болта на коляновия вал Фокус 2

Започната от To4kata, 11 Октомври 2018 07:00:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги наскоро сменях ангренажен ремък и рзбирам, че болта който държи шайбите на коляновия вал не е заменен с нов такъв. Това всъщност при мен е втората смяна на ангренажа, първата беше в Мото Пфое, и подозирам, че този болт и тогава не бил заменян с нов /не беше фактуриран такъв/. Поразрових се в руските сайтове и виждам че май е задължително при всяка смяна да се монтира нов болт.
Въпросът ми е това у нас практика ли е да не се подменя /мисля, че в сервизите са наясно/ и риска да се саморазвие /предполагам го лепят/ или не дай Боже да се счупи в движение голям ли е? Какво казва опита ви?

В интерес на истина питах в Мотото предварително, но излязоха 3 различини дължини и така и не купих, като разчитах, че в сервиза си знаят работата, но взе да ме хваща шубето ...


zloster

Тук го пишат изрично, че е за смяна:
https://ford.7zap.com/en/car/43/6.23209/20/1556/15490/67492/#6K340A
Препращат и към ETIS сервизен бюлетин/TSB 79/2009. Преди това каква е била процедурата/препоръката не е ясно.

С набързо цъкане из Интернет попаднах на това:
https://www.fordownersclub.com/forums/topic/97380-ford-focus-2010-16-100ps-timing-belt/
Обсъждат, че някои комплекти за смяна на ангренаж идват с болтовете за коляновия вал, а други - не. Ако са ти фактурирали "ангренажен комплект" в Мото Пфое, пробвай да разбереш дали комплектът е идвал с болт/болтове. Тогава шанса да са сменени е по-голям.

За другите неща не мога да коментирам. Имай на ум и следното - при експлоатационен срок на ангренажния ремък (160 хил.км. или 8 години), едва ли са много колите в България колите достигнали (доживяли? :) ) такива пробеци. И то с бензинов двигател.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

To4kata

Не е сменян със сигурност откакто имам колата, защото и преди 4 години и сега аз си пазарувах ремъци, ролки и т.н., но не в комплекти, така че аз болт не съм носил, но и никой нищо не спомена ... нито в Мото пфое, нито в сервиза сега. Колата по километраж е на 201 000 и изглеждат реални май, поне съдейки по ресурса на оригиналните части, които съм сменил досега.

ivchotr

Аз на моята веднъж и сменях ангренажа и новият комплект си беше с болт. Не си спомням марката на комплекта. Пишеше, че препоръчителният максимален пробег е 150 000 км.
Иначе, болтът може и да се развие, ако не са го стегнали като хората. Обикновено ги стрелят с пневматичния пистолет. Мен специално малко ме дразни инженерното решение при Форд, шайбата на коляновия вал да няма шпонка. Да разчиташ само на силата на натиск на болта ми е странно.
По отношение на самия болт мисля, че малко са се презастраховали с изискването за смяна с нов. Все пак веднъж стегнат, вероятността да се развива поради някаква причина по време на предписания пробег, е твърде малка. Така че след само едно стягане да се подменя също ми се вижда странно. Но пък щом са казали, правя го.

To4kata

Проблема е, че не купих комплект, макар че исках Ina, но в Тех-ко нямаха наличен и напазарувах на парче, като разчитах, че все пак в сервиза ще намерят подходящо решение. Винаги може да се поръча след като е препоръчително /умора, разтягане на метали и т.н./. Все пак аз е логично аз де не разбирам толкова от тази точно материя.


Как ще го стрелят, нали има предписание точно колко да се стегне? Допускам по-скоро че се лепи ...

Pyrhel

Не го мисли, нали е стегнал. Нищо няма да му стане. То и болтовете на главите трябва да се сменят, ама... :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

Чул те Господ.
Всъщност, колкото поста за скъсани болтове прочетох вчера, горе-долу толкова прочетох днес за хора, които търсят съвет как да развият въпросния болт.

ivchotr

Цитат на: To4kata в 11 Октомври 2018 19:07:50

Как ще го стрелят, нали има предписание точно колко да се стегне? Допускам по-скоро че се лепи ...

Ами ей така. Пистолетът се наглася на нютонметрите и газ. Аз например съм виждал как човек къса болт с динамометричен ключ, като последният е настроен на необходимата сила. А съм виждал и болт на шайбата на коляновия вал, който не е бил стегнат колкото трябва, развил се е и клапаните са станали на салата. И то баш на Форд, съответно без шпонка.

To4kata

#8
Добре де, не е ли по-сигурно ако се сложи и лепило? Щом е толкова важен.

