Здравейте от скоро съм собственик на Mondeo MK3 1.8 16v 125hp hatchback.
От много отдавна исках бензиново мондео, но все не ми харесваха или като визия или като цена. Трудно се намира под 4500 лв по автокъщите, а и от там състоянието му не се знае какво ще е. Та реших да си търся от частно лице за възможно най-евтината със изискванията - Да е сива, да е хечбек и да е бензинова :D . В крайна сметка се сдобих с нея на цена от 2000лв. Никога не съм виждал джантите и броните и на друг форд и много ми харесаха. От тук насетне започват ремонтите! Като цяло цената на автомобила беше толкова ниска заради натисната шофьорска врата и недиагностициран проблем с бобината. Едвам я докарах от сръбската граница до Плевен.... и да знаете, че спортното окачване с червените пружини НЕ става за България :D
От тук насетне трябва от базов модел да си направя Ghia :))
Ето и снимка на фордчето:
(http://www.lancia-bg.com/forum/download/file.php?id=36957&mode=view)
Честита придобивка :) Цената ... няма да я коментирам - дано не излезе някой скъп ремонт ;) Някой модели на Форд са подготвени за повечето си екстри - и е лесно добавянето им, но някой нямат окабеляване ... и си е играчка :) Ще питаш - с каквото можем, ще помагаме :) Направи и една снимка на интериора :)
Честита придобивка. Проблемите лесно ще се оправят. Чакаме снимки и на интериора
Честито колега, пожелавам ти бързо да стегнеш автомобила и да му се радваш. Изглежда много добре.
честито ,добре изглежда .. бронята е Zetec-S модификация която аз съм виждал само в Англия да се предлага ,а джантите ми се струва че са от Фокус 3 .. модела не е съвсем базов ,тренд е - второто ниво на оборудване
Честито и само да те радва. Ако може, пусни снимки и от интериора (fri)
Много добре изглежда колата, джантата също е супер. С кеф да си я джиткаш колега.
Благодаря ви за топлото посрещане във форума :)
Вратата вече я смених, но за жалост лайсната е със 4-5мм по-нагоре от тази на задната врата... някой ден ще се свали надолу и пребоядиса, защото при форд под лайсните няма боя :O
Смених кабелите, свещите и бобината с NGK, преден ляв лагер SKF, биалетки и тампони на щангите Febi. Колата е все още със оригинални шарнири и тампони на носачите, явно е доста здраво окачването >:(
Сега остава най-тежката част - теч на масло от капака на веригата и едно почукване през 10 секунди на ниски обороти (мисля си че повдигачите са за чистене...)
Колкото до това Zetec S ммм явно в англия имат вкус ^-^
Честито колега, колата радва. А що се отнася до червените пружини, аз имам същото Мондео /е, с малко по-друг двигател/ със стандартни оригинални пружини и ако си съгласен, можем да направим бартер.
окачването определено е много здраво на тоя модел
Ето снимка на интериора - днес се занимавах и му направих осветлението в краката и плафона бяло с лед диодни ленти.
(http://media.snimka.bg/s1/3966/034176860.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3966/034176861.jpg?r=0)
Колкото до въпроса на martin1977. Предпочитам да си купя нови пружини и тези да ги продам. Другия вариант е бартера да не е чист а със доплащане от твоя страна. Ако желаеш ми пиши на лично съобщение, но според мен стойността на тези пружини е по-висока от на тези, които мога да си взема за 20 лв броя от която и да е морга...
Като гледам има доста екстрички - подгрев на преден и заден прозорец, подгрев на седалки добре е.
Цитат на: LoGo в 11 Октомври 2014 20:26:10
Колкото до въпроса на martin1977. Предпочитам да си купя нови пружини и тези да ги продам. Другия вариант е бартера да не е чист а със доплащане от твоя страна. Ако желаеш ми пиши на лично съобщение, но според мен стойността на тези пружини е по-висока от на тези, които мога да си взема за 20 лв броя от която и да е морга...
