Проблем с радиатора на Фокус 1.6 16V 100 к.с. 2003 г.

Започната от ivchotr, 18 Юни 2018 20:21:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Привет!
Проблемът е стандартен - радиаторът протече :D Нямам идея защо. Системата си е с розовия антифриз, обезвъздушена и през последните 3 години, откакто колата е при мен, почти не се е случвало да доливам охладителна течност. Поне не повече от нормалното.

Както и да е. Ще трябва да го сменям. Обаче не съм сигурен, дали ако си поръчам/купя радиатор по номера на двигателя/шасито, ще е същия като този, дето в момента е на колата. Подозирам, че е възможно да е сменян с такъв от друг модел. Някой беше разправял, че моят модел е снабден с радиатор с два вентилатора, а при мен е с един. Пред него е монтиран радиаторът за климатроника. Гледам, че единият е закачен за другия чрез нещо като щипки/уши. Основата на вентилатора също се закача за водния радиатор в някакви щипки.
Гледах из тубата как се сваля и освен обичайните пинизи с откачането на маркучите, се сваля и някаква носеща гредичка под радиатора.

Ако някой ме ориентира, какъв е радиаторът за моя модел, ще съм благодарен. Ако някой даде отзиви и откъде да си купя нов и читав радиатор, който няма да се налага да сменям след 2 - 3 години, ще съм още по-благодарен.

Това, което на първо четене намирам в мрежата и което ми изглежда като моя, е ТОВА


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Благодаря за линка! Не го знаех. Обаче съм объркан. И двата радиатора ги дават за моя модел и за варианта с климатик, както и двата типа вентилатори.
Моят в момента е с по-долния радиатор и с единичния вентилатор. Поне доколкото мога да се ориентирам от схемата, защото по-долният радиатор има онези уши, в които влизат тръбите на радиатора за климата. Горният радиатор ги няма. Очевидно ще вземам долният радиатор. Поне ще се сглобят с този на климата както са в момента.

П.П. Този пустиняк протече ей така, както си е стоял пред блока. Аз сега се разкарвам с противоградушковата кочина (rofl) (rofl) (rofl)

ivchotr

А това как трябва да го разбирам: (-)"GCC"Gulf Cooperative Countries
Има го и с "+" отпред.
А има и вариант с (-)"RU"

Това изключено и включено страните от Персийския залив ли ще рече, съответно без Русия. Или нещо друго имат предвид?

zloster

(+) указва, че е валидно за отбелязаната територия;
(-) указва, че е валидно за повечето територии, но без изрично отбелязаните;

(-)"RU" означава валидно за всички без автомобили предназначени за Русия. Разшифровката по ИНА/VIN ще ти каже за коя територия/държава е бил предназначен автомобила.

Би трябвало да видиш чарковете точно за твоята, ако си въведеш ИНА/VIN в началото: https://ford.7zap.com/en/car/ (полето горе ляво). После от таблиците на подсистемите би трябвало да изчезнат детайлите, който не са за твоята модификация.

Хубаво е да засичаш информацията и с някой друг каталог. Примерно:

  • https://www.catcar.info/en/ - споменаван е вече в този форум
  • http://fordcat.ru/shop/1 - този не съм го виждал да е споменаван тук, но имат търсачка по "инженерен код", което не съм виждал никъде другаде в Мрежата
Уговорката е, че без справка с информационната система на Форд (забравих ѝ името), няма как да знаем със 100% сигурност. За Фиестата досега не съм ги хващал в грешка.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr


locke

1.6 преди фейса с два вентилатора.. След това би трябвало да е същото. 1.8 мисля че е с един

ivchotr

Оказва се, че и след фейса (с мигачите в предните фарове) има вариант с два вентилатора. Освен ако фейсът не е след юни 2003, ама не мисля.

