Вентилатора на радиатора не се включва

Започната от classiparts, 27 Април 2017 18:39:02

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

classiparts

 Здравейте колеги,

Имам следния проблем с S-Maxа (2008 1.8 TDCI), вентилатора охлаждащ радиатора не се включва и след попадане в леко задръстване на пътя колата прегря и си изхвърли антифриза през капачката. Като се закачи към компютъра за диагноза отчита като грешка "управлението на перката" на радиатора. Климатроника също не работи ако тва има нещо общо... Та поръчах си управляващия блок (модул) от интернет и го смених, допълних газ в климатроника, но перката пак не се включва  ::) разпитах тук там и от някои места ми казаха че след смяната този управляващ блок трябвало да се програмира, други пък отхвърлят това твърдения...  ::)
Ако случайно някой от вас се е сблъсквал със същият проблем или може да помогне с компетентно мнение моля пишете!

Поздрави и благодаря предварително!


vvas

#1
-

classiparts

Здрасти, много ти благодаря за съдействието и за изчерпателният отговор, но този номер с ваденето на долния куплунг и включването директно към акумулатора го пробвах още преди да сменя модула, вентилатора си върти много леко, без никакъв проблем и дори едва се чува, колата е едва на 140 хил. километра и би ме учудило ако от сега още има подобно износване на четките, но с тези по-новите модели какво ли не би очаквал човек... От Форд ми казаха че този модул не се предлагал поотделно и трябвало да се смени заедно с вентилатора и ми искаха 900лв което ми звучеше леко ъбсурдно и за това се разтърсих из интернет и си го намерих отделно за 160лв... но явно въпреки хората твърдящи че не е необходимо ще се иска програмиране за да си го разпознае по някакъв начин колата което би било крайно неблагоприятно развитие на нещата защото предполагам това програмиране могат да го извършат само при Форд които едва ли ще приемат да го направят след като модула е сменен отделно и другаде....  ::)

ivchotr

Миналата година и на мен ми се случи подобна случка, само дето не е изхвърляла антифриза. Моята влезе в авариен режим, в който се оказа, че изключва два от цилиндрите и по този начин предпазва двигателя от прегряване. Пък и аз я спрях овреме, де. В крайна сметка се оказа нагоряла букса, а пък минах през проверка на какво ли не.
Та съветът ми е да провериш всичко като клеми, кабели и релета между вентилатора и модула, защото вероятността да е нещо дребно е твърде голяма. Аз въпроса го реших с две лустер клеми и доволно количство изолирбанд. Под лев някъде излезе всичко. Успех.

classiparts

Благодаря, релето е добре това вече е проверено, но ще видя още веднъж кабелите, то всъщност има само два - един много късичък които излиза от самия вентилатор и с куплунг влиза отдолу в модула и от горната страна на модула излиза 2 ри, по-дълъг, които влиза към кутията с релетата и бушоните (както се вижда на снимката)

ivchotr

Цитат на: classiparts в 27 Април 2017 22:03:58
... и от горната страна на модула излиза 2 ри, по-дълъг, които влиза към кутията с релетата и бушоните (както се вижда на снимката)

При мен на този му се беше прецакала буксата.

classiparts

Здрасти,
днес прегледах всички кабели и букси, включително и тази, но не видях нищо нередно на пръв поглед.  ???
Ти твоята по какво разбра че е изгоряла всъщност? И как точно я смени че гледам че то всичко е капсуловано и се съмнявам дали въобще ще намеря някъде нова такава букса за да я сменя евентуално, или е в комплект с кабела направо който влиза в кутията с бушоните може би?

Благодаря предварително!

ivchotr

Ми аз мерих наред с мултицета, докато установя къде се губи токът и съответно пробвах с директно захранване на  буксата, при която мултицетът показва липса на захранване и по този начин опитно установявах дали ще тръгне вентилаторът. Моят дрънгел е Фокус и не знам дали буксите са му същите като на твоя. Но те по принцип проблемите са едни и същи при буксите. Беше нагоряла клемата вътре и не даваше контакт. При мен буксата е с 5 клеми, ако не бъркам. Две са силови и кабелите към тях са с по-голямо сечение от другите. Именно на плюсовия с по-голямото сечение беше дала фира. Аз в такива случаи подхождам радикално и побългарявам системата. До сега винаги е работило, независимо каква е колата :D В случая използвах резачки за да премахна нагорелите клеми и кабелите ги свързах с лустерклеми. После ги омотах с изолирбанд за да не дават на късо и да не се мокрят и да не корозират. Другите три клеми си ги оставих в буксата. С тази преработка работи вече 7 месеца и няма проблеми.