В сериозна грешка си! Уверявам те, че оригинални сток пружини са в пъти по-добри и здрави от червените "спортни". Съмнявам се да ги намериш в нормално състояние за 80 лв. четирите ... но дори да е така, ти нима мислиш, че ще вземеш повече на твоите "спортни" втора употреба? Ще ги продадеш за толкова само ако са бранд /известна марка/ и в перфектно състояние, а брандове са EIBAH, APEX, H&R ... от тях червени са само някои Ейбах, които снижават с повече от допустимото /40 мм./ за стандартни амортисьори, каквито аз не бих сложил ... а като гледам колата ти не е снижена с повече от 40 мм. Повечето червени за този модел с до 40 мм. са неизвестни марки и ако твоите са такива, никога не бих ги сменил за оригиналните си сток пружини. Чисто информативно само сравни цените като нови на стандартни за оригинално вграждане и на едни от най-добрите "спортни". За няма и 300 лв. взимаш комплект ЕЙБАХ с доставка до БГ ... Уверявам те, че оригинални стандартни са поне х 2 като цена. Всички искаме лесни пари и мислим че другите ядат доматите с колците. И малко на принципа - видиш ли купил съм си кола със "шукар спортно" окачване, дето пломбите ще ми изпадат, ама дай да ги пробутаме на някой невеж да се радва на спортна кола, че и да сме на далавера. Бих сложил "спортни" единствено и само заради визията и с ясното съзнание колко са минусите и колко плюсовете ... повярвай че първите са повече. Така че колега, ако следваме пътя на логиката, доплащането трябва да е от твоя страна .... въпреки че аз не споменах никъде нищо за пари. Остани си със здраве!
пазарлъците на ЛС !
Снимките на колата са правени отгоре. Снижена е с повече от 40мм. Много се извинявам ако съм те обидил с нещо, защото виждам, че си се засегнал... И аз имам впредвид, че доплащане бих искал само ако са маркови.
Днес ще кача снимка на колата отстрани.
п.с. Не се пазарим колега, просто коментираме - никъде не се споменават цифри :)
Цитат на: LoGo в 11 Октомври 2014 11:22:39
защото при форд под лайсните няма боя :O
Колата е страхотна. Да си я караш без да имаш сериозни ядове :) Боя си има аз свалях лайсните и след като разкараш отвратително здравото двойнолeпящо само едно пастиране и 6. Явно е боядисвана врата
Цитат на: koyota в 12 Октомври 2014 12:08:59Боя си има аз свалях лайсните и след като разкараш отвратително здравото двойнолeпящо само едно пастиране и 6. Явно е боядисвана врата
Супер, защото и аз мисля да махам лайсните, но това което ме притеснява е как ще ги сваля и какво ще открия под тях.
Ето и обещаната от мен снимка отстрани за мартин.
На снимката също така се виждат и последните забележки по външния вид на колата - лайсната на предната врата, чукнатото на задната вежда и ожулването задната броня (под смачканото на веждата)
Но тези неща съм си ги оставил за десерт ;D
п.с. извинявам се че форда е толкова мръсен, още е в проект ::)
п.с. 2 Някой знае ли как мога да си оправя шофьорската седалка да не скърца толкова брутално... отвътре под тапицерията и се чуват звуците.
(http://media.snimka.bg/s1/3972/034187589.jpg?r=0)
Колега, да не би само отпред да са ти сменени пружините с по-ниски??
4 червени са, но явно не ме гони просто параноя, че предните амортисьори са за смяна.. и на мен ми се струва, че опред е малко по-ниска отколкото отзад. ???
Нормално е така да стои. Със заводските пружини изглежда още по-наклонена, при по-ниските е по-малко доловимо. На моята аз й слагах пружините и със сигурност е с 4 на Eibach Pro-Kit, и тя така изглежда. Все пак отзад се товари, трябва да има накъде да отиде :)
С празен багажник:
(https://lh5.googleusercontent.com/-6NUame6gbwQ/VJ7qtQxJrvI/AAAAAAAAAfk/UAmI0qaLLrE/s720/IMGP5574.jpg)
С минерална вода в багажника:
(http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t31.0-8/664913_655540757790774_146301769_o.jpg)
Цитат на: LoGo в 12 Октомври 2014 23:20:50
4 червени са, но явно не ме гони просто параноя, че предните амортисьори са за смяна.. и на мен ми се струва, че оТпред е малко по-ниска отколкото отзад. ???
Не е задължително да са за смяна, но ако амортисьорите са стандартни, а не за спортно окачване, 90% са за смяна. Нормално е отпред да е по-снижена, много от комплектите афтърмаркет пружини ги дават да смъкват отпред с 10-ина мм. повече, отколкото отзад. При теб понижението е 55 мм. отпред и 40 - 50 отзад. Абсолютно задължително е при снижаване с повече от 40 мм. на ос да се използват "спортни" амортисьори, затова ти казах, че ако са стандартни, са заминали много отдавна .... затова и мнението ти от първия пост се оправдава. Ако смениш амортисьорите с нови и сложиш стандартни и оставиш тези пружини, след не повече от 6 месеца ще откриеш нова тема със заглавие "Проблем с амортисьори" или нещо подобно- гарантирам! Сега разбираш ли защо пружините ти са непродаваеми- защото амортисьори за тези пружини струват 2 торби с пари и никой разумен човек не би сложил такива на стандартните си амортисьори.
