Смяна на скоростна кутия

Започната от VladkoM, 10 Март 2018 23:05:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

VladkoM

Здравейте, колата ми е Форд Фокус Ц-Макс 1.6 16v Ti-VCT 115k.c. Пътувам предимно извън градско София - Бургас. Карам със скорост около 120 -140, но когато вдигна 140 км. и оборотомера е на 4000+.И започва да се чува двигателя(усилвам радиото) но е неприятно. :)  Замислям се дали няма да може да се сложи скоростна кутия която да има 6 предавка, така оборотите ще паднат? Според мен двигателя го позволява няма да го тормози.
Някой правил ли го е това упражнение?
Интересувал ли се е дали има вероятност да се случи?
Знам, че няма да е евтино, но пък ще е комфортно :)


jo_jo

също може да помислиш за шумоизолация

hotblooded

За 2.0 двигател сме го мислили, но за 1.6 - трудно би станало,  по скоро трансплантация на диференциал с главно предаване от дизел, ще свали оборотите, но ще се спъне колата...  Другия начин е добра шумоизолация, но тя тежи и пак ще има негативен ефект върху динамика и разхода

Ozzie

Сигурно има и материали които изолират звука добре и не тежат.
Преди 2-3 години гледах по един от ТВ каналите за някаква изолация, която беше дебела не повече от 5 мм., но спираше звука изключително добре.

Колкото до смяната на кутията... Със сигурност няма да е plug & play.
1. Камбаните на двете кутии сигурно ще са различни. Което означава, че и отворите за болтовете няма да съвпаднат.
2. Полуоските може и да не паснат като дължина и диаметър, ако новата кутия е с други размери.
3. Филма някак си почва да ми се струва сложен...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

VladkoM

Цитат на: Ozzie в 11 Март 2018 10:33:10
Сигурно има и материали които изолират звука добре и не тежат.
Преди 2-3 години гледах по един от ТВ каналите за някаква изолация, която беше дебела не повече от 5 мм., но спираше звука изключително добре.

Колкото до смяната на кутията... Със сигурност няма да е plug & play.
1. Камбаните на двете кутии сигурно ще са различни. Което означава, че и отворите за болтовете няма да съвпаднат.
2. Полуоските може и да не паснат като дължина и диаметър, ако новата кутия е с други размери.
3. Филма някак си почва да ми се струва сложен...

И аз съм сигурен няма да бъде plug & play, за съжаление. Лошото е, че моя майстор(където си правя колата) не е правил такова нещо. Идеята ми беше тук в форума ако някой е правил тази смяна да каже как става, ако въобще става. Благодаря много за информацията която ми дадохте.
Относно шумоизолацията не ми е идеята само да изолирам звука, искам да помогна и на двигателя да не се мъчи и съответно да се запази за по-дълго. С 6-та скорост.

Rumpi

Аз наскоро направих такава смяна на скоростна кутия. Само, че на мондео 2.0 дуратек, с пет степенна дизелова трансмисия, и се получи както е на този клип. https://www.youtube.com/watch?v=KWsHDGngG2A   За сега не мога да кажа дали е по добре или не, но при скорост около 140 е доста по тихо в купето. За 1.6 мотор не знам дали няма да му е трудно да рабои на по малките обороти.

paco1

Ако вземем зъбното колело от 5 та скорост на 1.6 101к.с,и го монтираме на кутията на TI VCT да ли няма да стане.Обеснявам:1-Визуално кутиите са едни и същи.2-Съединителите също са едни и същи.3-Предполагам имат само разлика в броя зъби.На стария ZETEC при 100 км оборотите са 2300,а при 115 TI VCT са 2750-2800,и си мисля,че може да стане само с подмяна на зъбното колело на 5 скорост от стария мотор.Трябва да се намери номерата на 2 зъбни колела и да се сравнят шлиците и броя зъбци.

Mondeicho

Да, обаче трябва да се намери и майстор, който да може да го направи на сносна цена, мисля че ще е трудно да се намери  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

това неслучайно е направено така ,2та мотора имат различна крива на въртящия момент ( и като цяло колкото повече конски сили са извадени от еднакъв атмосферен обем толкова въртящия момент е изнесен по високо в оборотите ,физичен закон е )