка, след като колегата, казва, че отделя повече внимание при включването на задна и пак хърка кутията при потегляне.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Everio

На екобуста слагат 5 скоростната кутия която незнам какво и е по различното от мойта на дизела 6 скоростната. Но на тестов екобуст имах леко запиране на задна. На моя 1.6 дизела 6 скоростната вече една година влизат всички на масло супер готино и меко.

bronc

На 1-литровия ЕкоБууст слагат и 6-скоростната кутия, ако е 125к.с.

exclusiveremix

Аз като карах 125-цата...нямах проблем с 6те скорости.Заднта влизаше без проблем.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

nickbg321

#14
Колеги, ходих в Мото-Пфое и ми казаха, че всичко е ок. Явно 5-степенната кутия просто си има чалъм при включване на задна, с който трябва да се свикне. Както писа exclusiveremix по-горе - трябва малко по-спокойно да се включва.

iwo_19

Колега имаш проблем , карай с  визитка за репатрак в жабката , извади ли се жилото само репатрака   помага. Това е от проблемите които ескалират лека, полека и  един  ден просто оставаш на пътя.

martiiito

Колеги, аз има абс същият проблем при моя 1.0 екобууст 100 коня, но при мен освен стърженето беше започнала понякога и скоростния лост сам да се вади и изключва. Тъй като беше едно от нещата, които ме дразнеха в тази кола реших да я сменя с по-нова и дизел, за което доста НЕ съжелявам - разход, динамика и возия се промени с доста, пък и годинките са от значение вече.
Поздрави!