Колега честито и от мене, със здраве да си караш и само консумативи да сменяш (масло и филтри ;D). Очаквам да я превърнеш Ghia.
Поздрави!
Значи при първите изникнали средства за амортисьори го разкарвам. Видях снимки на Zetec S с нормални пружини и не ми изглежда никак зле. Какво е вашето мнение :
(http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/700x700//media/3151160/Zetec_S_1.jpg)
Първо честито за хубавото Мондео. Моето мнение, че е може да сложиш PRO-KIT на EIBACH, возията е като на заводските, само снижават. И са по-евтини спрямо тях два пъти.
Аз лично давам "за" за заводското окачване. Много меко вози и е много високо.
Заводското окачване, макар и не особено красивата стойка (сравнена с Айбах про-кит) е доста практично за родните пътища (особено ако не винаги си по първокласните)... Но всеки си преценя.
Цитат на: ffmk1l в 13 Октомври 2014 10:42:42
Първо честито за хубавото Мондео. Моето мнение, че е може да сложиш PRO-KIT на EIBACH, возията е като на заводските, само снижават. И са по-евтини спрямо тях два пъти.
Не знам Венко с колко Мондеота има опит, но Ейбаха е по-твърд от нормалното окачване и е по-твърд от това на ST220, и това при положение, че говорим за аматьорската серия Pro Kit (най-меката).
Цитат на: Pyrhel в 13 Октомври 2014 14:36:18
Не знам Венко с колко Мондеота има опит, но Ейбаха е по-твърд от нормалното окачване и е по-твърд от това на ST220, и това при положение, че говорим за аматьорската серия Pro Kit (най-меката).
Предполагам, приемам забележката. Поне при мен е така, откъм возия не се промени нищо, като сложих
Айбаха.:)
Несравнима е визията с ниски пружини, но пълно щастие няма ... заради красотата рискуваш комфорта и живота на амортисьорите. Аз се оглеждам за Закс - имат 2 вида амортисьори - за по-ниски пружини и са около 55-60 паунда бройката и за стандартни пружини - около 40 паунда. И пак си мисля че тези за по-ниските едва ли са пригодени за пружини, снижаващи с повече от 40 мм. Според мен това е оптималния вариант качество-комфорт-визия-стабилност-живот на амортисьори.
Нека се коментира самата кола. Отплеснахте се от темата.
Това към което се стремя е заводската возия с 30мм надолу... жалко, че опровергахте колегата, който твърдеше това за про кита на айбах... тъкмо се бях зарадвал. (sd)
Може да пробваш със втора ръка пружини и амортисьори от Мондео ST 220
А за тези какво ви е мнението : http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-ST220-2-0-16V-TDCI-00-06-APEX-407230-Lowering-Spring-Kit-30mm-/400765120001?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo%7CCars+Type%3AST220&hash=item5d4f766e01 (http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-ST220-2-0-16V-TDCI-00-06-APEX-407230-Lowering-Spring-Kit-30mm-/400765120001?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo%7CCars+Type%3AST220&hash=item5d4f766e01)
А това е оферта за свалени от ST пружини обаче от TDCI ( дали ще има разлика, все пак дизела е по тежък отпред) : http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Mondeo-ST-Tdci-spring-set/301317577174?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D25402%26meid%3D19dcc8690b544ab68ed0567b92cc4ab2%26pid%3D100009%26prg%3D10670%26rk%3D4%26rkt%3D10%26sd%3D190941961172 (http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Mondeo-ST-Tdci-spring-set/301317577174?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D25402%26meid%3D19dcc8690b544ab68ed0567b92cc4ab2%26pid%3D100009%26prg%3D10670%26rk%3D4%26rkt%3D10%26sd%3D190941961172)
Не бих те посъветвал да слагаш пружини нито от СТ, нито от дизел. Освен, че няма да "клекне", както очакваш, има вероятност да остане и по-висока от сток.
Цитат на: hotblooded в 14 Октомври 2014 09:00:27
Може да пробваш със втора ръка пружини и амортисьори от Мондео ST 220
Те нали под път и над път.....
Нито съм казал че се намират лесно, нито че са евтини...
Аз взех цяло окачване от ST TDCI, в доста добро състояние, амортисьори, тампони, пружини. Автомобилът започна да вози по стегнато и значително по-малко да се наланя в завои. Височината си остана почти същата, като с нормалните пружини. Разликата във височината е минимална, но в пътното поведение е сериозна. От пружини за ST TDCI, не очаквай да слезе много надолу, спрямо стандартните.
