Време ли е за зимните гуми?

Започната от Иван Петров, 07 Октомври 2017 20:50:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Svetoslav_92

Цитат на: Dagestan в 19 Декември 2017 21:59:09
Протектора има главна роля при движение по нетвърди повърхности като сняг кал и т.н. Пробвай на чист студен асфалт с какви гуми ще ти е по-спокойно - със зимни или например с гуми за кал (mud-terrain), които имат дълбок протектор, чак да му се възхитиш.

Ето видео,което говори точно за при СТУДЕН АСФАЛТ и нещото,което ти обясняваш. https://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
Автомобилите са абсолютно еднакви, с нови накладки и дискове и еднакви атмосфери в гумите. Виждаш разликата е от сорта на 5 метра по-дълго спиране.
Повечето тук не караме нови коли. Само след няколко години каране и износването на 70% на накладките и дисковете ще ти доведат тея 5 метра и пак си се ударил във влака,така че ти смятай дали това със зимните гуми не е повечко маркетинг.
Второ важно нещо. Зимните гуми имат по-мек борд задължително какъвто и индекс да ми казват... Всесезонните можеш да ги спаднеш малко без гумата да изглежда мека заради по-твърдия борд и така даваш сцепление,което доближава зимната гума.
Трето - фактор е и баланса на тежестта на колата предница/задница.
Четвърто.. Никой тук не кара зимна гума 1 сезон и после да я хвърля. Карат се и на по-топло да не говорим,че март пак може да я скапеш като стане 19-20 градуса. Ако си бил със всесезонни те няма да се опекът толкова.
Пето избирам гума с протектор подходящ за сняг и киша.
Шесто.. значи ли,че като Dodge Viper ACR (Mk V) спира най-бързо от 100км/ч до 0км/ч за 27 метра трябва купиш тая кола да караш,иначе правиш риск със живота си?

Попринцип няма зимни,няма летни,няма всесезонни гуми. Това е маркетинговия трик реално.. Гумата си е гума и избираш съответно много фактори (това са само част от тея дето изброих). Гледа се протектор (шарка,ширина,височина),твърдост на гума и колко силика има в нея,твърдост на борд и още и още важни фактори и фактори по самата ти кола, следствие на което си казваш от 1 до 100 колко върши работа.


hotblooded

Младеж, дано нямаш деца... Иди се кастрирай, идиот като тебе не трябва да оставя генетична следа на този свят.  Зимните гуми скоро станаха на 70 години, е6ем ти маркетинговия трик,  70 години, милиарди хора, и накрая дойде чекиджията с грохналия курник, дето по документи се води МПС да светне всички....

Svetoslav_92

#62
Цитат на: hotblooded в 20 Декември 2017 00:34:31
Младеж, дано нямаш деца... Иди се кастрирай, идиот като тебе не трябва да оставя генетична следа на този свят.  Зимните гуми скоро станаха на 70 години, е6ем ти маркетинговия трик,  70 години, милиарди хора, и накрая дойде чекиджията с грохналия курник, дето по документи се води МПС да светне всички....
След всичките факти дето казах ти реши да изтролиш с 2 реда.. Е тва е най-дразнещото в тея форуми,че много такива има като тебе.
И за какви 70 години зимни гуми ми говориш бе големия.. Преди 30 години,за да уредиш нови гуми за ладето или москвето се ходи специално до полша (щото от бг няма),за чифт гуми със влака и ги търкаляш до вкъщи,за качеството им да не говорим.
По тва,че не ги знаеш тея неща или си пубер или на 30-40 с пубертетски акъл  (rofl)

Alexi

Младеж в грешка си .. гумите си имат означения ,зимните имат на тях снежинка ( примерно ) както и профил подходящ за сняг и т.н. ..  и 5 метра разлика в спирачен път е много нещо .. може да спаси живот ( твоя или нечий друг ) .. замисли се струва ли си икономията на 150 лв ( колкото струват 4 нови зимни гуми за колата ти ) .. а ако нямаш пари по добре си хвани такси/автобус в София поне градски транспорт има .. щото да ти кажа честно ако някой такъв като тебе ме удари първо ще яде шамарите ама яко ,после ще се вика КАТ ..