MilanS

Здравейте,

И на мен ми се случи същия проблем съвсем скоро и все още несъм предприел конкретни мерки.
Случи ми се че колата прегря и изтече антифриза. След като я закарах при майстора я сложи на компютъра и се оказа че е модула на перката.
Но аз несъм съвсем сигурен дали е така, понеже сега климатика си работи.
Някога работи, някога не. Или си работи и отведнъж спре.
Та въпросът ми е, ако сложа втора ръка перка + модул и номера на модула нее същ като моя (940.0041.05), дали ще върви без проблем?

sstefan



MilanS

А ако си закупя втора ръка перка + модул (в комплект) със различен номер от моя, дали ще върви без проблем?
Разбира се, ще е от мондео като моето, но може би комби или хеч.

Pyrhel

Ако буксите му съвпадат - би трябвало да работи без проблем. При мен на Мондео преди твоето му замина модула на перката и взех перка + модул без букси - отрязах му кабелите и ги свързах с моята инсталация и не е имало проблеми, работеха си всички степени коректно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

MilanS

А какво Мондео имаш и перката + модула от кое мондео са свалени?

Pyrhel

Имах Мондео 3 след фейслифта, където има 3-4 варианта на перката и модулите, перката също е от Мондео 3, но от другите варианти - перката беше с малко по-големи лопатки, друг модул с друго окабеляване - т.е. имаше разлики.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

MilanS


sstefan

Аз пак не разбрах? Сигурен ли си че е модула?
Май не си прочел линка по темата,ама търси си втора употреба щом не слушаш и ти се дават пари.

MilanS

Прочетох, но не съм сигурен че бих могъл да сменя четките сам.
А и майстора като го сложи на компа каза че това му дава грешка.
И аз не знам какво да правя все още...

sstefan

Описъл съм как се сваля перката,без дифузьора и след това четките.Четките и на място могат да се хванат. Отиди в МП Люлин,дай едни 60 лв за диагностика и ще разбереш какво да правиш.Иначе влизаш във филми,както аз за малко с друг проблем решен за малко пари.

MilanS

ОК, благодаря Стефан.
Ще пиша като имам развитие по темата.

toto

Здравейте,

на мен това ми се случи лятото и на края излезе, че са четки на перката и за около 50лв. части си реших проблема. Ако блока ти работи значи са четки и не купувай никакви комплекти до колкото помня се продават перка с управление заедно за 600-700лв някъде.
При мен се разбра от това, че не ми работеше климатика.


kriss

Проблема решен ли е? Нещо с модулите като цяло не е наред.
Аз купих нов модул и пак не се пуска перката.Изкарва грешка P0691 всеки път като се опитам да пусна климатика.
Като подам директен ток на перката си тръгва веднага.

toto

Здравейте,
на мен това ми се случи миналото лято. Даже трябва да го има като тема някъде по-надолу тук. При мен се оказа, че четките на перката бяха заминали и комплекта беше нещо от сорта на 30-40лв. Стига майстора да иска да я сваля и ремонтира разбира се.

kriss

#22
Намерих решението на моя проблем.При мен спря да работи климатика поради невключване на перката на радиатора и на диагностиката показа грешка P0691,това означава прекъснат комуникационен кабел между компютъра на колата и модула за управление на перката.Интересното е,че изминах над 1000км с неработеща перка и не съм имал проблем с прегряване,но избягвах задръстванията и така се прибрах от морето.Това не успяха да го открият в над 10 сервиза и доста разходи напразно.Подмених целия кабел от букса до букса,вместо да търся къде е прекъснат и проблема се реши.

Valio57

Извинявам се че се намесвам в темата. Не познавам добре тези коли с електроника и автоматика в тях но да си кажа мнението. По принцип трябва да има температурни датчици 2 бр.който да подават сигнал на компютъра и модула кога да се включи перката. Ако някой датчик е изгорял(прекъснал) и не подава сигнал,перката няма да се включи. Модула ще дава дефект. Датчик на радиатора включва перката за да охлади двигателя (антифриза). А датчик в корпуса на термостата през компютъра включва лампата на таблото и сигнализира за прегряване.