Май никой не обръща внимание, че колата е 1.8 Бензин и ако послуша някой ваш съвет ще кара офроуд... Не всяко мондео по дефолт е дизел.
Има си и бензиново ST (220). Но си прав - ST то е със 6 цилиндров мАтор + 6 степенна кутия, 1.8 + 5 степенната със сигурност са чувствително по леки, от там и "постановката" става друга.
на теория ,да .. ако погледнем теглата на 2та автомобила - дизела е с 30 кг по тежък ,да речем ,че всичките са на предната ос - пак е нищо на фона на 900те кг които носят предните пружини .. все пак по каталог пружините имат разлика и е добре да се сложат правилните .. аз не съм фен на снижаването по принцип ,карал съм много ниска кола само ядове берях ебем ти и стойката .. опираше навсякъде .. мондеото с едни 18ки и сток пружини изглежда достатъчно добре
Значи да пробвам с нови амортисьори + пружини АPEX - 30mm. Е най-удачния вариант.
п.с. не е истина колко много може да чука една разбита биалетка отпред! Все едно се удрят метал в метал два елемента. Мислех си, че е нещо далеч по-сериозно....... Сега ми остана само чукането от тампоните на задните два амортисьора, но там вече нещата ще са при пълната промяна на стойност 800 лв :o
На Алекси колата има хубава стойка, а твърди че е със сток пружини. Моята е по-висока, а твоята ако сложиш също сток, ще се вирне и тя. И не само джантите дават илюзията на по-ниска кола, защото и моята е с такъв диаметър джанти, а изглежда "вирната". Не знам на какво се дължи това. Но и аз искам да я снижа с около 30-40 мм. Апекс са скъпички - виж в немския ибей има по 120 евра с доставката до БГ едни виолетови Вогтланд ... не ги знам колко са добри, но пише че са немски и са на 40 мм. Аз за тях се оглеждам. А амортисьори ако взимаш нормални, а не за ниски пружини, може да ги намериш по 30 паунда. Така че общо всичко ще ти стъпи /без тампони/ около 550-600 кинта. За биалетка - моята само бе разхлабена, а имах чувството, че няма нищо здраво по предницата.
На снимката от подписа на Alexi багажника му е пълен, така че не е база за сравнение (rofl)
45мм съм надолу отпред и 35 отзад.... мерих по мондео със същия размер гуми и джанти и заводско окачване. Твърде ниско е, но в квартала влизам със 60 без да изгубя и за миг контрол. Проблема идва при качване на подемник, преминаване през полегнал полицаи на 2 ра вместо на 1 ва и спиране срещу какъвто и да е нисък тротоар ;D
30 мм надолу с тия на APEX жълтите ще е перфектно!
Стига с окачването, кажете ми някой знае ли как да си оправя седалката (шофьорската) да не скърца вътрешно.. тапицерията сваля ли се някак ? много дразни на това обезшумено купе някаква скърцаща седалка :'(
Друго, което искам да ви попитам е как ви харесва повече визията на мондеото с бели или жълти фарове, защото обмислям да сменя всички крушки в предните фарове със "cool blue" серията на осрам или филипс. Ксенон не искам, не ми харесва. :-\
Не знам, какво ти скърца, но при мен скърцаше и шините отдолу се бяха строшили.
Да не вдигна ръце от колата колега?
My Link (http://www.cars.bg/c832005)
много икономичен ,20/100 :))
Има го на обява, а аз съм го купил преди месец ??? :D
За това, че са писали много икономична - само извънградско...
Обявата не е моя, не знам на кого е. Аз не пиша толкова неграмотно ;D
п.с. моето е 125 коня и е на 222.000 това явно е друго (rofl)
Така обаче възникват следните въпроси - днес реших да си изпробвам подгрева на предното и задното стъкло, като ги включвам оборотите на колата падат заради напрежението в динамото, но стъклата не се стоплят :(
Как така динамото отчита големия консуматор, а реално реотана да не е на късо и да не топли ?
как прецени че не се затоплят стъклата ,ако очакваш да парят - няма да стане .. изчакай някоя сутрин да са запотени и тогава пробвай
Днес беше студено на старата ми кола на допир се усеща лека топлина, а на мондеото и 2 те са ледено студени.... на предното успях да намеря само едно малко местенце над шофьорската чистачка където леко се беше усетило... Страничните огледала затоплят, но стъклата лед... :'(
Сутрин докато ти е изпотен предния прозорец си пробвай реотаните ;) На предния прозорец не работи постоянно подгрева - като го пуснеш, след около 5 мин. спира. Не съм си пипал стъклата дали се затоплят :D
Колата от снимките на обявата и от снимките в твоята тема е една и съща. Вероятно ти си я купил от този, но просто още си му виси обявата- не я е махнал.