jo_jo

@Svetoslav_92

За разлика от @hotblooded ще ти кажа имай деца и сподели после дали пак така мислиш за гумите. За мен въпросът е прост летни и зимни (700-900лв ми е комплекта, с отстъпки и то не винаги премиум модели). Дисковете и накладките са ми на 3 години (~30 000км), спирачната течност също е сменям по предписание (2 години) и въпреки това като има сняг и лед не ми се излиза по пътищата, защото не знам кой от къде ще ме изтряска. Всесезонните гуми за мен са голям компромис, даже за градско не съм сигурен, че са добра идея, защото в София по булевардите се кара с по-високи, не баш градски, скорости, на село с 40км/ч може. Моето мнение е, че сегашните зимни гуми са по-скоро оптимизирани за мокро и киша, а и смесите са с по-малко каучук и не се изпичат толкова. Та ако нямаш възможност аз бих карал със зимни през цялата година (взимаш хубави на една година втора употреба, караш две-три и сменяш). Имаше някакво ревю, което показваше, че зимни с малко изяден грайфер са по-добре от всесезонни, както през лятото така и зимата.

Друг е въпроса, че в България всеки приема колата за даденост, защото има мърши за по 1000-2000лв и затова стават толкова катастрофи. Няма как комбинацията от технически неизправни коли, лоши пътища, шофьори без книжки (мангота),  джигитите с г класите и пияните да не води до мелета всеки ден.

dimkaraganchev

Цитат на: Bivola в 19 Декември 2017 22:34:12
Ти от кои все сезонни си доволен, че нещо се замислям за едната кола, дето не излиза от София, дали да не и сложа такива?
Преди, когато карах колите си с всесезонни гуми, бях доволен от Vredestein Q2 и Hankook 4S H730. Ако сега трябва да минавам на всесезонки, най-вероятно ще избера MICHELIN CROSSCLIMATE.

Svetoslav_92

#66
Цитат на: Alexi в 20 Декември 2017 08:45:52
Младеж в грешка си .. гумите си имат означения ,зимните имат на тях снежинка ( примерно ) както и профил подходящ за сняг и т.н. ..  и 5 метра разлика в спирачен път е много нещо .. може да спаси живот ( твоя или нечий друг ) .. замисли се струва ли си икономията на 150 лв ( колкото струват 4 нови зимни гуми за колата ти ) .. а ако нямаш пари по добре си хвани такси/автобус в София поне градски транспорт има .. щото да ти кажа честно ако някой такъв като тебе ме удари първо ще яде шамарите ама яко ,после ще се вика КАТ ..
Е ако това със снежинките и планинката,ако не го знам не бих и говорил. Точно това е,че това не винаги е гаранция.. Например гуми в дианата се водят летни.. същите гуми в ибей ги дават всесезонни. Какво да кажем пък за летни гуми с лепнат зимен/всесезонен регенерат? Обозначение няма.. Какво да кажа за зимните ми корморанки.. обозначение има ама пак спират 5-10 метра повече от дънлоп.
Цитати 5 метра разлика в спирачен път е много нещо
Колите без ABS на мокро са с дори повече спирачен път,а ги карат още. Зимата се кара по-бавно. И въобще никой да не си мисли,че колата му кове като е със зимни гуми на втория сезон. А пък как дианата и други обичат да дават с ДОТ 2011-12.
https://www.youtube.com/watch?v=sWYhJ2xj8lw
https://www.youtube.com/watch?v=TJsV2ORMsms

Последното видео доказва,че си е чист маркетинг и повече няма да коментирам,който иска да се смята за бог със зимните ще си има проблемите не аз.

jo_jo

нищо не разбрах, първото видео показва, че с нови зимни гуми е по-добре от стари зимни гуми - едва ли някой спори по темата?
второто показва, че на идеално чист и сух път летните спират по-добре от зимните, това хубаво, но:

1. Колко често пътя ще е сух и толкова чист през зимата, като минимум ще има малко киша (и/или пясък,сол и тн), или в по усойните места ще има сняг/лед ?
2. Не казват какви са летните и зимните гуми (ако е премиум срещу бюджетни, не е много честно) ?
3. С телефончето не разбрах точно как мери, ако е някое приложение с акселерометъра, съмнява ме да е много научно.

Както и да е предлагам да спрем обсъждането, всеки си има глава на раменете, но за съжаление се движим по един и същ път.

