Ford Focus MK3 вграждане на ксенон

Започната от divaka86, 18 Ноември 2017 00:15:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

divaka86

Здравейте колеги,

Приятно ми е да се запознаем. От скоро съм горд собственик на Фокус МК3. Колата е чудесна и съм много доволен. Единственото, което искам да ъпгрейдна са фаровете. Бях се замислил за вграждане на биксенон лупи, но като отидох при човека, който ми е правил тази операция при много други коли, се оказа, че при Фокуса не става.

Проблемът е, че като включи фаровете, ксенонът от шоьорската страна постоянно мига. Майсторът ми каза, че трябва препрограмиране, тъй като нито с Can-Bus, нито с ъс Stop-Error проблемът може да бъде решен (явно свързано с чека за изгоряла крушка).

Въпросът ми е: Някой от вас успял ли е да вгради ксенон и по какъв начин? Ако е с пре-програмиране, можете ли да ме посъветвате къде?

Ако тази тема е обсъждана вече, моля да ме извините. Доста време порових, но не намерих подобна тема.

Благодаря за отговорите и пожелавам лека вечер!


exclusiveremix

#1
Не съм шофирал фокус със ксенон.Навремето карах мк7,5 фиеста с лупа (титаниума) но без ксенон - е беше много зле положението.Като купихме на баща ми фиестата веднага се смениха крушките от-до и ефекта е огромен.Лично аз не бих се занимавал с ксенони.
За фокуса ми се отнася същото.Сложих му на късите +130% повече светлина(има и +150% при филипс),на дългите сега може да бодна +110% осрам(излезе нова серия,спрямо моите който сложих +50%), и положението е супер.Няма заслепяване,няма да трепти глупавия ксенон,вижда се уникално.Според мен първо това пробвай.Само за днес в autopro.bg има голямо намаление и крушките на безобразни ниски цени.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

divaka86

Цитат на: exclusiveremix в 18 Ноември 2017 12:28:17
Не съм шофирал фокус със ксенон.Навремето карах мк7,5 фиеста с лупа (титаниума) но без ксенон - е беше много зле положението.Като купихме на баща ми фиестата веднага се смениха крушките от-до и ефекта е огромен.Лично аз не бих се занимавал с ксенони.
За фокуса ми се отнася същото.Сложих му на късите +130% повече светлина(има и +150% при филипс),на дългите сега може да бодна +110% осрам(излезе нова серия,спрямо моите който сложих +50%), и положението е супер.Няма заслепяване,няма да трепти глупавия ксенон,вижда се уникално.Според мен първо това пробвай.Само за днес в autopro.bg има голямо намаление и крушките на безобразни ниски цени.

Здравей колега,

Благодаря ти за отговора. С по-хубави крушки определено ще е по-добре, но според мен въпреки всичко няма как да се сравни с добре направен ксенон. Разбира се за мен има само смисъл, ако е с лупа, за да не заслепявам останалите и за да е концентритан светлинният поток.

Относно темата - след дълго ровене по чужди сайтове имам лек прогрес. Ще поствам прогреса на работа, тъй като стана мини проект. Може за бъдеще да е полезно и на други колеги :-) Информацията, която сега поствам е взета от чужди сайтове. При успех от моят страна ще споделям процеса.

Оказа се, че както майсторът ми беше казал, Фокусът наистина има нужда от препрогрмиране. Причината е, че късите са контролирани от PWM (Pulse Width Modulation),  имащо за цел главно да удължи живота на халогенната крушка., като напрежението е променливо и може да стигне дори и 8 V. В резултат нито CAN Bus, нито Stop-error биха помогнали за ксенон, който изисква постоянно напрежение.

Решението е в програмиране на модула за фаровете. При фокуса има няколко опции като халогенни фарове, HID, HID with auto leveling, alternative HID..

При HID и alternative HID, напрежението на фаровете е постоянно и може да се сложи ксенон.

Самото програмиране на модула най-добре е да де направи в сервиз. Тъй като дъм ентусиаст обаче, аз ще се пробвам сам :-)

Програмирането на модула може да се направи по различни начини, след препоръка на колеги от чужди сайтове аз ще се спра на комбинацията: диагностика (USB) ELM327 + software FoCCCus (безплатен). За съжаление след снабдяване на ELM327 нямах успех, тъй като или чипът или драйвера не е ок и не можа да се свърже с ECU на колата. В резултат съм поръчал диагностика от Ebay, която е модифицирана за работа със software FoCCCus, ForScan и други програми за Форд.

Допълнителни екстри на FoCCCus са, че с него може да се програмират всякакви други модули и екстри, но за това ще пиша ако имам успех с първоначалната идея.

Стана малко дълъг пост, така че пожелавам лека вечер и ще ви държа в течение при интерес.

divaka86

Здравейте, колеги,

Проектът е успешно завършен и вече ми се кара единствено вечер :-)

След неуспешно програмиране на модула с първата диагностика (кабел), ми се наложи да поръчам модифициран ELM327 от Естония, който поддържа двете скорости използвани във Форд - някой от модулите се свързват на MS CAN (Mid-Speed), а други с HS CAN (High-Speed). Модифицираната диагностика има превключвател, с помощта на който мога да се свържа и с двата типа модули.