Въздушна атмосфера ? :D Едва ли има човек, които не се досети за това Мартин.
Някой знае ли къде са релетата и бушоните за тия подгреви ? Не ми се вярва да са ми изгорели и 2 та реотана т.е. и 3 те, защото разбрах, че на предното стъкло са 2.
на капака на бушоните пише кой бушон за какво е
Виж си посоката на гумите, че на последната снимка от обявата шарката е на обратно.
на предното стъкло не са два реотана :) а два кръга от мноогоооо реотанчета :)
На моята затопля след около минута и определено се усеща когато си сложа ръката върху стъклото.
Малко ъпдейт с една снимка от днес :)
(http://media.snimka.bg/s1/4022/034288970.jpg?r=0)
Нововъведения - карбон на цялата централна конзола + около скоростния лост + климатроник (няма ги вече врътките) + чисто нова верига пълен комплект запчатки и т.н. в събота сменям цялото окачване със стандартно !
Утре снимки на таблото ;)
Уха .... доста неща си намислил ;) Климатроника как го натика бре ? Или сменя цялта централна конзола, или ряза сегашната ? Или то имаше и преди фейса с климатроник - вместо врътки беше с "кръгли" копчета ?
Има климатроник преди фейслифта. преправят се само няколко жички и се слага вентилатор за климатроник. Ако някой се интересува може да пише и да му обясня.
А нещата които ми остават са:
Нов термостат - 150лв.
Фейслифтови задни стопове - 120лв.
Премахване на катализатора и егр клапана - 50лв.
Дабъл дин андроид - 400лв.
2 комплекта пайнер елипси - 220лв.
Газов инжекцион със флъш ойл система - 900лв.
Като със тези неща + колата+ регистрацията (от нов внос)+ предишните части сумата възлиза на : 5690лв.
Това е цената, ако искате да карате напълно изрядно бензиново мондео СЪС ГАЗ и качествена музика и навигация. Естествено, ако успеете да си намерите евтина основа върху която да го направите.
п.с. Димитарчо белите лепенки стоят уникално добре тенк ю ^-^
Към гореизброените прибавяме и :
Сегмети : 120лв.
Гумички на клапаните : 70лв.
Гарнитура на главата : 90лв.
+ 2 дни труд...
Общо взето колите след 1996 не стават.
мда те преди 96та нямат сегменти и гумички :)) не знам какво си очаквал от кола за 2к колега .. ако беше дал направо 6к ( щото вече си ги дал ) щеше да вземеш читаво бензиново мондео
и по-лошият вариант , да е дал 6 и да донади още 2-3 хиляди :)
такъв вариант винаги има ,но обратния ( да даде малко и само да се вози ) не е възможен ..
То е ясно, че на такава цена, за това Мондео (брони, прагове, като цяло е много готино) има нещо нередно и се започват ремонтите.
Обаче...не е гаранция, че ако купиш кола за много пари - ще е много читава.
Цитат на: gsto в 22 Декември 2014 12:02:45
То е ясно, че на такава цена, за това Мондео (брони, прагове, като цяло е много готино) има нещо нередно и се започват ремонтите.
Обаче...не е гаранция, че ако купиш кола за много пари - ще е много читава.
Гаранцията е една - за без пари хубаво няма. Като купуваш кола на цената само на екстрите - ясно че има само екстри, а кола почти няма....
Глупости! Ставал съм свидетел на автомобил от една и съща марка, модел, година и мотор... едната купена за 4000 от автокъща /или както някои наричат автоморга/ в Дупница, а другата гледана, глезена и пазена от единствен собственик у нас и купена за 7000 ..... този с по-евтината даде тогава 1000 лева за обслужване и дребни ремонти и трета година се вози без ядове, а този с "хубавата" кола до момента е дал над 5 000 и преди всяко дълго пътуване ходи на църква. Постоянно нещо се разваля на "гледаната" кола. Повярвайте - това не е единствен пример. Така че гаранция- Франция на какво попадаш!