Alexi

това за летните гуми в сухо време зимата съм съгласен и аз съм гледал доста тестове .. но летните не трябва да са опечени и изтрити галоши от по 15 лв броя ( тва първо ) и зимата кога е сухо и без опасност от лед/киша ? един заледен завой на 100км сух път стига .. питай ме откъде знам

sinnerman

[attach=1]  Този символ означава, че гумата е тествана при употреба в тежки снежни условия. Зимни гуми, които не са тествани при такива условия го нямат този знак. Зимните гуми Мишлен или поне повечето от зимните им модели ,  имат този знак.


dimkaraganchev

#70
И всесезонните гуми имат този знак. Или поне тези, с които съм карал досега.
Цитат на: Svetoslav_92 в 20 Декември 2017 18:10:31...Какво да кажа за зимните ми корморанки.. обозначение има ама пак спират 5-10 метра повече от дънлоп...
Пич, много си зле, щом си опрял до такива скапани гуми. Вземи си купи малко по-добри и пак ми приказвай...

ivchotr

Обзалагам се, че Светослав не е извадил лично пари за повече от един път, за да си купи чисто нови гуми от магазина.

Аз карам коли, камиони и мотори повече от 30 години. Карал съм през зимата с летни гуми, през лятото със зимни, през цялата година с всесезонни. Карал съм с купени втора употреба, с регенерати и с нови, естествено. От години си купувам летни за лятото и зимни за зимата, като винаги са нови и от средно ниво нагоре.

Светославчо, можеш ли да познаеш защо правя така от години? А познай дали се водя от маркетингови трикове или от опита си. Само ще ти кажа, че си купих вериги след едно ходене пеш посред зима в Родопите, щото бях с летни гуми. А пък вериги не съм слагал през последните 15 години, защото зимно време карам със зимни гуми.

Баща ми, лека му пръст, имаше един лаф - проходило пилето и взело да скача на квачките.

didon80

Предполагам всеки е имал проблеми с летни гуми на сняг и лед. В същите ситуации със зимните гуми е коренно различно.

hotblooded

Хората са имали такива проблеми още преди 90 години и са създали зимните години...
Всеки, като младеж си е мислел че морето е до колене,  всеки е чувал "навремето нямаше зимни гуми", но практиката е показала друго....  Колеги, слушайте тези, който са патили и не повтаряйте тяхни грешки.  Този форум не е пишкомер,  понякога съм рязък и вулгарен, но вярвайте ми - за 20 години зад волана в България и чужбина - съм си патил, и съм искал да е имало кой да ме предупреди, но преди 10 години още нямаше форуми, сега има, има и кой какво да каже - младежи - слушайте бе.

ivchotr

Онзи ден се катерих из едни родопски дерета. През деня прехвърчало сняг и когато ние налазихме баира, беше стегнало. Около половин сантиметър лед и отгоре леко наръсено с един дребен снежец. Падна буксуване. Жалко, че нямах ДВР да снима. Около 2 - 3 километра ги катерих с багажника напред  :D Дизеларката издрапа, а аз се оказах не достатъчно тежък. Един пич с жибка ме дръпна да издрапам най-големите стръмнини. Някъде в подножието останаха онези с галошите и се появиха чак след няколко часа по нощите, след един опесъчител, когото пък викнаха по спешност. По равното, където беше понатрупал сняг, колата се движеше уверено, без да поднесе или пробуксува.

Изводът е, че само зимни гуми в планината не са достатъчни, ако колата няма ЕСП, АСР и т.н. благинки. Трябват и вериги.

П.П. Някой има ли идея Фокусът 1.6 от под ника ми дали има някакви странности в диференциала? Докато буксувах установих, че когато едното колело е в банкета, колата се придвижваше, макар и другото колело да му се завиваше свят от обороти. Когато и двете бяха на пързалката, предницата сееше насам - натам без никакъв ефект ::)

Riddle

Май взех да си падам по всесезонните в последно време.....с лек акцент към продуктите на Michelin разбира се :)
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


ivchotr

Къде изчезна онзи младеж Светослав_92 ::)

Pyrhel

Дано не е счупил колата на някой човечец... (bang)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

zloster

Цитат на: zloster в 27 Октомври 2017 21:26:07
Някои летни гуми за бързо шофиране (ultra high performance, UHP) имат предупреждение да не се ползват на много студено. Пример Yokohama Advan Fleva V701 имат надпис на етикета: "Caution: NEVER store or use below 14˚F (-10˚C) as this may damage the tire and impede performance."
Снимков материал от Мрежата: https://a.d-cd.net/a5207es-1920.jpg (много трудно се намират снимки с етикета)

В САЩ 2015 г. е имало проблем с летни  гуми Мишелин монтирани на автомобили произведени от Джeнерал Моторс (GM). Малко информация тук и тук.
Допълвам с информация от каталога на Континентал/Continental - страница 106 от документа. В него пишат, че техните гуми за бързо шофиране (UHP) издържат до -20оC. При по-ниски температури стават трошливи.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/