Здравейте, снощи докато си карах парно почна да духа студено, а колата е на 90 градуса?
Възможно ли е да е радиаторчето за парното, на мой приятел фокуса парното му прави баня, а моя по слабо духа топло, а сега въобще... На казанчето за антифриза има черно петно, от какво може да е?
Ей в тази тема сме разисквали същия проблем със същия модел https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10161.msg126139#msg126139
Явно има някакъв грип по парното на тези Фокуси :D Виж дали и при теб са така нещата и ако намериш някакво решение първи, пиши в темата си, че да оправям и аз бангията.
Лошо... без парно хич не си е работа... моя проблем дали не се дължи от водната помпа?
Термостата ми е перфектен, като се спукам стрелката не мърда от 90.
От веднъж ли спря топлото или постепенно? Като се зачитам май е отведнъж. Възможен механичен отказ, откачена клапа за топло/студено.
Черно петно... да не е масло?
Пробит топлообменник на маслото?
Следи какво ще се случи с нивата на маслото и антифриза. Също за бяло в маслото и мазна гняс в антифриза.
Майка ми е на работа с него и като си дойди ще го погледна с баща ми.
Иначе да изведнъж спря да духа топло, духа ама много леко смесено със студеното, а петното си нямам идея какво e като прегоряло стой..
Здравейте пак, извинявам се, че се дублирам, снощи май май съм си внушил нещо, досега го карах и парно си има... :D
Пак съм аз... Не съм си внушавал, че парното изчезва...
Тези дни бях до София на 200 км от нас, като отивах парно си има, навръщане изчезна, спирам пред нас отварям вратата да го прибирам и парното дойде, въпроса ми е дали е възможно да е от термостата? Само извънградско го прави, а пък стрелката не мърда от 90те градуса?
Къде да търся проблема, да сменям ли термостата, дали ще е от него?
Ако имаш масло в антифриза, аз залагам на гарнитурата на главата, виж си маслото дали изглежда като боза.
Антифриза си е добре, нито се губи, нито масло ми гори, нито нищо, само препушва малко повече, но знам ли... И едно като черно петно има в казанчето на антифриза, да снимам после кача снимка?
Черното петно може да е от всичко. Ако някой преди вас е доливал чешмяна вода вместо дестилирана, тръгват едни утайки из системата, не е работа. За да се държи така парното, по-вероятно е термостатът да не работи равномерно и да е станал муден. Ако не се включва вентилаторът на големия радиатор отпред без необходимата причина за това, то причините могат да бъдат термостат, запушен път до радиаторчето на парното, заминаващо си радиаторче и разхождащ се въздух из системата. Последното се хваща сравнително лесно, особено в студените дни, защото обикновено течността от разширителния съд поизчезва когато колата изстине. При теб явно не е така, щом нивото в разширителния съд не мърда. Аз бих сменил първо термостата - прави се за час с голямо моткане, разговори с комшиите, заглеждане по преминаващи мадами и прочие губещи времето странични занимания. Самият термостат е около 20 пари и е консуматив, така че няма какво да му се чудиш. След като го смениш и обезвъздушиш системата, ако продължава да няма парно или да се губи понякога, трябва да провериш състоянието на малкия кръг на охладителната система, в това число проходимостта на маркучите, на отоплителя на малкия кръг и на радиаторчето на парното. Нещо, което аз ще правя като се постопли малко, че сега не ми се мръзне пред блока. Само дето трябва да разбера как се махат корите под таблото, че са го скрили като в египетска гробница това радиаторче (hammer)
Аз много се съмнявам в термостата, ама се чудя заради температурата, забие ли един на 90 и по нанадолнище да карам не мърда, колата е с червения антифриз.
Уредът на таблото поема разлики в температурата на двигателя без да се мърда много насам - натам. Установявал съм го през диагностика - понякога разликата между данните от диагностиката и уреда на таблото надскача 10 градуса. Говорим за професионален софтуер.
Аз не твърдя, че проблемът е точно в термостата, просто е един от най-вероятните заподозрени.
Според мен термостата не го пипай за сега, издрърпай антифриза от казанчето да не е пълно и извади 2та маркуча които влизат в него и полгедни дали са чисти.
Преди време си смених антифриза с МОТОХХ червен и след 1 година маркчуте бяха запушени на 70% имаше по стените им нещо като кал-ръжда източих всичкия антифриз, измих маркучите и сипах немски черефен антифриз HEPU или FEBI не си спомням и вече 2 години всичко е чисто.
Може да се е задръстила системата, като я вкараш в обороти пак ли не идва парното ?
Не съм сигурен да ти кажа, повече от 2 хил оборота не я жуля, тези дни като се постопли ще сменим антифриза да видим какво ще стане. Благодаря ви!
Съветвам те при всяко каране поне по 1 път да я вкарваш на 3та до 4000rpm, но не точно преди да я изгасиш.
На 4-та и 5-та след 3000rpm също е добре но там трябва да си на магирстала.
Да тия дни го изпънах малко, бая черно излиза.. Подозирам за виновник термостата, нещо бавно загрява, ама се колебая понеже дизелите си загряват бавно.. Когато имам време ще се кача на високо и като се спускам ще видя как ще се държи температурата.
Ами за бързото загряване освен термостата, отговаря EGR и подгряващите свещи които са на маркуча преди радиатора за парното.
Стрелката влезне ли в квадратчето от самото начало на графиката парно трябва да има не на макс но духа топло и се топлиш без проблем.
На място дизела загрява бавно, но в движение за 4-5мин е готов.(един майстор ми беше казал, че тези фокуси имат парно лукс)
На магистралата къде стои стрелката за температурата с 100-120км/ч, че се съмняваш в термостата ?
Завчера бях по работа по града, беше към 20 градуса слънчево, минах към 5-6 км и температурата едно беше излязла от квадратчето, а по принцип трябваше вече да е на 90...
Иначе подгрева на антифриза ми работи, на магистралата температурата си заковава на 90, друго, което моя фокус не прави много, много хубаво парно.. Имам приятел със същия фокус, вътре направо прави баня на първа степен, като ми стани топло връщам врътката за студено/топло на средата, че не се издържа.
Щом стрелката стои на 90 според мен е по-добре да обърнеш внимание на радиаторчето.
Да, днеска пак минах по същия курс по града и си загря на 90 за кратко време, даже по малко обикалях. В най скоро време мисля само да сменя антифриза и така ще го оставя за сега.
Ето колко загрява за 3 километра и половин в 5 часа сутринта..
Добре е, би трябвало да има парно.
Да, има си, за сега не ми е духало студено като е загрял, може би защото го карам само градско знам ли..
Проблема с парното и почернелия антифриз е разрешен, беше запушен топлообменник.
Цитат на: xpl0d в 12 Септември 2018 14:27:30
Проблема с парното и почернелия антифриз е разрешен, беше запушен топлообменник.
Топлообменникът на маслото, до масления филтър ли?
Зад мотора се намира, води се и маслен охладител.
Отпушва ли го или го продуха някак? Снимки да ти се намират случайно?
Смених го, а за парното единия маркуч преди казанчето беше запушен, за съжаление нямам снимки... Тъкмо купих масления охладител отидох в сервиза да го сменям и изби цялото масло в охладителната система, няколко дена ще правя промивки и после антифриза.