Изтича масло и цапа всичко около двигателя след смяна, Focus 2007 90 к.с. ди

Започната от Liky, 05 Януари 2019 14:23:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Liky

Преди 700 километра смених маслото на колата заедно с филтъра, обичайните неща... и вчера докато пътувах за почивните дни ми светна в един завой лампата за маслото, в момента съм на място без масло без сервизи и в понеделник съм на работа, ако купя 2 литра да доливам дали ще ми стигне да се прибера на 170км живея ? И какъв може да е проблема, преди да го сменя маслото ми не мърдаше, затова и загубих навик да го следя, 5w30 сложих каквото си беше и преди.

Например на втората снимка, металната свинска опашка почти не държи маркуча, движи се свободно но не може само от там да е изтекло нали ?


ivchotr

На щека колко показва?
Двигателя огледа ли го добре отдолу откъде точно тече? Не са редки случаите, когато при смяна на масления филтър или не го затягат добре, или гуменото уплътнение от стария остава, това на новия филтър идва в повече, съответно не може да уплътни както трябва и от там започва да хвърля масло. Някакво разхлабване около охладителя на маслото също може да доведе до подобна загуба. За 700 км пробег ми се струва невъзможно да изгори към 3+ литра масло, че да светне лампа.

П.П. Затова поне веднъж в седмицата човек трябва да проверява какво е нивото на маслото. Особено пък преди излизане на дълъг път.

П.П.2. Ако не можеш да се справиш сам с теча/опредлеляне на причината за него/, не виждам проблем да долееш масло до максимума на щеката. Все пак ще имаш още 700 км докато загуби същото количество, а ако проблемът е по-дълбок, тези 170 км път обратно едва ли ще са проблем. Освен ако не си сцепил картера или пък не е изпаднала някъде пробката и не тече като лейка от там. При всяко положение, след като долееш маслото, погледни отдолу дали се вижда сериозен теч. Ако няма, прибирай се смело и отивай в сервиз да я оправят.

Liky

Мерси за отговора, прибрах се във Варна тъкмо, долях масло сутринта и така. Не съм чул нередни звуци, звук който се беше появил от няколко дена изчезна като долях. Сега се чудя дали няма вече непоправими щети по двигателя. Защото явно съм карал доста километри така на ръба преди да светне лампата. 2.5 литра налях за да напълня маслото до средата на пробката... С много малко съм карал преди това. Но ако в сервиза разкажа това мисля че ще ми засилят цената и всички възможни прпблеми на това ще припишат, как мога да разбера сам ?

ivchotr

Когато си карал с малко масло, каква температура показваше на таблото?

Liky

Цитат на: ivchotr в 06 Януари 2019 19:28:18
Когато си карал с малко масло, каква температура показваше на таблото?

Обичайната, по средата беше стрелка, по едно време започна да пада но точно тогава ме спраяха за проверка КАТ, след проверката като запалих се качи температурата на нормалната и така си стоя докрая.

ivchotr

Ми в такъв случай не трябва да се притесняваш за настъпили сериозни щети по двигателя. Ако имаше наистина недостатъчно масло, двигателят щеше да прегрее и ти да го разбереш по уреда на таблото. Сега трябва да разбереш от къде се губи маслото и да спреш теча.

Mondeicho

Сега продължава ли да го губи?
За тези км, които си изминал при такава голяма загуба няма начин да си е на същото ниво. Случва се понякога и от пробката да пуска, накриво затегната прегорял гумен 0-пръстен...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.