Focus 1.6 TDCi 90 к.с. 2005г. теч на масло

Започната от I.Antonov, 30 Октомври 2017 20:31:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

I.Antonov

Здравейте,

Имам Фокуса от един месец и понеже ми е първи автомобил изобщо съм доста щастлив от този факт.  8)  8)  8)
Като първи автомобил нямам много опит с поддръжка и не разбирам кой знае колко. Колата е на 232 000 км и я карам с пасло Champion 10w40.
Снощи като паркирах назад не подадох достатъчно газ и я угасих без да искам (паркинга, на който спирам е на баир и понеже имам кола от съвсем скоро не мога да преценя много, много ситуацията, знам че не е добре да се гаси, правил съм го 3-4 пъти откакто съм я взел). Запалих отново и си я паркирах. Малко преди да я угася обаче ми се счу един особен леко стържещ звук (не мога да го опиша точно). Вдигнах капака и видях, че има масло по горната (метална) част на обтяжната ролка и по алтернатора също. Обърсах със салфетка изчаках малко и пак запалих на празен ход. Пак се появи масло на същото място и по двете тънки маркучета до ролката (не знам за какво служат). Освен това имаше масло и около инжекторните дюзи на първия и третия цилиндър. Днес сутринта пак погледнах и видях, че има прясно масло, не много, но има. Нивото засега не е паднало и маслото е чисто черно като катран. Имате ли представа от какво може да е ? Прикачвам и снимка от мотора.


Alexi

иди на майстор ,че торбата с орехите е в мазата

I.Antonov

Очаквах друг отговор, но както и да е. Днес погледнах отново и теча е от двете маркучета (или едното от тях) точно над обтяжната ролка. За какво служат и възможно ли е да изкарам 50 км преди да отида на сервиз?


П.С. Моля модератор на премести темата в секция Фокус, моя грешка.

Dagestan

Къде има маслопроводи над обтяжната ролка? Тези 2-те гофри са вътре кабели, в тях не тече масло, за да има теч от тях. По-вероятно е да ти е спукан въздуховода отгоре  и ако има много маслени пари от там да капе.
Като цяло за 50км нищо няма да стане на колата, само следи нивото на маслото и възможно най-скоро при някой майстор.

Също ако сменяш скоро маслото, сложи 5W30 или 5W40, 10W40 е твърде гъсто за кола с турбо, няма значение с какъв пробег е.

I.Antonov

Здравейте пак,

Първо отидох в сервиз в София, ж.к. Дружба, който ми препоръча мой приятел и от там ми казаха, че проблема с колата са уплътненията на дюзите - дифтунги, О - пръстени и още една част, на която не ѝ запомних името, заедно с гарнитура на капака на клапаните. Препоръчаха ми, в случай само ако искам, да ми сменят и ангренажна верига с обтегач - 250 лв. за труд и 250 лв. за части. Понеже се усъмних я закарах при един гаражен майстор, семеен приятел, който ми каза, че е ако е въпросните дифтунги, пръстени... се чува един съскащ звук и не е това. Засега можел да ми препоръча само да ми се смени гарнитура на капака на клапаните. Поразрових се в интернет и реших да я закарам в сервиз Форд Експрес в ж.к. Надежда. Оставих я да ми направят диагностика и ми казаха, че целият проблем идва от турбото. Имало някакви части вътре, които не омасляват турбината както трябва ами изпускат масло (обясниха ми по-подробно, но като не разбирам и ....). Не е онзи маслопровод, който се запушва и прави проблем, поне така разбрах. Та от там идвал теча на масло. Искат ми 1000 лева за смяна на турбина Mitsubishi с труда или само средна част 400 лева - аз избирам кое от двете с труда. Възможно ли е целият проблем със загуба на мощност само на пета скорост и теч на масло да е от там. Държа да отбележа, че не пуши грам черно, маслото почти не е спаднало нивото си и най-много има по алтернатора и обтяжната ролка на пистовия ремък.

ivchotr

Пистовият ремък изобщо не обича да тече масло по него. Колкото по-скоро спреш теча, толкова по-добре.