Цитат на: martin1977 в 22 Декември 2014 15:35:02
Глупости! Ставал съм свидетел на автомобил от една и съща марка, модел, година и мотор... едната купена за 4000 от автокъща /или както някои наричат автоморга/ в Дупница, а другата гледана, глезена и пазена от единствен собственик у нас и купена за 7000 ..... този с по-евтината даде тогава 1000 лева за обслужване и дребни ремонти и трета година се вози без ядове, а този с "хубавата" кола до момента е дал над 5 000 и преди всяко дълго пътуване ходи на църква. Постоянно нещо се разваля на "гледаната" кола. Повярвайте - това не е единствен пример. Така че гаранция- Франция на какво попадаш!
Гаранция няма, има шанс - от автоморгата играеш руска рулетка с 5 патрона и едно празно гнездо, в другия случай с един патрон и 5 празни гнезда. И при двете може да се гръмнеш, но кога е по вероятно?
Добавката е била скъпа със сигурност, защото със нея нямаше разход на масло, а като го смених изгори 1.5литра за 1000км :)
И все пак, ако си бях купил за 4-5 бона с мотор на 200к след 10-20 пак щях да стигна до тука, така че все още не се чувствам прецакан. Е, можеше и да не е толкова зле де :D
Яд ме е само, защото един път го разпилявах заради веригата и можеше още тогава да се направи това... а е много работата мамка му... сега всичко отново :-[
Ако си сложил гадно и непрепоръчително масло за мотора - няма да си първия, на който му го гори. Иначе моторът на 300к км не мисля, че ще бута масълце, не е кой-знае какъв пробег това :) Ако е сменяно с читаво и редовно през това време, разбира се.
Най-хубавото масло за тоя мотор сложих... просто е бил издухан и със добавчица :)
" Castrol Magnatec 5w30/ a3/b4."
UP
От снощи със нови оригинални сегменти Колбеншмит, лагери, гумички на клапаните, комплект гарнитури елринг,масло и маслен филтър.
Към момента от цялата кола не е сменена само бензиновата помпа.
Не се заяждам, просто ми е интересно. С пресните ремонти плюс всичко планирано и необходимото в горе-долу краткосрочна перспектива (втори комплект гуми например, не знам дали има), на какви пари стъпва колата?
Със зимни гуми дот 13 е, не са изпекани.
Иначе със тоя ремонт на двигателя ЗАРАДИ ПРИТИСНАТ МАРКУЧ НА КАРТЕРНАТА ВЕНТИЛАЦИЯ отидох на планирани 6150.
Ама си е друго като удариш по-малка предавка и пуснеш газта да те залепи за стъклото :D И обратния ефект, като подадеш да те залепи за задното :D Скоро време, ще трябва да организирам тест драйв на новото мондео мк3 2015 та (rofl)
И нека напомнянето, че за тези пари съм можел да си купя 2.2TDCi да започне СЕГА! :D
Мани тия дизели :D
Гаранция че няма да дадеш същите пари или дори повече ако купиш tdci не съществува, нито дизляк е перпетуум мобилен и не се разваля. Дал си 6150 но знаеш какво караш от тук нататък : жив здрав и поне 6 бона във вид на газ да ги изкараш през ауспуха на тая кола
тази от 3 стана 6 ,при 2.2 може от 6 да стане 12 :))
И за мен най-важното е ,че знаеш какво караш.
Абсолютно правилни са последните мнения на колегите. Няма за какво да се ядосваш или съжаляваш - наистина поне от сега нататък ще знаеш състоянието на колата и какво си сменил и какво не. Поне си я стегнал и надявам се ти предстоят много безаварийни километри и ще те радва количката (поне аз ти го пожелавам). Яд ме хваща като много "ентусиасти" приготвят 3 бона и казват - какво ще ми препоръчате за тия пари и се почват едни предложения, едно чудо, едни теории. А никой не ме слуша като казвам, че с бюджет от 3 бона не трябва да се търси кола над 2 000 лв. И ти даде 3, ама вече си над 6 .... и аз съм така, и повечето тук. И почти сигурно е, че ако беше дал 6 за "по-добро", може би досега да си на 10.
Като казвам "Автоморги" на автокъщите се заяждаше, точно ти се заяждаше и обясняваше, дали наще са от витрини. Дал си 3 за колата, 3 за ремонти и още колко по 3 ще дадеш, за подкараш тая дупнишка красавица?
