Въпрос за хидравлични повдигачи.

Започната от Мишо, 08 Декември 2020 20:09:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Мишо

Колеги, моля за едно мнение. Обърнах интернета и така и не можах да разбера.  Хидравличните повдигачи, когато са чисто нови, трябва ли да се изпразват преди монтаж или не ? Става дума за 2.0 tdci/hdi.


TourneoRS

По принцип ги изпразвам за да се напълнят с ново масло. Но ти питаш за нови .. не би ли трябвало да са празни ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Мишо

Благодаря, че ми отговори човече. Мислех да я пиша за кофата тая тема. И аз това се чудя, имам едно тракане, което идва откъм клапаните. Сменил съм верига комплект, повдигачи и кобилици, мерих налягането на маслото-на 2000 об. прави 4 бара. Това са втори комплект нови повдигачи, които слагам и ми направи впечатление, че бяха много твърди. В смисъл, не можеш на ръка да прибереш буталцето, колкото и да стискаш. Първия комплект беше БГА и като ги свалих, също бяха супер твърди. На менгеме стиснах 2-3 бавно и после можеха да се натискат леко. Един го разглобих и вътре под буталцето има малка пружинка и едно клапанче, което представлява малка съчма с много малка пружинка. Втория комплект е Колбеншмит ( повдигачи и кобилици ) и преди да ги сложа, пак бяха супер твърди. Тракането си е същото както преди, все едно не съм правил абсолютно нищо. По кутиите не видях да има инструкции някакви, в нета не мога да намеря мнение дали нови повдигачи, трябва да се изпразват преди монтаж.

ivchotr

Сигурен ли си, че ангренажът е зацепен правилно?

Мишо

Ангренажа съм го направил много добре, с комплект за зацепване, стъпка по стъпка, водна помпа нова и така.

Мишо

Проблема е, че имам същия звук, като тоя от линка
https://clyp.it/2ukwehtk.
Днеска свалих картера и ми направи впечатление,  веригата на маслена помпа. Струва ми се, че е много разтегната. Качвам видео, дано да стане.
https://youtu.be/bDM9LwAtHKQ

ivchotr

Ако тази верига няма обтегач, ми се струва много хлабава. Нямам идея баш на този двигател, баш тази верига как трябва да бъде опъната, но по принцип верига с такова провисване при фиксирани зъбни колела не би трябвало да е о'к. Нали се сещаш като влезе в обороти двигателят, тази верига какво мятане ще се мята насам - натам. Тракането ще е най-лекият резултат.

Мишо

Мисля, че няма нито обтегач, нито плъзгач или водач, човек. Огледах хубаво около тая верига и не видях да има нещо такова. В картера също нямаше нищо друго, освен масло.

ivchotr

Mи на мен ми се струва доста хлабава. Порови се из нета. Обикновено се намират упътвания как да провериш дали дадена верига е разтегната. Мери се между определен брой звена и не трябва да надвишава някакво разстояние. Предполагам и за тази ще се намери подобно обяснение.

Иначе при мотоциклетите веригите на различните модели се оставят с определено провисване, защото вилката на задното колело ходи нагоре - надолу и ако веригата е опъната без хлабина, в един момент разстоянието между двете зъбни колела ще се окаже по-голямо, отколкото веригата може да понесе. И след няколко такива разпъвания тя ще се скъса. Най-лесната и сигурна проверка там е да се направи провисването според ръководството и след това при задното зъбно колело веригата да се изтегли навън в посока 3 часа. Ако тя се измъкне до средата на зъбите, значи е за смяна. В твоя двигател обаче осите на зъбните колела би трябвало да са фиксирани и съответно ефектът като при мотоциллетните вериги не би трябвало да се проявява. Поради което би следвало веригата да няма почти никакъв луфт. Така смятам, но може и да бъркам, защото не ми е ясно какво са мислили конструкторите, когато са правили този двигател. Ако решиш да я сменяш, го направи в комплект със зъбните колела. Че ако смениш само веригата, а ЗК са с износени зъби, новата верига няма да изкара дълго.