Alexi

човека му искат 1000 лв за турбо ти си се загрижил за пистовия ремък дето е 10 лв :)

Pyrhel

Защо не я измиеш хубаво с обезмаслител и тогава да видиш откъде е маслото?
ПП: Не че има значение в случая, но маслото ти хич не е подходящ избор...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dagestan

Махни гумения маркуч между турбото и филтърната кутия, така имаш достъп до студената перка на турбото - ако там е много омаслено и ако перката мърда нагоре-надолу и напред-назад, като я поклащаш леко, значи лагерите и втулките на турбото са заминали и от там наистина ще пропуска масло. Минимален луфт нагоре-надолу не е проблем, по-страшен е аксиалния луфт(навътре-навън).
И пак, за да се стича масло отнякъде, трябва да има спукан маркуч/въздуховод някъде.

400лв за средна част на турбото ако е оригинал  е сносна цена, принципно e-bay-ските са по 250-300лв. За труд колко ти искат?

I.Antonov

За труд за смяна на средна част или цяла турбина ми искат 100 лева и в двата случая. Ще трябва да се смени и маслото - препоръчаха ми Repsol 5w30.
Успях да сваля само капака на въздушния филтър - около него има омасляване и по него съвсем малко, а е на 600 км макс откакто го смених с чисто нов.
На снимката с червено съм оградил къде има най - много омасляване - в горната лява част на филтърната кутия. Не мога да сваля маркуча между турбото и филтърната кутия, защото нямам необходимите инструменти, пък и не разбирам много, поне се опитах. Най-вероятно и гарнитурата на капака на клапаните е за смяна, защото има омасляване около самите инжекторни дюзи.
Другият вариант е да закарам колата на сервиза на ул. Брод, но и там не знам колко ще ми кажат за труд и части....


Rainbow

Това е детска болест на този мотор. Правилно са ти казали в първия сервиз - дифтунги на дюзите заедно с целия комплект о-пръстени, гарнитура на капака. Не винаги изпускащите дюзи съскат.

Частите можеш да ги вземеш от СФА-струват около 3 пъти по-евтино, отколкото в МП. Комплекта дифтунги и гарнитурата са не повече от 70лв. Поне беше толкова, когато аз се сблъсках със същия проблем.

ivchotr


I.Antonov

Колеги, здравейте отново.
Във въпросния сервиз ми смениха средна част на турбо, масло, гарнитура на капака на клапаните, маслен и въздушен филтър. Маслото вече е 5w30 Репсол. Обадиха ми се, че колата е пушка, е да ама не. Качих се да карам извънградско, минах 250 км, проблемът с ускорението е изчезнал. Ускорява си много добре. Гледам мотора почти няма ново омасляване. Прибирам се и след нови 250 км в обратната посока вдигам капака да видя какво става. Има доста омасляване - металната част на обтяжната ролка на пистовия ремък е почти изцяло черна, алтернаторът и той е омаслен стабилно, мисля, че е започнало да влиза масло в него, понеже се чува един странен шум на свободна. Най - много масло има в тази част отдясно на обтяжната ролка точно под двете гофри ама отдясно. Не знам как се нарича, но от там излиза основно (така мисля). Въздуховодът е отдясно между кутията на въздушния филтър и турбото ? Там не виждам да има масло. Сега пак е в същия сервиз и вече не знам... Дайте някаква идея какво може да е или друг надежден сервиз.

ivopolr

По-горе ти го бяха казали, провери си този въздуховод. В движение тай е под налягане и преминаващите през него маслени пари избиват през образували се с времето миниатюрни шупли. По моя също не се виждат отвори но след смяната му омасляванията под него спяха.   