Към момента имам оферта на Валео за 170 кинта и чакам оферта за някаква южнокорейска марка, за която още няма цена. Хората, дето ги предлагат, казват че са читави като изработка. За китайските варианти за 65 и 90 лева твърдят, че са идеални като да се продава колата, щото после някой друг ще си бие главата. Само, че аз предпочитам да си направя нещата така, че да са като хората.
Ако някой е имал вземане - даване с тези радиатори и има информация за читав на ниска цена, съм отворен за предложения.

ivchotr

Някой ползвал ли е охладителна течност без съдържание на вода? Онзи ден я видях в едно предаване, но не казаха нито марка, нито производител. В Мрежата намерих инфо за Еванс уотърлес куулант и пишеше, че това нещо го произвеждат само в Еванс. Джей Лено също го ползва за машините в не малкия си гараж.

Alexi



zloster

От листа за безопастност съдържанието е:
съдържание: ПокажиСкрий

ЦитатPatented blend of synthetic diols with ADH Enzyme blocker and non-aqueous corrosion Inhibitors for I.C. engines

  • Бърза проверка какво е "diols" показва, че означава "гликол". Тоест вместо обикновените етилен и пропилен гликол ползват някакви други подобни.
  • За "ADH enzyme blocker" са ми слаби познанията по химия и биохимия, но май ще да помага срещу оксидацията на основното вещество.
  • "Non-aqueous corrosion inhibitors" вещества потискащи корозията, които не са водоразтворими. Ето откъде идва изискването да не се буха вода към него.


Сравнение с етиленгликол: ПокажиСкрий

От спецификациите би трябвало да ни интересуват:

  • топлоемкост/heat capacity": @ 90ºC (194°F) 2633 J/Kg·K
  • относителната плътност (specific gravity) @ 20ºC: 1,113
  • термопроводимост/Тhermal Conductivity @ 90ºC (194°F): 0,27 W/m·K
За етиленгликол с 50% вода:

  • топлоемкост@93,3ºC: 3620,89  J/kg·C
  • относителната плътност (specific gravity) @ 20ºC: 1,038
  • термопроводимост @ 90ºC: 0.41 W/m·K
Източници:
https://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html
https://www.engineeringtoolbox.com/specific-heat-capacity-converter-d_673.html
http://www.meglobal.biz/media/product_guides/MEGlobal_MEG.pdf - 20 стр. за топлопроводимостта в BТУ/hour-foot-F.

В първия източник има как да се сметне необходимото компенсиране на потока, когато се ползва охладител с по-лоша топлоемкост от водата. И двете течности са с по-лоша топлоемкост от водата. Това "безводното" е по-плътно, но по груба сметка не може да компенсира загубата на капацитет да пренася топлина от по-лошата топлоемкост и по-бавното топлоотдаване.

Като сложим и цената от грубо 50 щатски долара/галон (3.785 литра) не виждам хич изгодата. Ако протече охладителната система вече съвсем златен става.
Хубав антифриз по Форд спецификациите WSS-M97B44-D/E го дават да издържа 10 години/240 хил.км. В момента Мото-пфое още продават 1931960 (5 литра концентрат Форд Супер Плюс Премиум) за 49,34 лв, но са им останали общо 3 бройки в София (ако правилно разбирам наличностите от справката за цени). За Форд антифриза справка тук: http://ffclub.ru/topic/273877/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: Alexi в 21 Юни 2018 07:08:59
ае я си налей нормален антифриз :)

Е то така ще стане накрая  :D

ivchotr

Да приключа за сега темата.

Радиаторът, който сложих, е някакъв китайски за 96 лв с отстъпка. Препоръча ми го приятел, който се занимава професионално с ремонти. На негова кола е сложил от същата марка преди 7 години и още не е протекъл. Каква е марката не знам (tooth)

При монтажа всичко си дойде по местата без никакви драми. За разлика от дизела, охладителната система на тази кола е изключително ремонтопригодна. Разлика между протеклия и новия радиатор обаче има осезаема. Старият изглежда по недомислен - тръбичките са сплеснати и ламелите са навити между тях така, че ръбовете на тръбичките на практика излизат извън ламелите. Което ще рече, че нищо не спира външни фактори да стигат безпрепятствено до тях.
Новият радиатор е с тръбички с кръгло сечение и са вградени в ламелите като на истинските стари и доказали се радиатори.
Колко ще изкара новият тепърва ще видим, но със сигурност неговите тръбички ще се запушват далеч по-трудно, отколкото сплесканите на стария. Предполагам, че нещо такова го е сполетяло стария.