Ето нещо интересно по темата https://www.youtube.com/watch?v=O4dVmxDf8H8

Това мнение също:
виж сега.
много по умни хора от мене и тебе и още 20 човека заедно са измислили как и с колко сила трябва да се стегне този болт. както и че трябва да се смени. нищо от това не е случайно...
ти го стягай на умирачка, ама само да ти подскажа, че при пренатягане вероятността да се скъса нараства ужасно много... металознание му се вика. болта има характеристики, за които, подозирам, никога не си се замислял...
ако го залепиш и го претегнеш и се скъса-с това лепило си директно за нов вал, мой човек... а без лепило имаш шанс да си отървеш стария. защото парчето ще излезе.
ако го стегнеш според изискванията на производителя, като почистиш внимателно резбите и контактните повърхности-няма да се развие, при нормална употреба. няма начин. има полирани челни плоскости на болта и на шайбата, които, ако не са замърсени и при достатъчен натиск играят ролята на осигурител. пак отиваме в области на механиката, за които вероятно не си чувал...
хора, не лепете тия болтове, ако не искате да имате проблеми!
и най вече-внимавайте до каква степен грамотни ви ги правят...

Ама трябваше да чета преди, а не след ...


ivchotr



hotblooded

Изобщо не е трудно да скъсаш болт на глава при затягане, ако главата е била деформирана преди това....
Ако главата е била изкривена - шпилки и болтове се сменят, при това с оригинални, иначе вероятността да духаш супата е сериозна

ivchotr

Цитат на: To4kata в 12 Октомври 2018 19:35:13

... пак отиваме в области на механиката, за които вероятно не си чувал...


Ти цялата тази тирада към мен ли я беше насочил? Приятелю, тези неща, с които се ограмотяваш след несполучливите ти ремонти при неизвестни майстори, аз съм ги учил преди 30 години. В средното училище и във ВУЗ. Имам и достатъчно опит със стягане на какви ли не болтове и гайки на какви ли не места, та знам как се късат  :D Знам и как да вадя скъсани болтове, пък било то и лепени преди това, и т.н.
Така че ако ще изнасяш лекции без да си преподавател в дадена материя, си подбирай по-внимателно аудиторията.

В по-горните ми постове може би не си разбрал какво исках да кажа, затова сега ще го кажа на разбираем български. Всеки един динамометричен ключ с времето се разкалибрира и ако не се вкарва в час в предвидения за това интервал, вероятността да не стегнеш нещо колкото трябва или да го пренатегнеш, мислейки че го стягаш колкото трябва, е твърде голяма. И в двата случая при шайбата на Форд, която не е осигурена със шпонка, клапаните стават на салата, ако болтът се развие или скъса. А пък момците, които ми стреляха болта с пневматичния пистолет, са може би най-добрите механици на ДВГ в Северна България, да не казвам в цялата страна. Пневматичен пистолет в ръцете им е по-сигурен инструмент, отколкото динамометричен ключ в ръцете на човек, който не знае какво точно държи.

Пък и не ми се спори за глупости. Свободен си да четеш колкото искаш и да ходиш подготвен при "майсторите". Признавам, полезно е.

To4kata

Боже, Ivchotr, криво си ме разбрал.
Просто копирах един пост от друг форум на друга марка. Диалога е на други хора, които спорят по същия повод, но по никакъв начин не е насочен е към теб. Съжалявам очевидно съм цитирал неправилно и не е станало ясно, за което се извинявам. А на теб съм ти специално благодарен за помоща, която си ми оказвал и в други теми.

ivchotr

Е ми разбрал съм те неправилно, явно :D

Иначе правя каквото мога. Тук има колеги, които са далеч по-подготвени от мен, така че с общи усилия намираме верните отговори. Аз просто се опитвам да давам и нестандартни решения, а не като личния лекар, без да направи диагностика да те определя като грипав ;D

zloster

Колега To4kata,
Извън темата: ПокажиСкрий

при цитиране ползвай бутончето отдясно на "диез" бутона. Пример:

Това мнение също:
Цитатвиж сега.
много по умни хора от мене и тебе и още 20 човека заедно са измислили как и с колко сила трябва да се стегне този болт. както и че трябва да се смени. нищо от това не е случайно...
ти го стягай на умирачка, ама само да ти подскажа, че при пренатягане вероятността да се скъса нараства ужасно много... металознание му се вика. болта има характеристики, за които, подозирам, никога не си се замислял...
ако го залепиш и го претегнеш и се скъса-с това лепило си директно за нов вал, мой човек... а без лепило имаш шанс да си отървеш стария. защото парчето ще излезе.
ако го стегнеш според изискванията на производителя, като почистиш внимателно резбите и контактните повърхности-няма да се развие, при нормална употреба. няма начин. има полирани челни плоскости на болта и на шайбата, които, ако не са замърсени и при достатъчен натиск играят ролята на осигурител. пак отиваме в области на механиката, за които вероятно не си чувал...
хора, не лепете тия болтове, ако не искате да имате проблеми!
и най вече-внимавайте до каква степен грамотни ви ги правят...

Ама трябваше да чета преди, а не след ...
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

To4kata