I.Antonov

Този въздоховод не е ли отдясно между кутията на въздушния филтър и турбото. Вече казах няколко пъти, че там почти няма масло. На мен почти цялото ми масло е от лявата част на колата. Как ще стигне до там ?

Мишо

Маслото стига до там със сгъстения въздух от турбото. Колегата горе е прав, свали и го огледай хубаво тоя маркуч, може и гарнитурка да трябва. А масло във всмукателния колектор има заради картерната вентилация и турбото ( колкото и да е здрава турбината, винаги пуска по малко масло ). Мисля, че няма от къде другаде да омаслява там.

ivopolr

В ляво е. Част от него се вижда в долния, ляв ъгъл на твоята снимка, оградил съм го с червена линия.

Мишо

#17
Колегата е прав, ако си пред колата се пада от ляво. Това трябва да е въздуховода от кулера към всмукателния колектор. Също така, до червената линия от дясно виждам два липсващи болта, които най-вероятно са за капака на клапаните. Виждам също, че на маркуча има и някакво устройство с букса, което най-вероятно е МАП сензора. Там също може би има гарнитура ( гумена сигурно ), която с времето се е втвърдила и може и от там да омаслява.

П. С. Сега видях, че липсва само един болт, вътре в червената линия. Може би бъркам също и за МАП-а, прилича ми на ел. моторче, нещо като изпълнителен елемент, актуатор или нещо подобно. ЕГР-а май беше от дясно на мотора, от зад към купето ::)

yumyum

МАП сензора е на този маркуч. Обикновено не са малки цепнатините по него но понякога трудно се виждат.Опитай с даване на повече газ на място и като вдигне налягане ще си покаже.Също така виж и дали пуши черно повече.Даже и да сменят гарнитура на капака на клапаните и дихтунгите не е гаранция че пак няма да протече веднага от там,зависи как са сложени,поне при мен след смяната им резултат нулев(май не ползват динамо метрични ключове).

I.Antonov

След поредно ходене в сервиза ми бяха измили двигателя и я бяха карали за тест. Нямало масло изобщо след 20-30 км каране. Погледнах и аз, нямаше никакво масло. Взех я и ми казаха, че след смяната на турбото има остатъчно масло, което от подаването на газ е излязло през въпросния въздоховод и може да се появи съвсем малко и толкова, няма да има повече. Както и да е, минах 170 км и видях, че има 1-2 капки масло по обтяжната ролка и никъде другаде. Опипах с ръка този въздоховод от долната страна и по ръката ми остана масло. Та от там е, не съм сигурен, че повече няма да има.

Според мен какво е станало - наистина има пукнатина или цепнатина този въздоховод и не съм сигурен, но турбината може да е направила по-голямо налягане и да компенсира излизащия въздух и да е влязла в авариен режием и изобщо да не е била за смяна. Общо взето само да са ми взели парите за едното нищо. Но това са мои предположения.

И още нещо, в сервиза се опитват да ме убедят, че колата ми има кулер, но мотора е с 90 к.с., а не е този със 109 к.с. Не знам дали и тук съм прав.   ::)


yumyum

Първо се убеди че е маркуча,ако е само уплътнение ще има маслени пари но не и теч.Цената му не е малка -80 до 100 кинта и по мое мнение не си струва да е втора употреба.За кулера и по слабия двигател го има но май не важи за всички.

Gredarov

Колата ти има кулер. Намира се най от пред в бронята пред водния радиатор. Разликата с 90 коня не е кулер а турбокомпресора.

Ozzie

Цитат на: I.Antonov в 21 Декември 2017 12:29:02И още нещо, в сервиза се опитват да ме убедят, че колата ми има кулер....
Това можеш и сам да го видиш.
При мен са подредени така- охладителя на сгъстения въздух е най- отпред, след него е радиатора на климатика и последен е радиатора на охладителната система.
Ако и при теб е така, значи имаш охлаждане на нагнетения въздух.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...