Не знам колко му е зарядката с охладителна течност на този двигател. Източих около 2.5 л и колко е било самоизтекло не знам, но за момента събра малко повече от 2.5 л концентрат и 2 л дестилирана вода. Общо малко над 4.5 л охладителна течност. Опитах да издухам каквото имаше из двигателя, обаче взе да ми се завива свят и се отказах (tooth)

Колата бръмча доста време на място, стопли всички маркучи, изпарител, радиатор и т.н. Тръгна и парното. Течове за сега няма. Успях да намеря само два нови тампона за радиатора от МП и с тях като че ли се клати по-малко. В края на седмицата май ще катеря баири из Родопите, така че ако не се окучи там, значи ще даяни доста. Той старият издаяни 3 години и половина при мен и кой знае колко още преди това, а пък хич не ми харесва като изработка, така че се надявам новият да изкара повече. В МП радиаторът е над 500 лв ???

vova

Сменях на старата ми кола голям и малък /за парното/ радиатор ....това 2010- ма година. Преди една година -сиреч 2017 до преди да я продам нямаше теч и от двата радиатора. Бяха китайски ,мисля нисенс ако не се лъжа.Големия беше 190 а малкия 50 кинта. За дебелина на маретиала и качество няма да говорим спрямо оригиналните,но 7 години издаяниха. Тъй че ако е заводски ок би трябвало да изкара.

ivchotr

#14
Като се замисли човек, китайците произвеждат около 1/4 от всички автомобили в света. И го правят с китайски части :D Вярно е, че ползват ноухауто на разни доказали се фирми, ама доколкото знам си ги произвеждат сами. Грейтуол са някъде на 6 - 7 място сред китайските производители по производство и съответно по оборот и приходи, а за колите им се чуват повече положителни мнения, отколкото отрицателни. За водещите компании да не говорим. Та затова предполагам, че са способни да правят и читави части. Фокусът ми от година и нещо работи с клапан за празния ход китайско производство. Поръчах си го през Алиекспрес и излезе 3 - 4 пъти по-евтино, отколкото тези, които предлагат тук. Бачка си без грижи. По мотора си имам закачени няколко китайски електроники, които също бачкат безотказно за сега.
Както казват руснаците, ще поживеем, ще видим.

П.П.
Преди малко я проверих и беше глътнала около 2 мм от нивото на охладителната течност в разширителния съд. Вакуумът явно е засмукал тази течност при изстиването на двигателя. Зимъска, когато сменях термостата на дизеляка, за една вечер беше глътнал половината разширителен съд.

Някой знае ли колко литра охладителна течност събира системата на този Фокус? Из нета намирам, че е 5.7 литра, което ако е вярно ще рече, че когато съм наливал новия антифриз, в системата е бил останал около 1.2 литра от стария. Не е голяма драма, смятам.

zloster

Моята проверка показва, че обемът на течността в охладителната система би трябвало да е 5 литра.
Ето ръководството на потребителя (стр. 163 по вътрешната номерация): http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/Catalog/owner_information/CG3321enRHD072004.pdf
Същото казва и на Кастрол съветника за течности (трябва да се цъкне горе най-вдясно "cooling system": https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?_ga=2.164161663.1569057528.1530507794-542730892.1530507794&vehicleType=cars&manufacturer=ford-(eu)&model=focus-mk-i-(1998-2005)&modelType=focus-1-6i-16v-(1998-2004)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Да, и в двата сайта го дават да е 5 литра. Значи в системата е останала по-малко от 0.5 л от старата течност.
Катерих се из Родопите, карах по магистрала с макс допустимата скорост и в крайна сметка джобната китайска диагностика показа под 100 градуса на двигателя. За сега радиаторът се държи. Дано не са ми пробутали от онези за арабските страни, че зимъска ще му дойдат нагорнище ниските температури.