След набавянето на модифицираната диагностика, успешно прочетох и препрограмиран модула на фаровете на опция #14"Alternative HID". По този начин колата изпраща постоянно 12V напрежение към фаровете и ксенона работи без проблем :-)

Самият резултат от вграждане на лупите и ксенона, можете да видите в качените снимки. Един допълнителен плюс е, че при дългите се включват както нормалните халогенни крушки за дългите, също така и се отваря и лупата (коqto e bi-xenon). Снимките говорят за резултата :-)

Пожелавам на всички Весели празници и живи и здрави!
[attach=5][attach=1][attach=2][attach=3][attach=4]

zloster

(off) Колега ето една тема, където са обсъдени ЕЛМ-овете /ELM 327.
Ще е от помощ на останалите, ако добавиш мнение с връзка откъде си го поръчал и с какви коли успешно си се свързал.
Аз съм добавил следното.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

exclusiveremix

Картината е уникална.Мойте на фейсов фокус 3,не светят толкова силно,хем са с възможно най-силните халогенни крушки за цокъла си.
Кажи накрая и каква е крайната цена на всичко.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

divaka86

Цитат на: zloster в 22 Декември 2017 17:56:22
(off) Колега ето една тема, където са обсъдени ЕЛМ-овете /ELM 327.
Ще е от помощ на останалите, ако добавиш мнение с връзка откъде си го поръчал и с какви коли успешно си се свързал.
Аз съм добавил следното.

Благодаря, колега. Писах. Весели празници!

divaka86

Цитат на: exclusiveremix в 22 Декември 2017 17:58:09
Картината е уникална.Мойте на фейсов фокус 3,не светят толкова силно,хем са с възможно най-силните халогенни крушки за цокъла си.
Кажи накрая и каква е крайната цена на всичко.
Лупите, ксенона и вграждането - 290. Диагностиката 46лв. с доставката (тя ще се полза и в бъдеще разбира се)

Весели празници!

AmbitioN

Супер е станало! Аз съм фен на ксенона и се е получило екстра. Съвсем различен фейс на колата, а осветяването е .. !! Весели празници :)

Julian

Цитат на: divaka86 в 22 Декември 2017 20:33:04
Лупите, ксенона и вграждането - 290. Диагностиката 46лв. с доставката (тя ще се полза и в бъдеще разбира се)

Весели празници!
Здрасти колега, и аз съм пред същата дилема. Тъпите рефлекторни фарове страшно ме дразнят и искам да направя същата конверсия с лупи и ксенон или лед. При теб се е получило наистина перфектно и ако можеш да ми дадеш координати на човека който ти ги е направил.
Благодаря ти предварително!


bronc

Цитат на: Julian в 27 Февруари 2019 13:32:31
Здрасти колега, и аз съм пред същата дилема. Тъпите рефлекторни фарове страшно ме дразнят и искам да направя същата конверсия с лупи и ксенон или лед. При теб се е получило наистина перфектно и ако можеш да ми дадеш координати на човека който ти ги е направил.
Благодаря ти предварително!
Имам някакви подозрения, че аз съм новия собственик на колата на divaka86 (tooth) Доколкото знам е правена в xenon.bg

divaka86

Цитат на: Julian в 27 Февруари 2019 13:32:31
Здрасти колега, и аз съм пред същата дилема. Тъпите рефлекторни фарове страшно ме дразнят и искам да направя същата конверсия с лупи и ксенон или лед. При теб се е получило наистина перфектно и ако можеш да ми дадеш координати на човека който ти ги е направил.
Благодаря ти предварително!

Здрасти, колега,

колегата над мен може би е прав, че той е новият собственик :-) Вграждането на лупите го прави момчето от тази ФБ страница: https://www.facebook.com/workshox/
Както каза колегата над мен, той използва ксенон от xenon.bg (има и гаранция към него)
Задължително е препрограмирането както съм описал обаче, тъй като в противен случай единият от двата фара мига постоянно (тъй като колата прави чек за нормална крушка). Би трябвало сервизи за форд да имат въпросната диагностика с две скорости на трансфер, в противен случай трябва и него да набавиш.

Успех!

Julian

#12
Благодаря колега за информацията. Аз реших в крайна сметка да си взема тези, защото искам и дневни светлини https://quantitec.com/exterior/headlamps/ford/52/headlamp-set-day-driving-light-look-black-ford-focus-mk3-pre-facelift-14
Иначе прочетох подробно за твоя опит с подкарването на ксенона и се чудя дали да си взимам аз кабел с ключ за превключване между скоростите на трансфер или да отида при някой, който прави диагностика на Форд, защото ще слагам и аз или ксенон или лед в лупата и ще ми трябва постоянни 12 В.
Ще ъпдейтвам и аз информацията до къде съм я докарал

ivopolr

По добре си вземи кабел и то не ELM327 а ЕLS27. ЕLS27 е с автоматичен превключвател между двете шини /високо скоростното и ниско скоростната/ и много по-висока скорост от ELM327. Аз си купих от Алиекспрес и съм много доволен. Като отидеш при някой за актививацията на правия ток за ксеноните ще ти вземе пари колкто за ЕLS27, че и повече. Пък и веднъж като си го имаш често ще си го ползваш.