Мишо

Осите са фиксирани, едното зъбно колело е коляновия вал, другото е маслената помпа. Зъбните колела няма как да ги сменя, или поне не това на коляновия вал. То е едно цяло с вала. Колелото на маслената помпа, изглежда неразглобяемо и варианта да го сменя, е направо нова маслена помпа. На мен също ми се струва много хлабава тая верига, но досега не съм се сблъсквал с подобен проблем и го нямам опита. Ще се опитам да намеря информация. Благодаря ти за отделеното внимание  ^-^


Pyrhel

Записаният звук лъже, но това от аудио клипа не ми прилича на чукане от инжектори - доста е "остро" и отчетливо, докато инжекторите имат малко по-различен звук.
Веригата си изглежда разтегната :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

За зъбните колела не знам какъв съвет да ти дам. Принципно, когато двигателят излезе от завода, до смяна на ангренажния ремък му дават 120 - 150 000 км пробег. След това обаче се препоръчва смяната да става на 60 - 80 000 км. Понеже сменях на моята преди няколко години, на кутията на ангренажния ремък пишеше смяна след 150 000 км. Питам аз защо механикът ми препоръчва не повече от 80 000 км, за по-сигурно 60 000 км, а той ми обясни, че на някакво обучение с човек на Дайко или Континентал, не помня точно, онзи казал следното - фирмата дава гаранция 150 000 км на ремъка, ама ако е монтиран на нови зъбни колела. Когато сменяш само ремък, без да пипаш ЗК, заради износването на последните се съкращава и животът на ремъка.
Същото е и със ЗК при верижните предавки. Смятай какво износване ще е при тях, при положение, че влизат в досег с метална верига. Нищо, че постоянно са в масло и се предполага да не е чак толкова голямо износването.
Веригата в твоя случай също би се разтегнала, макар и да е на фиксирано разстояние между ЗК. Първия път те питах дали има обтегач, защото примерно ангренажните вериги имат такъв. Сложен е, защото се разтягат, макар да са монтирани на фиксирано разстояние между ЗК. Но там растоянието е по-голямо, а при мотоциклетните двигатели обикновенно се развиват и двойно по-високи обороти. Все пак има усилие в звената. Та и ангребнажните вериги се сменят на определен пробег и това, че са вечни, е по-скоро мит. Очевидно и тази ще трябва да се смени. Огледай зъбните колела и за по-сигурно погледни в някой магазин как изглеждат новите. Ако зъбите на твоите са прекалено заострени или скъсени и наистина не се разглобяват, вариантите ти са три - сменяш валовете с такива с нови ЗК и съответно нова верига. Този ремонт обаче ще е скъп и не знам дали си заслужава колата. Вторият вариант е просто да смениш само веригата и след определен пробег да й хвърлиш едно око, ако колата е още при теб. Третият е да продадеш колата, но ако не предупредиш новия собственик за обсъждания проблем, ще е гадно.

Мишо

#12
Благодаря Ви пичове  ^-^.  Май единственият вариант ми е, да сменя само веригата. В никакъв случай не бих си позволил, да прецакам някой човек, като скрия истината при евентуална продажба. Зъбното колело на коляновия вал предполагам, че е топло набито и може би съществува начин да се смени само то. Като махна помпата и алуминиевия капак зад зъбното колело на ангренажния ремък, хубаво ще огледам състоянието на зъбното колело на вала. Дано да е що годе читаво, на помпата ако не е, ще я сменя с нова и така. Интересно ми е, дали тоя звук като от линка по-горе, може да бъде от тая верига. Чува се точно откъм газоразпределителния механизъм и за това смених всичко там. Дали резонира чак толкова много от долу и се чува чак  горе в главата, нямам представа. Какво пък ще я накара тая верига да се разтегли толкова ? Странна работа.

Pyrhel

Слабичка единична верига и кофти обслужване предполагам. Повечето нови мотори с ангренажна верига след 100-150к км вече е разтегната заради удължените интервали на маслото и към 200к км трябва да се смени. Знаеш ли й пробега?
Предаването на дрънкането е силно възможно там според мен, няма какво да го спре с твърди връзки навсякъде. Дано е от него! ЗК не вярвам да имат особено износване. Ако сменяш веригата ще е интересно да сравниш дължините на старата и новата - снимка как висят на една отвертка една до друга ще е силно показателна (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Мишо

Задължително ще има снимки и видео. Дано да оправя проблема.

ivchotr


Ozzie

Цитат на: Мишо в 09 Февруари 2021 09:12:39Какво пък ще я накара тая верига да се разтегли толкова?
Нютоните и магаретата...  :D (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Мишо

Ивчо, благодаря  (thup). Ози, по-скоро "реалните километри"  (rofl)

Мишо

Пичове, за сега няма развитие по моя проблем. Веригата се оказа, че е само оригинална и с поръчка. 300 лв. и е цената, но за момента времето ме спира, тъй като ще я правя на паркинга където паркирам, а там е открито и така. Открия ли от къде идва тоя шум, веднага ще споделя.

locke

Цитат на: Мишо в 06 Февруари 2021 21:20:45
Проблема е, че имам същия звук, като тоя от линка
https://clyp.it/2ukwehtk.


малко офтопик, но така ми тракат газовите инжектори. Винаги ли е бил така звука?


ivchotr