Някаква ирония ли долавям от колегата "Ротманс"... или там както се нарича? Хората тук обясняват с факти и цифри как стоят нещата, а то "рупа ли рупа" и неговата си знае. Като че ли тук са доста хората, които живеят в някакъв си техен свят (или филм) и не искат да влязат в действителността. Всички в тази страна сме "ебати балъците", че караме "красавици" от дупнишките автоморги, или горублянските, или врачанските и не можем да се мерим с "тарикатите" дето пазаруват "здравите" коли от витрините и най-вече първа ръка и със сервизна история. Колега, що не се успокоиш и не се примириш най-накрая с фактите и да приемеш нещата такива, каквито са .... със сигурност не си "по-тарикат" или "по-балък" от мен, щом и ти си на хала да караш "красавица" на 10, 15 или повече години, пък ако ще и от витрина да си я свалил. Не те знам кой си, за какво се бориш и какво караш, ама да развиваш теории за коли с истории имаш право единствено и само тогава, когато отидеш и си я купиш чисто нова от магазин на 0 км. и само ти я караш и поддържаш. То е същото като гадже да те убеждава, че си и втория. :))
по темата ,квалификациите на ЛС .. добре е любителите на "вечния" бензин който " не се троши" и е "евтин за поддръжка" да си извадят поука от случващото се с колегата щото тия успокоения "сега знаеш какво караш" са ала бала .. в момента кара една кола на двойна цена която е вечно негова и не се знае дали е приключил с ремонтите ,да не го урочасвам ..
Колега LoGo, шапка ти свалям за мерака с който си поддържаш колата. Но преди време имах и аз същите проблеми със същия мотор, та се допитах до чичко Гугъл. Този мотор има проблем с качеството на сегментите, затова Форд сменят доставчика след доста рекламации от клиентите. Просто си поредния в "капана", но не и първия или последния.
Благодаря колеги! Но все пак държа да отбележа, че не съм стигнал 6.000 тъй като още не съм си купил андроид плеъра, не съм монтирал газта и не съм сменил колонките ;) Тези неща ще ги слагам на пролет, като дори се чудя за газта, защото изпускателните клапани, които чистих са с дебелината на пирон... Не, че искам да кажа нещо лошо за хората с газ, но бъдете готови по всяко време за изгорели клапани.
Тъй като автомобила го правя аз заедно с приятели не плащам за майстори и т.н.
И за да не говоря просто така, ще посоча конкретните цени на нещата, както следва :
1. Комплект верига FAI - 320лв (голямо търсене падна, докато я намеря под 500 и естествено се оказа, че в Германия е два пъти по евтино отколкото в БГ понеже стандарта им на живот е по-нисък :)) )
2. Термостат Gates със датчика - 150лв.
3. Премахване на катализатор и ЕГР клапан - сам си го правих
4. Окачване - 250лв (взето от блъснат англййски форд на 76.000 мили - вози много добре!)
5. Маркучи, скоби, силикон... - 30лв. (картера и капака на веригата се лепят заводско със силикон. На нашият пазар има само един, който може да ви свърши тази работа - Victor Reinz)
6. Гарнитура капак - 40лв. Elring
7. Гарнитура глава - 90лв. Elring
8. Гумички клапани - 80лв. Elring
9. Сегменти - 130лв. Kolbenschmidt (оригиналните).
10. Два пъти масло с маслен филтър - 220лв.
11. Въздушен филтър - 15лв.
12. Горивен филтър - 25лв.
13. Филтър купе - 14лв.
14. Вграждане на климатроник табло и вентилатор - 120лв.
15. Врата шофьорска - 100лв.
16. Биалети отпред и отзад Febi - 100лв.
17. Тампони на задна стаб. щанга Febi - 10лв
18. Fuel Pulse Damper (клапан регулиране на налягането в рейла) - 50лв. втора употреба (нов е 200 лева)
19. Моторче /помпичка/ за пръскане на чистачките - 30лв Febi
20. Подмяна на абсолютно всички крушки по колата + бяло лед осветление вътре - 80лв.
21. Оборудване (ключ, пожарогасител, триъгълник, крик...) - 70лв.
22. Стелки тип легенчета (зимни) - 30лв.
23. Колата с регистрацията и данъците - 3000лв.
24. Ролка обтегач пистов ремък (сменя се само ролката без рамото, НО ВИНАГИ СМЕНЯЙТЕ ЦЯЛАТА ЗА 300 лв, за да не се чудите от къде ви чука и да разпилеете целия мотор.) - 30лв.
25. Спрейчета, шкурки и полир паста - 50лв.
26. Съпътстващи разходи в т.ч. - бензин, антифриз, хидравлична течност, течност за чистачки.... - 100лв.
27. Свещи - 80лв NGK
28. Кабели - 80лв. NGK
29. Бобина - 80лв. NGK
30. Амортисьорчета за багажника - 60лв.
Обща стойност : 5434.
Ако реша да я продавам ще дам 2 години или 100.000 км пълна гаранция, ама цената ще е като за нова :D
На 7000 отива, но пък поне знаеш, че каквото трябва да бъде направено си е направено. Спокойствието също си има цена.
Така след като всичко до тук написано е готово е време да се захванем с горивната система:
Измерено налягане на празен ход 3.8, при 2500об, 3.8, при 4000об, 3.8 -> Помпата и клапана за регулиране на налягането в рейла работят коректно!
Следва - подмяна на всички скоби, маркучи и клапани по трасето от горивния филтър до горивната рейка, както и сваляне на инжекторите за почистване под налягане с Carb Cleaner двупосочно.
Update:
Сменени бензинови маркучи - с италиански гуферо + скоби италиански гуферо
Почистена дроселова клапа, стъпков мотор и инжектори.
Carb Cleaner COMMA - англия. Много добър!!!!!! Пръскаш и нагара пада направо... само трябва да се внимава да не попадне някъде където има гумени елементи, защото силно разяжда квото му падне...
Товара на двигателя падна от 34% на 21% на празен ход след тази профилактика!
Не че имаше смисъл но ми хареса един пистов ремък на Continental за 30лв на промоция и смених и него :D
Следва изнасяне на втората ламбда сонда с 50мм встрани от изпускателната тръба, за да не отчита грешки за премахнат катализатор.
Update :
Поставено голямо резонаторно гърне ( ускорител на изгорелите газове) и изнесена ламбда сонда с дистанционна втулка с 4.5см в страни. Доста и олекна, като не се налага да превъзмогва права тръба 2 метра :D
Също смятам за полезно да споделя и кореспонденцията ми на лични със "ilko"
Цитат на: ilko в 09 Април 2015 08:37:58
Здравей! Исках да те питам, ти като махна клапите на колектора, всъщност остави само леглата нали? Аз като свалих моя колектор се оказа, че всъщност леглата са разбити, клапите си бяха по местата. Оста беше изяла леглата и даже в края беше излязла. Какво ще ме посъветваш - да слагам нови клапи, да търся друг колектор ...?
Благодаря!
Цитат на: LoGo в 10 Април 2015 10:24:30
Махаш ги, като цяло махаш и клапана които ги управлява и запълваш дупката където е влизал. Аз лично намазах с локтайт парчето на от клапана което влиза отстрани и направлява оста със "пеперудките"
После затапваш егр-а като внимаваш защото там има водна магистрала и трябва да я оставиш активна тоест трябва ти материал за гарнитура и да си я изрежеш сам (дупката за водата да я има, а тази за изгорелите газове да я няма) след това си режеш катализатора и го продаваш за 50 кинта. С парите си купуваш резонаторно гърне (ускорител на изгорелите газове) и го монтираш. След което за да не ти дава грешки 2 рата ламбда сонда отиваш при някои стругар с размерите и и ти прави дистанционна втулка с дължина 4см за да я изнесеш встрани. И накрая осъзнаваш, че мощността на колата се е вдигнала значително и вече има тяга от 1500 оборота защото няма какво да я души от което ти пада и разхода на гориво. Единствения минус е появата на леки вибрации и по-шумен мотор на празен ход. Залавяй се ;)
Здравей колега, мога ли да те помоля за малко повече информация относно как сте преместили втората ламбда, защото аз си блъскам главата в момента след махане на катализатора. Много ще съм благодарен ако обясниш, за да мога и аз да го направя така.
Да разбирасе, но при различните години ламбда сондата е с различен диаметър на резбата (не съм сигурен за стъпката дали е същата.) Но в общи линии се развива сондата и се прави втулка в която да може да се завие синдата отзад (тоест отзад втулката трябва да е с женска резба за да се навие в нея сондата) а отпред с мъжка за да се навие в тръбата, където до момента е била навита сондата. Общата дължина на втулката трябва да е минимум 5см! Като изрично предупреждавам, че ако не сте монтирали резонаторно гърне (заместител на катализатор, ускорител на изгорелите газове) няма да стане ! Създава се "тапа" от изгорели газове и колата започва да ги натиква във втулката при втората ламбда поради голямата дължина на тръбата между двигателната генерация и средното гърне (близо 2 метра).
п.с. друг плюс на ускорителя на изгорелите газове е, че когато колата е със обикновена тръба на мястото на катализатора след 4500 оборота започва да прави толкова голяма тапа в дългата тръба, че се създава чувство за прекъсване на двигателя... Тоест монтирането му е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
п.с. 2. Отиди при опитен стругар, които ще ти разпробие втулката от край до край в центъра, за да може да направи мъжката резба отпред без да я изтъни до наилон.....